Elveszik a robotok munkáját S02E02

Sanyarú idők járnak mostanság a robotokra, ezúttal az Egyesült Államok egyik legjelentősebb kiskereskedelmi üzletlánca jelentette be, hogy megválik hűséges robotmunkásaitól. A Walmart lépése nem az első, ahogy arról korábban beszámoltunk, a folyamat már korábban elkezdődött. .

Ezúttal sem azért, mert szakszervezetbe tömörülve több és finomabb elektront, gyakoribb kenést vagy hasonlókat követeltek volna.

A történetünk szálai 2017-re nyúlnak vissza, amikor a Bossa Nova Robotics megkapta az első nagyobb rendelését, ötven helyszínen állítottak hadrendbe polcfeltöltő segédeket, ezeknek annyi volt a dolguk, hogy az üzletek teljes területét bejárva az optikai szenzoraikkal detektálták a polcok ürülését, így szépen vissza lehetett tölteni a fogyó készleteket, ezzel további fogyasztásra csábítva a pénzük elperzselésére kiéhezett vásárlókat.

A kezdeti sikerek után még 2020 elején is úgy látszott, hogy az évek során elért ötszáz üzletre ráduplázva idén elérik az ezres számot, azaz ennyi üzletben pöröghet fel a digitális segédmunka, ámde történt valami megmagyarázhatatlan, aminek a Wall Street Journal próbált utánajárni, mégpedig először akkor, amikor a Bossa Nova ötven százalékos létszámleépítést jelentett be.

Az első hallásra csak egy szokásos COVID-balesetnek tűnő intézkedés magyarázható lett volna az üzleti világ általános visszaesésével, ámde éppen az a szegmens, a kiskereskedelmi értékesítés indult szárnyalásnak, ahol arra a legkevésbé sem számítottak volna.

Akkor mégis mi az ördög állhatott a lépés hátterében? – merülhetett fel a kérdés bárkiben, mindaddig, amíg a Walmart be nem jelentette, hogy ugyan nagy híve a hi-tech megoldásoknak és szép volt ez a robotizált kaland, de a gépeknek menniük kell, nem jut több bináris zabkása, nincs több jutalom töltés, kész, annyi, kifújt.

A WSJ nem volt rest, megkereste John Furner chief executive főfőmuftit, hogy mi a répáért nem kellenek a robotok, a válaszától pedig minden bullshit generáló AI leolvadna az irigységtől, íme:

We learned a lot about how technology can assist associates, make jobs easier and provide a better customer experience. We will continue testing new technologies and investing in our own processes and apps to best understand and track our inventory and help move products to our shelves as quickly as we can.

Az újságírók némi matekozás után végül arra jutottak, hogy félretéve a maszlagot csakcsupán arról lehet szó, hogy nem a polcok töltése, hanem a polcok szedése volt, ami megdöntötte a gépek hegemóniáját, ugyanis az online rendelések felfutásával a nagyáruházak nem csak a raktáraikból, hanem az eladótérből is elkezdték kiszolgálni az otthonaik kényelméből rendelő távoli vevőket, így aztán amikor John vagy Jeanne mászkál a kiszedési listájával, rá lehet bízni, hogy szóljon a managerének, amikor kiürülni látszik a majonézes polc vagy kifogyott a négyrétegű budipapír.

Ekkora leleményességre előre senki nem számított, így aztán egy mesés történet érhetett véget váratlanul alig néhány hónap, de az is lehet, hogy hét leforgása alatt.

Már csak az a kérdés, hogy mikor jönnek rá arra, hogy a robotok adott esetben az online áruházak raktáraihoz hasonlóan akár le is tudják pakolni a polcokról a rendelést és akkor kezdődhet minden elölről, hiszen a polcszedő robotba már csak egy aprócska technikai lépés beépíteni azt az új és még soha nem használt funkciót, hogy ellenőrizze az útja során más termékek fogyását ha már egyszer úgyis a polcokat bámulja a gülü fotoreceptoraival.

Aztán úgyis öntudatra ébred és átveszi a világuralmat.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!