A Lockheed-Martin egyik vezére elszólta magát?

A terveken túl már kész is lehetnek a szupertitkos SR-72 hiperszonikus scramjet kémrepülőgéppel?

Az American Institute of Aeronautics and Astronautics január második hetében, Floridában megrendezett éves SciTech Forum rendezvényén Jack O’Banion , a Lockheed egyik alelnöke a gép látványterveinek bemutatásakor tett egy elég furcsa kijelentést.

Without the digital transformation, the aircraft you see there could not have been made.

“Could not have been made???”

Erre még mi, valamivel rosszabb angolosok is felkapjuk a fejünket! Nem készülhetett volna el?

Ezek szerint már elkészült volna?

Az SR-72 a legendás SR-71 Blackbird utódjának szánt kémrepülő, Mach 6 felett, azaz a hangsebesség legalább hatszorosával repül a világűr határán. Ismert radarokkal befoghatatlan, ismert fegyverekkel leszedhetetlen.

A korábbi top 5 hiperszonikus gép:

5. Bell X-2 “Starbuster”, kísérleti NASA X-gép rakétahajtással 1955-ben – Mach 3,2

4. Mig 25 “Foxbat” elfogó vadász, sugárhajtóművel 1964-ben hadrendbe állítva – Mach 3,2

3. Lockheed YF-12, ez is sugárhajtóműves, 1963-tól 78-ig használta a U.S. Air Force különböző nagy magasságú (24 km) feladatokra – Mach 3,2

The Lockheed YF-12 flies test mission near Edwards Air Force Base, Calif. (U.S. Air Force photo

2. SR-71 “Blackbird”, az egyik legszebb emberkéz építette titán madár, érdemes megfigyelni a hajtóműveiben a mozgatható Mach-kúpot, az szabályozta a beölmő levegő mennyiségét. Az SR-71 legendás, csak suttogtak sokáig a létezéséről, 1964 óta máig megdönthetetlenek voltak a sugárhajtóműves rekordjai – Mach 3,3

1. X-15, kísérleti NASA X-gép, 1963 és 70 között rakétahajtással felállította a legnagyobb mért sebességeket. Kilépett a világűrbe át a 100 km-es Kármán-vonalon, visszatéréskor Mach 6 feletti sebességekkel lépte át a 62 mérföldes határt. A rekordja Mach 6,72

A scramjet egy olyan új meghajtás, ami ötvözi a sugárhajtóművek és rakétahajtóművek előnyeit, azok jelentősebb hátrányai nélkül. Erről később majd bővebben.

Az SR-71 viszont annyira szép, hogy otthonra is kéne. És ráadásul titán!

46 thoughts on “A Lockheed-Martin egyik vezére elszólta magát?

  • January 17, 2018 at 17:35
    Permalink

    vajon tényleg hiszünk e még a véletlen elszólásokban….

  • January 17, 2018 at 17:44
    Permalink

    mondtam már, hogy sohasem repültem?

    • January 17, 2018 at 17:49
      Permalink

      Olvasgass róla 🙂

      • January 17, 2018 at 17:56
        Permalink

        úgy a biztonságos 🙂

    • January 17, 2018 at 18:43
      Permalink

      pedig marha jó. ha nem félsz a magasságtól, elhiszed azt a hülyeséget hogy nagy vasdarabok tudnak repülni és gyomrod nem jojózik minden rohad széllökéstől. ja és elférsz a baromi kényelmetlen üléseken és kevés csomagod van, ami mindegy hogy elveszik e vagy sem, és a bőröndödet is leszarod, mielőtt más leszarná.

      • January 17, 2018 at 18:47
        Permalink

        nagy kedvet csináltál hozzá :)))

        • January 17, 2018 at 19:12
          Permalink

          nekem végtelen halálfélelmem van tőle, de szerencsére minden más eleme is szar, így néha elviszi a figyelmem amikor pl. látom hogy a vadiúj drága bőröndömet hogy dobálja a köcsög rakodó le a betonra.

          • January 17, 2018 at 19:20
            Permalink

            és repülés közben min dühöngsz? 🙂

          • January 17, 2018 at 23:21
            Permalink

            a köcsög aki előttem ül de a haját átlógatja, a mögöttem ülő meg beletérdel a hátamba. egyébként van aki az elején elővesz egy csörgős zacskót és abból zabál végig, mások átjárnak egymáshoz dumálni ami inkább egy vidéki esküvőhöz hasonlít, és mindig van aki az elején ül de a haverja hátul és átkiabál. közben a sztyuvik minden szart elakarnak adni, egyfolytában. asszem nincs más 😀

          • January 17, 2018 at 23:25
            Permalink

            házsártos egy vénember leszel… :DD

          • January 18, 2018 at 10:20
            Permalink

            leszek? 😀

          • January 18, 2018 at 10:45
            Permalink

            hááát.. :))

    • January 17, 2018 at 18:47
      Permalink

      A hagyományos és fapados utasforgalmi repülés ne túl izgalmas. Felszálláskor a gyorsulás még talán el sem éri a motorkerékpárokét.
      Kerestem pár referencia adatot, az ezer köbcentis motorkerékpárok között egyáltalán nem ritka a 3 mp alatti 0-60 mph (az nagyjából az európai 0-100 km/h-nak felel meg), a 600 köbcentisek is vígan bemennek ez alá, 3,5 mp alatt már tényleg sok van.
      A Boeing és Airbus legáltalánosabb repülőgépei 5-7 de van hogy több mp alatt gyorsulnak ennyit.
      A meglepő az elemelkedés, de nem durvább, mint egy hullámvasút, a fosatósabb a leszállás, de igazából az sem vészes.
      A kettő között a pocsék kaja – na az viszont igen.

      • January 17, 2018 at 18:49
        Permalink

        régen motoroztam 🙂 mondjuk a baleset óta nem, de azóta kicsit félősebb is lettem

        • January 17, 2018 at 18:56
          Permalink

          A balesetem után motoroztam csak igazán sokat. Ez valami fejlett védelmi mechanizmus lehetett, akartam menni nagyon.
          Január 20 környékén ültem ismét motorra és konokul decemberig lehetőleg csak azzal jártam, az éves 20-25e km-em felét legalább.
          Annak ellenére, hogy az esés után elég zizi lett a kézírásom, jobb csuklómra két évig nem is tudtam támasztani és hát eleve nem volt kellemes két hónapon keresztül nem aludni a fájdalomtól. 🙂

          • January 17, 2018 at 19:01
            Permalink

            nekem bordáim, és lapockám tört. elég szar volt, hogy öltözni, meg egyebeket sem tudtam egyedül. viszont nem is emlékszem az egészre 🙂
            de gondolhatod, hogy nem is engedtek utána motorra 🙂 nem én vezettem

        • January 17, 2018 at 19:04
          Permalink

          Te vezetted a motort?

          • January 17, 2018 at 19:05
            Permalink

            nem

          • January 17, 2018 at 19:23
            Permalink

            Én meg menőztem egy motoros fiúval, tettem magam a többi csaj előtt és rányomtam a lábam a kipufogóra. Mélyen le meg megégtem. Ügyelet lett a vége a mai napig látszik a heg a jobb lábamon. Iszonyat fájdalmas volt.

          • January 17, 2018 at 19:28
            Permalink

            :(( azt elhiszem. mindig nagyon vigyáztam,hogy ne érjek hozzá

          • January 17, 2018 at 19:29
            Permalink

            Feleségem is akkor értette meg, hogy miért ragaszkodom a hosszú nadrághoz, még nyáron is, amikor egy lány vádliján látta a tükrözve beleégett E betűt.

    • January 17, 2018 at 19:35
      Permalink

      NatGeo-n pont Légikatasztrófák mennek:)

      • January 17, 2018 at 19:42
        Permalink

        gondolod néznem kéne? :))

        • January 17, 2018 at 19:47
          Permalink

          Pont viharba repültek bele, és mindkét hajtómű leállt….

          • January 17, 2018 at 19:54
            Permalink

            mondjuk filmben repülő sárkány is van, mégsem félek tőle 🙂

          • January 17, 2018 at 19:56
            Permalink

            Statisztikailag viszont repülőn vagy a legnagyobb biztonságban.

          • January 17, 2018 at 19:57
            Permalink

            Folyóra kényszerleszálltak, mindeneki túlélte.

          • January 17, 2018 at 19:59
            Permalink

            Döbbenet. Az is, aki nem tudott úszni?

          • January 17, 2018 at 20:01
            Permalink

            Nem merült el. Én is csak a felénél kapcsolódtam be.

          • January 17, 2018 at 20:04
            Permalink

            happy end

    • January 17, 2018 at 20:13
      Permalink

      Kurvázd le a főnököd anyját!

      • January 17, 2018 at 20:20
        Permalink

        nem él már szegény

        • January 17, 2018 at 20:29
          Permalink

          még jobb!

          • January 17, 2018 at 20:31
            Permalink

            nekem mákom van, mert szeretnek a főnökeim, meg én is őket 🙂

  • January 17, 2018 at 17:49
    Permalink

    Csasztilaszti, gumilaszti. Izgultam már emiatt nagyon. Kilakkozom a lábujjamon a körmeimet.

    • January 17, 2018 at 17:57
      Permalink

      látom téged is feldobott a téma 🙂

      • January 17, 2018 at 18:49
        Permalink

        Odavagyok érte!

        • January 17, 2018 at 19:05
          Permalink

          Csak türelem kérdése az egész 😁

          • January 17, 2018 at 19:14
            Permalink

            szia Enma

          • January 17, 2018 at 19:38
            Permalink

            Hű. Szia 😊

          • January 18, 2018 at 10:41
            Permalink

            mizu?

          • January 18, 2018 at 12:22
            Permalink

            Nem sok minden, takarékon kommentelgetek.

        • January 17, 2018 at 19:14
          Permalink

          be kell kenni a macskát fekete festékkel és oda nyomna a lábadhoz. ígérem, ilyen lesz a végeredmény!

  • January 17, 2018 at 20:45
    Permalink

    Egy ürü mind fölött ( CERN )
    Egy ürü kegyetlen ( Rounders of Organisation )
    Egy mi tömlőbe szár ( Committé of 300 )
    Mert NASA az 1et lenn.

  • January 17, 2018 at 21:07
    Permalink

    Reptetném.

Comments are closed.

%d bloggers like this: