Jótanács dagadékoknak

Ha te is egy puffadt, puhos szarnak érzed magad, aki folyamatosan kudarcot vall a fogyókúráival, illetve a koplalásai nem vezetnek sehova, akkor itt az ideje egy kicsit idefigyelned, hátha hangyányit visszatér a motivációd.

Mindannyian ismerjük az érzést, amikor nekiállsz állat módjára koplalni vagy mozogni, majd az első hét végén konstatálod, hogy fogytál 7-8-9 kilót és te vagy a császár. Motiváció az egekben, minden szuper és egy életen át tudnád nyomni a fogyókúrát. Aztán a második-harmadik héten nincs semmi. Sőt, egy hónap után is max 1-2 kilóval kevesebb a súlyod, ha egyáltalán.

A jelenség oka nem a jojó effektus, meg semmi ilyen nők lapjás dolog. Egyszerűen a beleidet a tónus nélküli vázizmaid testmozgás nélkül, ülőmunka mellett úgy tartják, mint valami tizenéves kinyúlt pólója. Sehogy. Gyakorlatilag egy szargömb vagy, a beleiden lassan keresztülvánszorgó retekkel. Bónuszként, ha sörözöl, vagy általában sok szénsavas üdítőt fogyasztasz, olyan vagy, mint egy fingballon. Ha esetleg abba is hagyod az egészségtelenkedést, akkor is ott marad a szabad térfogat a testedben, amit csak testmozgással tudsz kordában tartani.

Ezért jön a kezdeti kurva nagy hajrá után a rohadt nagy stagnálás. Leszárad a tested, kiürülnek a ványadt beleid, megfeszülnek az izmaid, de ez még nem jelenti azt, hogy fogytál is. Ebben a fázisban olyan vagy, mint egy normális ember. Nem felgyorsul az anyagcseréd, csak normalizálódik. Innen kezdhetsz építkezni.

Nem fogytál eddig semmit. Amikor elkezded a kínszenvedést a mozgással és az étrendváltoztatással, akkor kezdődik a fogyókúra, gyakorlatilag dekánként. Testmozgás nélkül ne is álmodjunk heti egy kilónál többről. Testmozgással fenntartható a heti egy kilós fogyás, de ahhoz rendesen meg kell fogni az étrendet is és ha túlzásokba esünk, akkor az izomtömeg látja a kárát. Ami nem jó, mert az izommal lehet fogyni, a koplalással meg azt veszítjük el, amivel később szinten tudjuk tartani.

Szóval törődj bele, hogy lassan fog menni. Mozogj, egyél kevesebbet és ne igyál egyáltalán alkoholt. A cigizést is hagyd abba, mert egyrészt megdöglesz rákban, másrészt meg össze vissza buzerálja az anyagcserédet és követhetetlen lesz, hogy mit is akar a szervezeted. És ha abbahagyod a fogyózást, akkor a napok alatt felszaladó 4-5kg megint csak víz lesz és szar.

No para, pont ugyanonnan tudod újrakezdeni, ahol abbahagytad, amint futottál egyet.

 

 

  • 

    …és ne igyál egyáltalán alkoholt.
    Jó, hogy a végére írtad, nem az elejére, így azért viszonylag nagy részét elolvastam.

  • SpaceWolf

    ne igyál egyáltalán alkoholt. A cigizést is hagyd abba

    Jó, akkor most a békesség kedvéért csináljunk úgy mintha nem is olvastam volna el a posztot.

    • Bernard Black

      annyit tudok felhozni vau védelmében, hogy elég meleg van

      • SpaceWolf

        Nade ennyire???

        • Bernard Black

          szerintem ezt egy sör mellett még meg kell beszélnünk vele.
          a következő gyűldére remélhetőleg futva jön

          • SpaceWolf

            :DDD

  • taro

    a kockás has túlértékelt ☺
    ami a fogyást illeti: heti fél – egy kiló az ajánlott (ha nem extrém túlsúlyról beszélünk, amit a kaja ügyes megválasztásával is el lehet érni)
    a mozgás mindenféle képpen jó, ha másért nem, az izomtónus növelése miatt

    • 

      heti fél-egy kiló fogyással egy-két év alatt elfogyok 🙁

      • Bernard Black

        fura ez, én valahogy öt-tíz kilóval nehezebb lettem az elmúlt évek alatt, de nem látom, hogy térfogatra nőttem volna. lehet, hogy többet kéne szarni

        • 

          pár hetenként jót tesz egy rendes hasmenés, kicsit kitisztít, megkönnyebbülsz

        • vau

          Remélem, hogy megfigyelted, ahogy visszacsempésztem a szart a mondanivalónkba… Kicsit hanyagoltuk a dolgot.

        • Magister Ludi

          nekem van egy etalon-gatyóm: tök mindegy, mit mutat a mérleg, ha abba beleférek, akkor minden okés. Ha nem férek bele, akkor kurvaanyázás van, meg kaja-újratervezés.

      • taro

        tudni kell abbahagyni

  • youloupukku

  • orizatriznyák

    Vagy csak fogadd el, hogy zsíros vagy jól érzed magad a bőrödben, esetleg fogd rá valami betegségre vigasztalólag. Amúgy meg igen, a rendszerességben van a lényeg. Napi fekvőtámaszozás és egy hónap múlva már látható a különbség. De futni? Á na azt nem.

    • taro

      a futás rossz, értem?!

      • orizatriznyák

        Próbáltam, nekem nem jött be. Persze ez még nem jelenti azt, hogy rossz és nem segít, ez csak az én tapasztalatom.

  • vau

    Jóreggelt. Fáj az igazság, mi? 🙂

    Az alkohol a legjobb anyag: száz százalékig hasznosítja a szervezeted. Az egészből zsír lesz, maradéktalanul.

    Futni meg nem rossz, csak szarul tanították nekünk. Én is utáltam.

    • Bernard Black

      nem, a sörből gyönyörűsödés lesz, meg fényes szőr, a whiskyből meg költői gondolatok és jóság.

      • Rámsay Bajnai Gordon

        a vodkától meg állati vaderő és funk

        • vau

          A rumtól meg vad tekintet, szélfútta haj és acél heregolyók.

        • SpaceWolf

          ..helyett arra ébredsz, hogy tolod a metált egy nyírfaerdőben.

          https://youtu.be/e7kJRGPgvRQ

      • vau

        Nem kérdés, de akkor is felfúj és a kis tested szarral-fossal telt ballont csinál belőled seperc alatt 🙂

    • Rámsay Bajnai Gordon

      majd en fozok nektek vacojaaat

    • Vaníliás Póni Puding

      A sok sör miatt hízok én is 🙁

      • vau

        Mind gyönyörűek vagyunk!!!

        • Vaníliás Póni Puding

          Nagy felületen szépek 🙂

          • vau

            Nem dagadtak vagyunk, csak jobban látszunk.

    • Magister Ludi

      jó, akkor legyen egy poszt arról, hogyan kell futni, de ne a burzsuj futicipellővel kezdjétek.
      Utálok futni.
      Inkább a 4 ütemű fekvőtámasz (vagy esetleg burpee – ami egy Royal H. Burpeeről kapta a nevét, tudtátok?), evezőpad, biciklizés, meg erősítés, csak ne kelljen futni!

      • vau

        Kell egy jó cipő, de az jó két évre meg 1500 kilométerre, azért az edzésenként 100 forint.

        • Magister Ludi

          Cipellő már van, csak eldugva a szekrény aljába. Különben is, majd a futósboltban segítenek, melyik való milyen terepre, alkatra, mittomén.
          Onnan kezdjétek, hogy van a lábadon egy cipő és gyűlölsz futni. Na, akkor hogyan tovább?

          És hogy miért gyűlölsz futni? Mert úgy érzed, csak vonszolod magad, és így sem kapsz levegőt 2 perc után és a zihálásodtól nem hallasz semmit és kerülgeted az idióta turistákat vagy kutyásokat és extrém hülyén nézel ki amúgy is a vörös fejeddel.
          Egy edzőteremben legalább mindenki szenved, plusz nem szépségverseny.

          • vau

            Mert túl gyorsan akarsz futni. Szoktam volt mondani, hogy ha fél órát tudsz gyalogolni, akkor futni is tudsz annyit.

          • Magister Ludi

            Szerintem mélyebben húzódnak itt a szálak. Valahol ott kezdődhetett, hogy 800m-es futásra elégtelent kaptam általánosban.

          • Bernard Black

            na de hát ha futok, akkor nyilván sietek, ha meg nem sietek, minek fussak?

  • orizatriznyák

    Vettem csülköt a hentesnél, hétvégén megcsinálom kis római tálas játékosnak, meg pár sör. Az majd ad a kilóknak. A Skandar Graun regények óta tudom, hogy káoszt a káosszal, akkor ebből kiindulva zsírt a zsírral. 🙂

  • dzsungelmacs

    ez kiborítóbb, mint a hétfő reggeli posztok.

    • vau

      Imádom jól indítani a reggelt.

  • mokusON

    én fogytam másfél kilót pedig csak zabáltam és ittam. megyek meglincselem magam.

  • vau

    Haha, foglalni akartam a Tátrában szállást, kérdeztem, hogy angolul tudnak-e, mondták h nem, kérdeztem h magyar esetleg? Erre rámbaszták a telefont 😀

    • Rámsay Bajnai Gordon

      Ha szlovák oldal, akkor mehet a: Ti si kokot? :DD:

  • ApuElcseszettÉleteVagyok

    bekaphatod a faszt, én gyönyörű vagyok, és geometriailag tökéletes.

  • Pszeudopiréz

    fél év gym és saláta után pontosan 0kg változás.
    feladtam. négercsók, csokisfagyi, csá.

    • Magister Ludi

      Ne már!
      Írod szépen a kalóriabázisba (vagy valahová), hogy mit zabálsz? Kurva sok múlik a kaján.

      • Pszeudopiréz

        Nem írtam, csak tudatosan nem azt ettem amit előtte. Szóval előtte szó szerint 0 mozgás, reggelire péksüti, ebédre streetfood, vacsira étterem vagy pizzarendelés általában (persze megesett, hogy főztem pörit vagy valami).
        Február óta reggelim 1 vagy 2 alma, ebédem csirkemell vagy virsli saliva, vacsora csirkemell vagy virsli salival (persze megesett, hogy egy hétvégén étteremben ettem) meg a gym minimum heti kétszer. De nekem még kezdeti mínuszpárkiló sem volt, semmi, 0 változás. Feladtam. Ma csokitortát reggeliztem és már tudom hogy KFC-ben fogok ebédelni.

        • vau

          De baszod, nyilván megállt a hízásod, ez is kurvanagy szó.

          Csak írj be egy hetet a kalóriabázisba, mint a kisangyal és rájössz, hogy még egy kicsit meg kéne húzni, hogy fogyjál. Lehet, hogy tényleg csak párszáz kalóriára voltál minden nap attól, hogy leadj valamit. Plusz ha járkálsz a terembe rendszeresen, TUTI h izmosodtál egy picit, lehet hogy nem is keveset.

          Nézd meg a képet a zsírról meg az izomról.

          Írok egy posztot szerintem ma a futásról, meg hogy a kardiót hogy kell tolni, hogy fogyjon a valagunk.

        • Magister Ludi

          Nekem az vált be, hogy írom. És le is mértem, nem saccoltam, amíg meg nem szoktam.
          Ha írod, egyrészt változatosabb lesz és nem fogsz ráunni (én kurvára utálom a csirkemellet), másrészt bele fog férni egy kisebb csokitortaszelet is, főleg, ha ebédre már nem eszel mást.
          Esetleg mérd le a pocak körméretet, mert lehet, hogy csökkent, csak súlyra vagy ugyanott.
          Nem tom mennyi kcal tervezel enni egy nap. Nekem pl. 4 virsli (egy csomag füstli) vacsira/reggelire nem fér bele (kenyér és minden nélkül), mert azért az nem kevés kalória.

          • Pszeudopiréz

            🙁 hát nem fogok éhenhalni

          • Magister Ludi

            nem fogsz, tee. Meglepően sokáig ki lehet bírni kaja nélkül, de azért ne próbáld ki. (Van az a 4-es szabály: 4 perc levegő nélkül, 4 nap víz nélkül, 40 nap kaja nélkül már halálos.)
            Nézd meg, mennyi a korodbeli ülőfoglalkozásúaknak javasolt napi kalória és az alá lődd be. Zőccségből kurvasokat lehet enni, gyümölcsből is általában. A husit, tejtermékeket meg kurvára meg kell válogatni, a többi kuka.
            Vagy kerítesz egy épelméjű dietetikust.

          • Pszeudopiréz

            hát jó ránézek, de most úgy néz ki, inkább a kokain.

          • Magister Ludi

            🙂 én nagyon drukkolok! (nem a kokainos verziónak)

        • Fisherman’s wife Margit

          Figyelj, komolyan mérni kellett volna, meg írni, hogy pontosan tudd, mennyi kalória. Olyan is van, hogy túl keveset viszel be kalóriából, és a tested inkább visszafog mindent, mert azt hiszi, meg akarsz halni kb az éhségtől. Olvass esetleg ennek utána, BMR-re keress rá.