Kurva szar autók – lassan gyógyul a Teslád? Van remény.

Egy srác azt találta ki, hogy a villanyautó tulajok segítségére siet ott, ahol megáll a hagyományos szervizek tudománya.

Olajcsere? Elcsavarodott a düzni a felfújószelep haránt sublótjánál?

Ilyen magyarázatokkal mindenki találkozott már a borsos javítási számlák kicsengetésekor márkaszervizben garancián túl. Garanciális időben is, mert mindig te vagy a hibás, ha az ellenkezőjét nem tudod igazolni, a szavatosság és jótállás szépen szét lett választva és nem neked kedvez. Engedjük is ezt el.

Rich (nem röhög, tényleg így hívják) Benoit úgy gondolta, hogy volna fantázia összerakni egy olyan javítóműhelyt, ahol a kortárs villanyautókat lehet javítani normális árazással.

Mi is a probléma a Tesla javító szolgáltatásával? 175 dollár per megkezdett óra. Ez mindenhol a világon elég borsosnak számít, nem kirívóan, az USÁ-ban mondjuk a prémium Jaguar 250-ért, a BMW 120-ért gyógyul, szóval valahova közé sikerült belőni. Itthoni áfás árra átszámítva 70-80e/óra.

Esetenként előfordul, hogy két-három hónap elteltével kapsz csak időpontot a dollárszázakat elégetni. Netán ezreket.

Na de vissza Rich dolgaihoz. Megmentett korábban egy tengervízzel elárasztott Tesla Model 3-at, mondjuk úgy, hogy alapjaitól újjáépítette. Mert tiszteli és szereti magát a márkát, a koncepciót és egyáltalán a villanyos hajtás világát.

Persze mindezt úgy sikerült végigvinnie, hogy nincs publikus szervizleírás, nincs rendelhető alkatrész, mindent szét kellett szedni, ki kellett találni, hogy Elon honnan szerezte be. Mégis honnan? Hát természetesen onnan ahonnan mindenki: a beszállítóktól. Dehogy gyártatott egyedileg bármit. A gazdaságosság alapja, hogy nagy mennyiségben hozzáférhető alap alkatrészekkel kell dolgozni, ezért is írta korábban egy iparági szakértő, hogy szétkapva a Tesla Model 3 nagyjából egy másfél évtizeddel ezelőtti Hyundai vagy Kia, esetleg Daewoo. Kézműves munka.

Az EV Garage tecső csatorna keretei között nekiálltak márka és típusfüggetlenül villanyautókat szerelni, itt tekinthető meg:

Most úgy döntöttek, hogy a közösségi autószerelés sem hülyeség. 200e dollárt szeretnének összekalapozni az Indiegogo crowdfunding segítségével, már ötezernél járnak és igencsak megsüvegelendő, hogy kicsiben is, de azért fellépnek a monopol, oligopol piaci szereplők ellenében.

A drágán vett Tesla drágán gyógyul? Mind meg lehetünk lepődve. De van remény. Benoit szerint ha meglesz a pénz, legalább három Tesla alkalmazottat el tud csábítani, mert munka és fizetőképes kereslet volna bőven.

A használt Tesládat 10 év múlva csak el kell küldeni nekik, hátha.

Interaktív TSLA chartunk sem maradhat el, az árfolyam itt követhető:

HOLDKOMP