Az ember lejött a fáról

Az embergyerek meg visszamászott rá.

Mit tennél – kérdem komolyan – ha csak egy drótkerítés választana el egy ősgesztenyéstől, ahol fákra lehet mászni?

Szomorúan merengenél, hogy de szép kis kerítés? Vagy az önkéntes tűzoltóktól tanult mozdulatokkal átvetnéd magad a drótkerítésen és az ősgesztenyés fái közül kiválasztanád a leginkább neked tetszőt?

Egy újabb mozdulat, máris csimpaszkodsz az alsó ágra, hasizom plusz lendület, láb átemel és fent is vagy. Kapaszkodsz egyre fentebb, az ágak egész sűrűk, könnyen megy.

Úristen, tizenöt, de lehet húsz méter felett vagy, innen leesel? Annyi.

Na jó, valahogy le is kéne jutni.

  • D. Pin Trouble

    Volt erre a célra saját diófa. Komplett lakást rendeztem be az ágai közt. Ott tanultam meg, hogy a hangyák nem tériszonyosak, öt-hat méter magasra simán felgyalogolnak, ha az ember az összkomfort kedvéért még almáspitét is elspájzol odafent magának.
    Ha meg igazi életveszélyre vágyott az ember, ott volt a cseresznyefa a szezon legelején, amikor még csak a legfelső napsütötte ágakon volt igazi érett termés.

    • Bernard Black

      én egy almafán és egy cseresznyefán tanyáztam, az ágvillában szépen meg lehetett telepedni, vittem föl mogyorót, sőt, hangszórós walkmant is, meg könyvet.

      egyszer tök jól estem le róla

      • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

        A gasztro taget kihagytam, pedig cukorfalat.
        Most már mindegy.
        Jön a következő poszt.

  • SpaceWolf

    A fa a barátunk.

  • orizatriznyák

    “apám én még 5 percet baszok, de aztán hazamegyek!” Mondta a kismacska…

  • 

    Egyszer beszorult a térdem két ág közé, és azt hittem, le fogok esni, és lehet, hogy még a lábam is leszakad, és ott marad az ágak között. Valamelyik havert haza is küldtem, hogy hozzon egy szülőt, mielőtt szörnyethalok párévesen. Hangosan zokogtam a lombkoronában, aztán jött egy felnőtt és elmagyarázta, hogy hülye vagyok, ne rinyáljak, húzzam ki a lábam, oszt másszak le. Szóval kihúztam a lábam és lemásztam.

    • 

      És hogy a fekáltéma se vésszen el teljesen, az egyik fán találtunk egy vécét is, ahol a törzs kettévált, közötte kis öblöt alakítva ki, és haverom volt is olyan hülye, hogy használja, a tetején trágyázva meg a minden bizonnyal ezért nagyon hálás zöldségtípusú élőlényt.
      Utána én már nem szerettem felmászni arra.

  • orizatriznyák

    Külön jó dolog volt mikor az ugrálókötéllel próbáltál átlendülni a másik fára, olyan Johnny Weissmulleresen, de általában, hosszabb volt a kötél és így hamarabb csapódott seggel a földbe az ember.

  • SpaceWolf

    Külön említsük meg az ugrálófát. Mindig akkor ugrik eléd amikor kurvára nem kellene…

    https://youtu.be/q26PP51dDIs

    • Bo

      szépen letisztogatta lehet is díszíteni

    • orizatriznyák

      Eléggé para az ejtőernyőzés számomra, olyan egy hibapontos..

      • SpaceWolf

        Az ejtőernyő ez tényleg kurva veszélyes. de ez itt egy siklóernyő volt, az teljesen biztonságos.

        • Bernard Black

          sőt, direkt jót is tesz, ha az ember olykor belenéz egy-egy fába

          • SpaceWolf

            Muszáj néha kielégíteni a természetbúvár énünket is.

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

            Én egy csatacirkálót szeretnék. A legritkább esetben kerül affairba fával.

        • orizatriznyák

          Lehet igazad van, nem vágom ezt a témát, de számomra ez sem volt meggyőző. 🙂

          • SpaceWolf

            Nyilván viccvót. Minden jármű pont annyira veszélyes amennyire hülye az ember aki irányítja, én így látom.

          • orizatriznyák

            Már, ha a rajta kívülálló okoktól eltekintünk. Gondolok itt a lovaskocsi hajtásra…

          • Bo

            Dachstein drótkötélpálya le kb 4000 m-ről, garantáltan nem lesz előtted fa, és úgy gyorsulsz ahogy te akarsz, legjobb

          • orizatriznyák

            Tuti összefosnám magam. Eleve tériszonyom van.

          • Bo

            Addig semmi bajom nem volt, amíg le nem értünk a nyári bobpályához, na AZ volt nekem a halálfélelem élmény, remegett a lábam amikor kiszálltam, soha többet bob

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

            Amióta lejöttem a fekete pályán a gleccseren, már semmitől se félek.
            Az óriáspókokat és varánuszokat kivéve. Aztán ott vannak a rettenetes kolibrik.
            A kék szemű királykobrámat viszont nem adom.

          • Bo
          • orizatriznyák

            A szendereket kimondottan komázom, olyan kolibri félék elsőre ahogy ott lebegnek.

          • 

            Erősen fontolgatom, hogy el fogok kezdeni ejtőernyőzni.
            Pont azért, mert fosok tőle, mint az állat.

          • orizatriznyák

            Én is félek a Fekete mambától, mégsem fogdosom. 🙂 Jó, mondjuk ez szar példa, de hirtelen ez ugrott be.

          • 

            Ja várjál, 45e/ugrás.
            Lehet, hogy mégse kezdek el ejtőernyőzni.
            Azért egyszer csak ki kéne próbálni.

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

            A tébé semmilyen ebből fakadó sérülést nem térít.

          • SpaceWolf

            De. Van erre is biztosítás.

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

            Hmmm, a világért se vitatkoznék, de két gyakorlott ejtőernyős ismi egybehangzó véleménye volt, hogy az alap tébé nem vonatkozik a hobbijukra, ki lettek zárva, csak külön biztosítás köthető.

          • SpaceWolf

            Az alap az nem, azért mondtam, hogy van kiegészítő (extrémsportos) biztosítás rá, amit meg kell kötnöd. Évente pár ezer forint csak, és ugyanúgy vonatkozik rád minden. Hoznak-visznek helikopterrel, összefércelnek, stb, a tb terhére ha jól tudom. Ha hazaértem megnézem a papírjaimat, hogy pontosan hogyan működik.
            Ha külföldön jár az ember na akkor kell fasza biztosítást kötni amiben az apró betűs részben SINCS kizárva a sport amit űzni szeretnél. Nekem esett már le az állam kint valami túrán amikor láttam, hogy az extrémsportos biztosítás amit kötöttem NEM vonatkozik a siklóernyőzésre. KRVNYD

          • SpaceWolf

            Na meg is találtam. Neked volt igazad, nem a TB-n keresztül van megoldva, hanem mellette. A szövetség ahol repülök az Allianz biztosítóval boltolt valamit, és az extrémsportos kiegészítő biztosítást ők intézik, ezért nem is tudtam, hogy pontosan mi van, nem olvastam utána.
            Viszont nem drága a biztosítás. Az éves díja annak ami a legtöbb embernek megfelel nincs 6 ropi. Baleset és felelősségbiztosítással együtt. Az ejések díjait sajnos nem ismerem.

          • 

            De legalább akkor már legyen halálos.

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

            Megvan annak is a sajátos bája, amikor csontszilánkos húsdarabokként rohadsz meg egy elhagyatott tájon, ahol senki nem hallja a sikolyodat.

          • 

            Csak ne a büdöskére essek.

          • Bo

            engem az tart vissza, h mindenképp egy hozzáértő valakihez lennék hozzászíjazva, túl közel, nem bírom az ilyet, amúgy mennék

          • 

            Az a lényeg, hogy előtt beszéljétek meg, hogy no homo, és onnantól már nincs feszültség.

          • Bo

            Hát de mindenképp tapadni kell, álendölon ez a testmánia 😀 És a sárkányrepülés? mert akkor inkább arrafelé keresgélek

          • 

            Sárkányok nem léteznek.

          • Bo

            épp eggyel beszélgetsz 😀

          • orizatriznyák

            Mátraszentimrén volt egy hevenyészett szánkópálya a végében
            élére rakott szalmabálákkal és a közepén egy kiégett Roburral, gondolom
            a becsapódás tompítása végett. Haver mondta, hogy most itt lecsúszunk.
            Csak te, mondtam erre. Még az sem győzött meg, hogy a jármű közepéről
            hiányzott a két tolóajtó. Istennek se tudott rávenni…

    • vau

      Első érkezésem egy tüskés bokor+fa kombinációra történt. Sose gondoltam volna, hogy három nap után még centis tüskét nyomok ki gennyel karöltve a térdemből.

  • :/

    És ha gesztenye, akkor velemi gesztenyeünnep 😊
    Átlagos falunap egyébként, de a hely annyira szép és mintha nem is magyarországon lenne, simán csak letámaszthatod a biciklit estére az utcán, reggel ugyanott lesz.
    https://www.programturizmus.hu/ajanlat-velemi-gesztenyeunnep-velem.html

    • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

      A szomszéd srác (huszonév végi) biciklis, most ahogy néztem szerzett egy 125-ös motort rendszám nélkül, gondolom segédmotorként.
      Két gyereke van, szerintem hülye, de ilyenek a bringások.

      • :/

        Most már motoros és azok tényleg hülyék.

        • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

          A motorosok nem hülyék. Aki rendszámmal, szépen befizetett felelősségbiztosítással indul a halálba, az minimum nem hülye.
          Aki viszont nem képes alap motoros vizsgát letenni és kamu 50-es papírral szaladgál egy 125-ös géppel, az nem százas.

          • :/

            Á, az csak az evolúciójuk első lépése. Azért érvényes biztosítással sem épp okos dolog, a körúton egykerekezni, meg versenyezni kétszázzal az üllőin 😕

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

            Jól van cinnerollci, elég sokat motoroztam, szerintem nem egykerekeztem az Üllőin.

          • :/

            Nem is mind elmebeteg, csak sokan közülük, sajnos.

          • SpaceWolf

            Te szoktál vezetni?

          • :/

            Jó eséllyel több kilométerem van mint bárkinek innen a fórumról, hacsak nincs köztetek kamionos 😊

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

            Jóval 600e km felett vagyok.

          • SpaceWolf

            Nekem még “csak” 400+ van. De már utálom.

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

            Ezért nem érdemes számolni.
            Évek és a rutin.

          • SpaceWolf

            Nem számoltam, csak kb 50 ezerig. Az évek számából jött ki, nagyjából képben vagyok, hogy mennyit raktam a kocsikba amik megfordultak a kezeim közt eddig. Jelenleg úgy néz ki, hogy éves szinten minimum 30 ezer jön össze, de akkor csak munka miatt ültem kocsiba. 🙂 Ennél sokkal több szokott lenni sajnos.

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

            Igen, éves 30k, csak ugye van aki picit öreg.

          • :/

            Mondom 😊

          • SpaceWolf

            Akkor nem kell bemutatni gondolom az autós kultúrát sem. Ugyanannyi barom van négy keréken mint két keréken.
            Én a motorosoknál nagyon biztató tendenciát látok, szerintem sokkal kulturáltabban közlekednek mint mondjuk 10 éve. Ebben benne van az is, hogy egyre többen figyelnek rájuk. Én mindig is kihúzódtam a sáv szélére, ha motorost láttam, hadd menjen középen. És azt látom, hogy az autósok többsége is ezt csinálja már. Ettől a motoros is kevésbé frusztrált, az autósnak meg nem kerül semmibe. Szerintem tök jó.

          • :/

            Persze, ott sem kevesebb az idióta.
            Amit csinálsz a lehúzódással pedig szörnyen veszélyes. Ugyanis álló autók esetén húzhatnak előre a két sáv között, de ezzel rászoktatod őket hogy akár az autópályán is a sávelválasztón közlekedjenek, ezzel saját magukra nézve életveszélyes szituációkat teremtenek.

          • nulla

            Motoros, és kamionos az ér? 🙂

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

            Nagyon jó kis motoros közösségben volt részem, huszonsokan Tiszafüreden, de amikor épp szingli voltam, csetszobát csináltunk és négy csajjal ücsörögtünk a legénylakásomban.
            Nincs velük gond, mesélhetnék.

    • taro

      van egy tök jó lelőhely a hegy tetején, bronzkori földvár 😊

      • :/

        Meg valami kápolna, ami tök népszerű esküvőkhöz. Mondjuk tényleg szép, az erdő közepén…

        • taro

          az már túl új ☺

          • :/

            Ja bocsi. Jönnek oszt mindent elrontanak a modern épületeikkel 😁

    • Bo

      Lovranban is van egy nagyon jó kis gesztenyefeszt, ott maruni gesztenyék adják a tölteléket az élményhez, na meg a Lungomare tengerpati sétány. Közel van. (Opatijához)

      • :/

        Kösz 😁

  • Bo

    Mászni necesse est

  • taro

    életem első komoly adrenalinfröccse akkor jött, amikor letört alattam az ág…
    kurva klassz volt utána, minden olyan nagyon olyan volt ☺

  • vau

    Én szeretnék visszamenni a fára és le se jönni.

  • :/
    • taro

      kell

      • Ziles Gizi

        Egyszerre kettő is lehetne. Páros és páratlan napokra.