C-HR Hy-Power

Volt alkalmam kipróbálni egy hétvégén a Toyota hibrid crossover üdvöskéjét, ami a C-HR nevet kapta.

Maga az autó kívülről nekem nagyon bejött, bár általában nem vagyok oda az ilyen drabális megjelenésért. Körbesétálva a bódét elég sok megoldáson akadt meg a szemem ami tetszett, és az összhatás nekem valahogy nagyon bejött. Sikerült is elkérni egy körre, nagyon kíváncsi voltam rá, hogy milyen lehet vezetni.

A beltér

Beülve már vegyesek voltak az érzéseim. Elöl nagyjából minden rendben volt, egyedül a műszerfalból kimeredő tablet nem tetszett. Nekem sokkal jobban bejön, ha szépen össze van simítva minden felület, és nincsenek ilyen markáns kitüremkedések sehol. A konzol hatása így olyan bazárinak tűnt, de ezt leszámítva kényelmesen éreztem magam a vezetőülésben. Hátra beszállva azonban más lett a helyzet. Vastag oszlopok ölelik körbe a fülkét, az utasok mellett elhelyezkedő oldalablakok pedig inkább lőrések, nagyon magasra van húzva az övvonal. Elég klausztrofóbiás érzés, ráadásul a sötét anyaghasználat nem javított a helyzeten.

A vaskos B oszlop, és a szűk hátsó oldalablakok problémája vezetés közben is visszaköszönt, ugyanis sávváltáskor brutálisan nagy területet takarnak ki a vezető elől, hiába forgolódik hátra, hogy lássa van-e valaki a holttérben. Szerencsére a tükrökbe kivezették a holttér-figyelő visszajelzéseit, ez nagyban segíti is a közlekedést, de azért na. Mindenesetre meg lehet szokni, de oda kell figyelni, az tény.

Jól látszanak a hátsó lőrések

A Toyota munkatársa a tesztvezetés során folyamatosan hangsúlyozta, hogy ez egy dinamikus autó, amit nagyon jó móka vezetni. Annyiban egyetértettem vele, hogy az autó szépen viselkedik az úton, pontosan lehet terelgetni, a kormányzás elég direkt, és jól fekszi az utat. Nem billeg, nem libeg jobbra-balra, nekem tetszett. Viszont a dinamikusságot nem tudtam elhinni, hiába is sulykolták belém. Padlógázzal az autó felbőgött, és szépen óvatosan felkúszott 100 fölé, de valahogy hiányzott az igazi gyorsulás élménye.

Persze kiderült, hogy miért. A Prius megoldásai bújnak meg az agresszív bódé alatt, és sajnos be kell látni, hogy a gyorsulás hagy némi kívánnivalót maga után. Nincs ezzel baj, csak a Toyota erősen hangsúlyozza minden kampányában, hogy a hibridek mindamellett, hogy környezetkímélőek, még játékos, dinamikus élményt is adnak a vezetőnek. Hmhm. Szerintem a marketingesek ezen a téren túltolták a bringát, mert a sportos megjelenés mellé egy elég visszafogott kocsit kapunk, ha a C-HR lett a kiválasztott autónk.

Hy-Power

És ezt nem csak én látom így, hanem a tulajdonosok visszajelzései is ezt tükrözik. A Toyota úgy néz ki, hogy vette a lapot, mert idén bemutatta a Hy-Power koncepciót, amit jövőre terveznek piacra dobni. Egy újrahangolt, felmérgesített verziót ígérnek, amit ráadásul még egy elég spéci festéssel is szeretnének kívánatosabbá tenni. Állítólag ez a verzió már hozni fogja azt a vezetési élményt, amit egy ilyen (külsőleg) agresszívra faragott crossovertől vár a tulajdonos.

A festés nagyon érdekes, egyrészt fekete részekkel maszkolják az alsóbb elemeket, ezzel is hangsúlyozva a dinamikusan futó vonalakat az autó oldalán. Másrészt az A oszlopról felfutó narancssárga-fekete mintás fényezés különleges megjelenést ad a kocsinak, a képek alapján elég jól eltalálták ezt. Mondjuk ha újra kell fényezni valami miatt, akor biztos egy rémálom, de dinamikusság ide vagy oda, valószínűleg nem ezzel a vassal fog rallizni az ember valami kihalt, széttöredezett erdei aszfalt úton. Így kicsi az esély arra, hogy a navigátort félreértve az árokban parkolunk le a vassal, fejtetőn állva.

Mondom tedd be tőre, ne TETŐRE…

  • taro

    bevallom őszintén, ezt a gyorsulás dolgot sosem értettem…

    • SpaceWolf

      Előzésnél nem baj, ha fokozott tempóban megyen a szekér előrefelé… 🙂

      • taro

        korábban kezded el ☺

        • SpaceWolf

          Ja, persze. :). Sajnos gyakori, hogy megy egy lassabb jármű az úton. Ezzel nincs is baj, ha szépen megelőzgeti mindenki aki utoléri. De jön valaki aki fél megelőzni egy kamiont mondjuk. Beáll mögé 60-70 km/h sebességgel, és követi. Majd jön még egy versenyző, majd még egy, alakul a vonat… A végén 4-5 kocsit kell kielőznöd, plusz az első nagyobb járművet, mert helyet természetesen nem hagynak maguk között. Ilyenkor nem baj, ha lép rendesen a kocsi amiben ülsz. Sajnos ezt nap mint nap átélem.

          • taro

            sosem vezettem igazán “robbanékony” autókat, szóval inkább csak arról van szó, hogy megtanultam abból főzni, ami jutott ☺

        • 

          Vannak ezek az okos emberek, akik észlelvén, hogy előzől, kicsit beletaposnak, és olyankor kicsit helyre kell tenni őket – nyilván nem azzal, hogy letolod a pályáról, hanem megmutatod, hogy de te akkor is jobban tudsz gyorsulni.

          • nulla

            Na erre az esetre nekem ott a 40 tonna mogottem!

    • Pé7er

      Sohasem lehet tudni mikor figyel be egy kis illegal street racing 🙂

  • vau

    Nekem vhogy annyira nem adja. Most mondjuk az E, az 5-ös meg a V90 tetszik, de gondolom öregszem.

    • SpaceWolf

      Ja, ezt már kitárgyaltuk, hogy neked nem jön be. De nekem valamiért nagyon. Remélem lesz jövőre black friday akció rá. 😀

    • nulla

      A V90 baszott jol nez ki! Olyat akarok, az se baj ha nem hybrid!

  • orizatriznyák

    A bódés rotációs kapa után ez kimondottan aggya. Nekem tetszik.

  • egyedi

    fiús nap van?

    • orizatriznyák

      Ludi talált halálcsillag falmatricát és ráadásul a csajosbotba. Úgyhogy nem. 🙂

      • Magister Ludi

        nemisott, hanem a német amazonon

    • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

      Minden nap fiús nap.

      • egyedi

        ma utálom a fiúkat. (nem)
        kéne egy lakatlan sziget. csak wifi legyen

    • 

      nem, férfias.

      • egyedi

        😀

  • Ziles Gizi

    Teccik. Eskü, kb 3 perc alatt összetörném amikor parkolok a Tescónál.

  • mokusON

    király autó ez, nekem a belseje is nagyon tetszik. a hátsó ablakok tényleg lőrések, volt szerencsém napokig ülni egy ilyenben elől-hátul, és mérsékelten nagy élmény egy csíkon át nézni a tájat.
    A hybrid amellett, hogy nem megy sokkal jobban mint az 1.2-es turbo benzines, még irritálóan vonyít is minden gázadásra.
    Otthonra nem kéne mert nekem gyenge, de amúgy klassz autók ezek.