Gyepszellőztetés 1.0
Miért szar a motoros gyepszellőztető, ha jó?
- mert a kézi gyepszellőztető még szarabb, lófasz semmit sem ér.
- mert az elektromoshoz hosszabbító kell, plusz levágja az egész hálózatot a gecibe, és lófasz semmit sem ér.
- mert a motoros gyepszellőztető, ami végre ér is valamit, kibaszott drága és évente max. 1-szer kell, tehát nem veszed, hanem kölcsönzöd. A sima karmos helyett (nem tudom, motorosban van-e ilyen egyáltalán, de az nyilván lófasz semmit sem ér) a késest válaszd, ez nemcsak szellőzteti, de lazítja is a gyepet, belevág a felső talajrétegbe.
- csakhogy a késes motoros gyepszellőztetőre, ami végre ér is valamit, olyan hosszú várólista van tavasszal, mint csípőprotézis műtétre az ortopéd sebészeten. Csak itt nem segít a kenőpénz.
- mert amikor végre van egy szabad sáv és el szeretnéd hozni a kölcsönzőből, kiderül, hogy akkora, mint egy rotációs kapa, és nem fér be egy átlag kocsi átlag csomagtartójába, csak az olyan egyterűekbe, ahol le lehet hajtani a hátsó ülést.
- mert, ha sikerül is szerezned egyterűt, amit előtte alaposan kibélelsz, nehogy valamit összekoszolj, rájössz, hogy a gyepszellőztető kibaszott nehéz (kb. 30-40 kg). Beemelni még csak beemelik a kölcsönzőben, de hogy a faszban veszed ki egyedül, hogy ne baszd szét az autót? És ha végeztél, mégis hogyan teszed vissza?? Elárulom: sehogy. Keresned kell a környéken legalább még egy jó erőben lévő embert, akinek se járógipsze, se sérve nincs (még). Ez nehezebb, mint gondolnád.
- mert a motoroshoz olyan keverék kell, ami neked tuti nincs otthon. Ellenőrizd a kölcsönzőben, hogy tele tankkal adják.
- mert idegességedben, hogy minél hamarabb végezz, nem tudod berántani a kart.
- mert ha be is rántod a kart, előtte persze elfelejted a kerekek alatt lévő talpacskákra állítani és az egész cucc úgy megindul előre, hogy te csak lobogsz a kormányon, mint Károly bácsi Frakk után és imádkozol, hogy ne a most kibújó gyöngyvirágok felé vegye az irányt.
- mert ha sikerül is megfelelően irányítani, elfelejted lenyomni a hátsó ekeszerű kapaszkodót, így gyakorlatilag egy jót futkároztok a kertben: elöl a gép, te mögötte, minden különösebb hatás nélkül.
- mert ha le is nyomod az ekét, hogy végre megfelelő tempóban és mélységben haladjatok, hamar rájössz, hogy ez a gép nem fordulékony, plusz egyáltalán nem lehet vele hátrafelé menni, azaz nem lehet tologatni, mint egy fűnyírót (a talpacskák miatt). (Persze fel lehet emelni, hogy csak az első kerekén guruljon, de ez nehezebb, mint elsőre látszik.)
- mert mire rájössz a megfelelő technikára (ami: lenyomni hátul az ekét, hogy lassítsd a gépet, de ne túl mélyre, mert akkor elakad az egész), már kurvára elfáradtál, pedig most kéne csak igazán elkezdeni. Gyakorlatilag kétszer érdemes végigszántani a gyepet: egyszer keresztben és egyszer hosszában.
- mert ha nincs fűgyűjtője, még össze is kell gereblyézned a sok szart, amit fölkapar.
- mert a benzinmotor bűze beteríti a kertet és egy idő után úgy megfájdul a fejed, hogy odarókázol a közepére.
- mert a szomszédok ismét ki akarnak nyírni a zaj miatt, pedig még nem is tudják, hogy holnap monília ellen permetezel a motorossal.
Miért jó a motoros gyepszellőztető, ha ennyire szar?
- mert egy közepes méretű gyepről lejön három zsák moha, száraz fű és gaz és az jó neki.
- mert a gyep, ami tél végén olyan szarul tud kinézni, mint (ide tegyetek valami tetszőleges hasonlatot pl.: Blue, amikor rájön, hogy elfogyott a garnéla vagy Bernard elveszve egy strandon a kedvenc taktikai kése nélkül) a szellőztetés után valahogy sokkal elfogadhatóbban mutat: kb. úgy, mint egy átkefélt szőrmebunda.
Összességében kurva sok szarakodás a szép ződ gyepért, de minden perc megérte.