Kurva szar autók? A NIO talán pont nem.

Nem sokat szoktunk írni kínai autókról, pedig lassan de biztosan elérik az európai ingerküszöböt is az újdonságaik.

Ez a hét sem telhetett el persze lángoló Tesla nélkül, ezeket már inkább nem is posztolom ki, annyira megszokottá vált a látvány Kalifornia utcáin, hogy a hírek is úgy kezdődnek, hogy “Már megint kigyulladt egy”. Annyi történt, hogy bejelzett a keréknyomás szenzor, a tulaja jó gazdaként egyből bevitte egy helyi Tesla kirendeltségre, ahol aztán két óra elteltével spontán lángra kapott.

A tulajdonos lakonikusan csak annyit jegyzett meg az eset kapcsán, hogy az asszonnyal beszélt telefonon és némi erélyes hangvételű társalgás után most már biztos, hogy a következő autójuk nem Tesla lesz.

De térjünk vissza a kínaiakhoz, mert az most sokkal érdekesebb. Amellett, hogy egészen kezd felfutni a tisztán elektromos autók importja, az ottani gyártók is sorra jelentik be az újabbnál újabb modelljeiket.

A NIO idén júniusban jelentkezett az ES8 hétszemélyes egyterűvel, az akkor még meglehetősen ambiciózusnak tűnő tízezres értékesítési céllal erre az évre. December 15-ig sikerült eladni 9500 darabot, tehát az erős versenytársak mellett is egész szépen nyitottak. Eléggé adtak a beltérre is, nyilván majd később fog kiderülni, hogy mennyire lesz tartós és megbízható.

Most jelentették be az ES6 sportos, tisztán elektromos SUV-t, attól az eladások további felfutását várják. A második negyedévben debütál a minden jóval felszerelt prémium kiadás, aztán jönnek az olcsóbb verziók, 20%-kal alacsonyabb áron a Performance a harmadik és 30%-kal alacsonyabb árcímkével a szélesebb közönségnek szánt, kevésbé felszerelt Standard a negyedik negyedévben.

A “kevésbé felszerelt” helyiértékén kezelendő, mondjuk inkább úgy, hogy szerényebben motorizált, mert az 5,7 másodperces százra gyorsulás és a 34 méter alatti fékút elég tisztességes, a másik két 544 lóerős változat 4,7 másodperces gyorsulása mellett is.

És hogy mitől számít igazán nagy dobásnak? A hagyományos kúthálózaton töltés mellett a NIO saját állomásain öt perc alatt cserélhető az akkupakk.

Ez alapvetően átírhatja a játékszabályokat a 3-20 órás töltésekhez képest.

Az elemzők az élesedő piaci verseny mellett is 40-45%-os éves növekedést prognosztizáltak a 2020-23 közötti értékesítési időszakra.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
%d bloggers like this: