Saját luxus tengeralattjárót valaki?

Mit tehet az a szegény szerencsétlen dollármilliárdos, aki már unja a luxus jachtját, és valami még exkluzívabbra vágyik? Mert mondjuk megunta, hogy folyamatosan mellé áll a többi kőgazdag paraszt ugyanolyan drága hajókkal mint az övé. Vagy mondjuk rühelli a paparazzikat, mert nem lehet tőlük nyugodtan dugni a fedélzeten. A válasz a luxus tengeralattjáró. Ami valójában egy hatalmas jacht, csak merülni is képes. Méghozzá nem is rosszul, ráadásul úgy, hogy közben teljes biztonságban élvezheti a tulajdonos az utazást, fényűző körülmények között.

Legalábbis ezt állítja a Migaloo, egy osztrák cég, aki ilyen hajók gyártásával foglalkozik. Illetve szeretne foglalkozni, mert rendelés még egy darab sincs, vélhetően a horribilis árak miatt. Pedig a kínálatukban szereplő jachtok igencsak lenyűgöző paraméterekkel bírnak. A legkisebb járművük az M2, ami mindössze 72 méter hosszú, és a szokásos luxus hálószobákon kívül csak egy étterem, és egy bár kapott helyet a fedélzetén. Pórias szar mondhatni, ha megnézzük a következő lépcsőt, az M5-öst.

M2

Ez már 135 méter hosszú, összesen 32 fő fér el rajta kényelmesen. És van hozzá helikopter leszálló, külön száraz hangár jetskiknek, motorcsónakoknak, mini tengeralattjáróknak, és hasonló más kütyüknek. A külső fedélzeten jacuzzi várja a vendégeket, a beltérben meg van könyvtár, moziszoba, edzőterem, étkező, és természetesen bár is. Józanul nyilván nehéz elviselni az ilyen puritán körülményeket.

M5

A csúcskategória az M6 és az M7. Míg az M6 szerény 160 méteres hajótesttel is beéri, az M7 280 méter hosszú is lehet, a rendelő igényeinek megfelelően. Ezekben is minden földi jó megtalálható, felesleges is felsorolni a fényűző cuccokat. Az összes tengeralattjáró képes lemerülni több száz méter mélyre, megfelelnek az amerikai szabványoknak a biztonság terén. Természetesen minden hajó úgy van kialakítva, hogy a hajótestből lehessen csodálni a víz alatti világot, miközben mondjuk vacsorázik a vendégség. Dízel-hibrid-elektromos hajtás biztosítja a nagy hatótávot, és akkor innentől tényleg már csak a képzelet szabhat határt a tulajdonosnak, hogy hova szeretne menni, játszani kicsit az eszét.

M7

A legénység természetesen külön képzést kell kapjon tengeralattjáróra, de az állítólag 4 hónap alatt meg is van. Érdekes, hogy jelenleg nem nagyon van szabályozva, hogy a világ mely pontjain merülhet civil hajó a víz alá. Egyedül Franciaország, és Görögország vizein vannak tiltott helyek, mert régészeti szempontból értékes dolgok fekszenek a tenger fenekén. És nem szeretnék, ha bárki is hozzáturkálna. Magyarul akinek mocskosul sok pénze van, az megveheti magának a szinte korlátlan szabadságot.

Meg még egy kicsit többet is, ugyanis a cég szerényen megjegyzi, hogy ha már van az ügyfélnek egy ilyen luxus csodahajója, akkor miért ne lenne neki egy privát lebegő szigete, ott ahol csak akarja? Hogy legyen hova kikötni a tengeralattjáró jachttal, és kipihenni a szinte elviselhetetlen fáradalmakat, amiket a luxusban való fetrengés okozott…

Na elmentek ti a picsába.