Miért hordják a szuperhősök kívül az alsógatyát?

Ezzel a tudományos kutatócikkel végre pontot teszünk a kételyek végére.

A kérdésre tulajdonképpen nagyon egyszerű a válasz. Azért, mert amennyit egy szuperhős ugrál egész nap a hülye emberiség védelmében, az alsógatyája kidörzsölné a bőrét, ezért inkább kívülre veszi fel. Ez a teljesen kézenfekvő, és logikus válasz.

A másik, hogy a szuperhősök leotárdjait – ami nem egy pösze, pöttyös nagymacska, hanem eleinte egy kötött, testresimuló kezeslábas, majd később egybeszabott tornaruha, harisnyával hordva – a cirkuszi erőművészek és légtornászok cuccairól mintázták, akik szintén nem az alsógatyájukat hordták kívül, hanem szorosan testrefeszülő rövidnadrágot, amelyet a leggingsre húztak fel. Szó se róla, hülye viselet, de hát ez van.

A leotárd feltalálója, Jules Leotard (baloldalt)

Aki nem elégszik meg ezzel, és a kákán is bulincsomót keres, annak egy kis okfejtés.

Az gondolom, mindenkinek világos, hogy habár manapság már 3D-ben is tudunk Szuper-, Bat-, avagy Pókmant nyomtatni, egy olyan laza kilencven évvel ezelőtt azért ez még nem volt ilyen egyszerű. A képregények kétféle variációban léteztek; fekete-fehér, illetve négy színben. Az olcsóság jegyében a legszarabb papírra nyomtatták őket, és a leggyorsabb nyomtatási módot választották. Leginkább a címlap volt színes, mivel a színes nyomtatás eléggé költséges volt. A színek négy különböző fázisban kerültek fel, de mivel általában rengeteg képregényt nyomtattak, ezért a gépeknek gyorsan kellett dolgozniuk. Egy idő után a színek elcsúsztak, és a dolog így nézett ki;

Az ebből az időből származó képregényeknél megfigyelhető a kontúrból kicsúszás

Hogy ezeket az apró problémákat valahogy megoldják, egyrészt határozott fekete körvonalakat alkalmaztak, másrészt olyan módon készítették el az oldalt, hogy egy tárgyat egyfélére lehessen színezni. Az ezen túllépni kívánó színezési technikák vagy a pointillizmust (fenti kép), vagy egységes, tömör színezést alkalmaztak (lent).

Mivel a nyomtatás és ezáltal a színezés is korlátolva volt, az alkotóknak ki kellett találniuk valamit, hogy a karaktereik ne legyenek laposak. Ezért a hangsúlyt a derék, ágyék, mellkas és végtagok kiemelésére helyezték.

A középső képen Superman jellegtelen, lapos figura. Jobboldalt enyhe ágyéki hangsúly figyelhető meg, balra már igazi tökös legény

Sok függ attól is, hogy Szupi éppen milyen pózban hős, mert ha mondjuk pont úgy fordul, alkor el se lehet dönteni, hogy az ott most a térde, vagy a segge.

Az “alsógatyásítás” abban is segít, hogy meg lehessen különböztetni, a karakternek hol végződik a felsőteste, és kezdődnek a lábai.

Nem a Tini Nindzsa Teknősök, bár ez is balfasz csapat: A Fantasztikus Négyes

A modern nyomtatási technikák mostanra feleslegessé tették a kényszerű trükközést, és azóta minden szuperhős oda veszi az alsógatyát, ahova való.

A körvonal néha még erőteljesen átüt

Ezennel tehát lezártnak tekinthető lenne az alsógatyás szuperhős mítoszának problémája, viszont még így sem érthető, hogy szegény Adam Westnek miért kellett ilyen hülyén kinéznie:

Külön felhívnám a figyelmet az ízlésesen vékonyra szedett, fehér szemöldökre

A végére pedig egy kép mindannyiunk kedvencéről, Amerika Kapitányról, katonai egyenruhájában. Csak mert szeretem Chris Evanst, és mert kedvezni akarok hasonlóképpen érző olvasóinknak:

És mert a Marvel minden téren kenterbe veri a hülye DC szuperhősöket!!!

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!