Futurisztikus kétkerekűt mutatott be a BMW

 

A BMW-t sokan a nagy teljesítményű, sportos luxusautókkal azonosítják, mások szerint túlárazott szar, megint mások pedig az index használatának elmaradását kifogásolják a sztereotip kigyúrt-kopasz sofőröknél.

A BMW jelenség ennél valamivel komplexebb, érdemes is ellátogatni a BMW múzeumába, ha másért nem is, de legalább hazatérve klassz öngyújtókkal és kulcskarikákkal imponálhatunk a kültelki diszkókban.

A múzeum a repülős múlt mellett külön szekciót szentel a kétkerekűeknek, a BMW ugyanis egyike a legrégebb óta működő motorkerékpár gyáraknak, a boxer elrendezésű motorjaikkal készülő GS (Gelande und Strasse) széria már már ikonikusnak számít, az S sportmotorjaik elképesztő teljesítménnyel emelkednek ki az eleve teljesítménymániás sokadalomból, mert a teljesítmény megszelídítésére kidolgozott menetbiztonsági elektronikákkal és mechanikákkal az úton is lehet tartani az elszabadulni vágyó lóerőket.

Ami még ennél is érdekesebb, hogy a propelleres gyártó képviselteti magát az aprócska városi-elővárosi kétkerekűzés szegmensében is, a C széria egyik rendkívül sikertelen üdvöskéje például felülről zárt utaskabinnal és biztonsági övvel is rendelkezett, így Európában ez volt az első és talán máig egyetlen olyan motorizált kétkerekű, amelyiken nem kellett bukósisakot viselni. A koncepció ott bukott el, hogy a magas súlypont a pizza méretű kerekekkel inkább tette borulékonnyá, mintsem biztonságossá és hiába védte a vezetőt masszív kalicka, senki sem szeret vízszintes helyzetből kikászálódni egy ilyenből.

A kortárs BMW kétkerekűek mezőnyét ezúttal egy más, jövőbe mutató megoldással akarják színesíteni, a CE 04 egy teljesen elektromos meghajtású villanyrobesz, amit csak időnként tölteni kell és már indulhat is a szinte hang- és emissziómentes suhanás.

Hogy mennyire komolyan vették a kérdést, nem más, mint a BMW CEO mutatta be egy közel egy órás rövidfilmben, hogy mit is gondol a jövőről a bajor főhadiszállás.

Urban mobility, pure electric – ezek az új hívószavak.

De merüljünk is el rögtön a részletekben, hogy mit is jelent ez a valóságban? Az “urban” nyilván azt, hogy a városlakóknak szól, a hatótávja ennek megfelelően korlátozott, nagyjából 120 km egy teljes töltéssel. A “pure electric” pedig annyit tesz, hogy egy éjszaka alatt otthon is fel lehet tölteni a lassú töltőjével, ugyanakkor mindössze háromnegyed óra elegendő a 20%-ra lemerült akkupakkot 80%-ra felhozni és ez már közel van ahhoz, hogy élhető legyen, ez alig valamivel több egy bevásárlásnyi időnél, ha közben elkortyolunk egy kávét is. A maximális 34 lóerővel 0-50 gyorsulás három másodperc alatti, a tartósan kivehető kb. 20 lóval elérhető végsebesség valahol 100 km/h fölött alakul, így nem maradunk szégyenben a városokba bevezető főutakon sem.

Ami biztos, hogy a kinézetével egyértelműen kiemelkedik a villanyhajtányok mezőnyéből és várhatóan lesz egy visszafogottabb teljesítményű, hatótávú változata is, amivel a városi futárcégeket vagy vékonyabb pénztárcájú közlekedőket célozhatják meg.

A vékonyabb pénztárca persze csak képletesen értendő, mert a 16000 dolláros ár az Magyarországon inkább fog közelíteni a hatmillióhoz, abból ha valamit faragnak az olcsósítottal, még mindig jócskán a benzines C400 ára felett lesz, jó eséllyel a kétszeresébe fog inkább kerülni.

A BMW ezzel együtt bizakodó, 2025-re az iX SUV, i4 sport szedán, valamint a kétkerekűek összesített értékesítéséből 200000 villamos hajtány eladását remélik.

A megjelenésére nem lehet panasz, ilyeneket láttunk a sci-fi filmekben.

A méretes infókijelzőre tükrözhető a mobilunk, így a navigáció mehet a zsebükból.

Az ülés hagy némi kívánnivalót maga után, ez nem tűnik egy átgondolt megoldásnak, a vezető seggét érdemes megtámasztani, ha nem akarunk csúszkálni.

A teljes méretű bukó viszont befér alá.

Majd ha használtan lemegy egymillió alá az ára, esetleg érdekes is lesz. Addig is lóghat a bilibe a kezünk.

 

 

HOLDKOMP