Budipapír háborúk – második menet

Az Egyesült Államok a járvány egy újabb szakaszába lépett. Amellett, hogy a napi új pozitív esetszám közelíti a kétszázezret (181 ezer volt november 13-án)  és egyre több állam fontolgatja a lezárásokat, más jelei is vannak annak, hogy kezdenek kicsúszni az események a szövetségi kormány kezei közül.

Az egyik legbiztosabb mutatója a negatív várakozásoknak nem más, mint a fogyasztói készletek felhalmozása és ugyan a tavasz fényévnyi távolságnak tűnik térben és időben, az akkori események ismétlődése egyben talán borítékolhatja a várható folytatást is – világszerte.

Az Associated Press számolt be róla, hogy előző nap – azaz november 17-én kedden – egyre több helyen szembesülhettek kiürült polcokkal a papírkészleteiket feltölteni vágyók. A kongó ürességről szóló tudósítások ezúttal egy újabb elemmel is kiegészültek, a hiánygazdaság fogalmát hírből sem ismerő generációknak azzal kellett szembesülniük már a korábbi hetekben is, hogy ezúttal nem a PlayStation újabb kiadása vált elérhetetlenné a szélesebb közönség számára a limitált készletek miatt, hanem hogy a nagy keresletre való tekintettel olyan alapvető fogyasztási cikkekből lehetett csak korlátozott számút berakni a kosárba, mint a papírzsepi, konyhai papírtörlő, nedves törlőkendő.

A Walmart, az ottani legnagyobb kiskereskedelmi áruházlánc akadozó ellátása mellett a Kroger és Publix hálózata is hasonló problémákkal küzd, de az olyan online óriások, mint az Amazon sem szolgálhatnak túl jó hírekkel, ami nincs, az nincs, így a papírtörlő és a fertőtlenítő kendő a vágyálmok elérthetetlenségének világába vándoroltak.

Geoff Freeman, a Consumer Brands Association vezetőjeként némileg optimista, szerinte a tavaszihoz képest enyhébb lehet a dolgok lefolyása, tekintve, hogy mostanra mindenki jobban felkészülhetett, így a vásárlói igényekről időben értesülő gyártók és piaci szereplők hatékonyabban tömködhetik be a tátongó piaci réseket.

A rózsásnak látszó képet némiképp árnyalja, hogy már most mutatkozik egy szokatlanul méretes luk, nevezetesen a polcok ötöde, pontosabban 21%-a töküres ha mondjuk budipapírról vagy papírtörlőről van szó. Ez annak fényében számít különösen érdekesnek, hogy normál körülmények között a tisztítószerek készleteiben 5-7% fölé nem igazán szokott menni az igények és lehetőségek különbsége, most 16% fölött van az is.

A kilátások még kevésbé rózsásak, ugyanis az is kiderült, hogy a mostani problémahalmaz már a gyártói oldalon indul, a papíripari dolgozók közül minden tizedik betegszabadságon van, jókora hányaduk nem is azért, mert saját maga fertőzött, hanem mert a közvetlen környezetükben felbukkant pozitív tesztek miatt karanténban tölteni kényszerülnek egy-két hetet.

Mindeközben az otthonról dolgozók megnövekedett háztartási igényeit tetézi az iskolákból hazaküldött nebulók extra terhe, a kis szarcsimbókok nem a leckét viszik haza az isiből, hanem otthon akarnak kulázni és törölni is, amitől anya-apa szomorú, mert a Walmart és Safeway nem csak a palackozott vízből fogyott ki, hanem a budipapír is sok helyütt már csak nedves álom.

“March seems like a million years ago, but I do remember freaking out, I couldn’t get groceries delivered for a week.

Március már talán a feledés homályába merülhetett mostanra, de sokak emlékezetében megmaradt a várakozás, hogy mikor csipog a mobilon a futárszolgálat üzenete, amelyik nem azt írja, hogy a szállítás elmarad, hanem, hogy érkezik az ápolt ánuszrózsák önfeledt törlését biztosító felmentősereg.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!