Kinyílott a börze – megírom
A nap során megjelent hírek már a tőzsde nyitása előtt borzolták a kedélyeket.
A UBS befektetési szakértője, Colin Langan enyhén beszólt a Teslának, arra jutott az idősorok nézegetésével, hogy itt valami komoly kaki lesz a palacsintában, a jobb időket és 387 dolláros szinteket látott részvény masszív zuhanására lehet számítani, az értékesítések és a profit margin messze el fog maradni a korábbi várakozásoktól. Arról már cikkeztek mások is korábban, hogy a Model 3 valódi gyártási profitja 4-2-1 százalékra esegetett a termelés felfutásával és akárki akármit is mondana, innen nehéz nyerni. Ki is rúgták a dolgozók 7%-át, de azzal ilyenkor számolni kell, hogy valakinek mégis össze kéne rakni a villanyos négykerekűt, ha már a robotok nem tudták.
Mindenesetre a 10 dollárral csökkentett célárfolyam 220 dollár részvényenként, ami hát finoman szólva a jelenlegi 296 dollártól kissé elmarad. Az elemzői tanács:
Sell. 17% év/év csökkenés, hónapon belül 10% mínusz? Ígéretesebbet befektetésként nem is nagyon hallani. Még esetleg a BitCoin jöhetne szóba.
[stockdio-historical-chart symbol=”TSLA” stockExchange=”NYSENasdaq” width=”95%” height=”380″ motif=”financial” palette=”Mesa” days=”365″]
Azonban ennél sokkal izgalmasabb, ami a Harley-Davidson háza táján történt. Év/év alapon a hazai piacukon, ami az értékesítéseik több mint a felét adja 10% feletti volt december végére a csökkenés az eladott darabszámban. Ez még a legrosszabb elemzői várakozásokat is alulmúlta. Nyitás előtt -8% árfolyamcsökkenést jegyeztek, ami lássuk be, nem arra utal, hogy komoly sikereket ígérne a nap végéig. Most épp így állt:
A Harley pedig próbált előrefele vergődni, nyitott a villanyos kétkerekűek irányába, csak épp lehet, hogy iszonyat elkottázták, mert a harmincezer dolláros árcímke az ötödik éve várt, első komolyabban piacképesnek gondolt villanyosított motorkerékpárjuk esetében túl lehet a lélektani határokon. Olyan legalább 10-12 ezer dollárral, mert annyiba kerül így, mint egy négykerekű Tesla. Magyarán senki nem nagyon fog ilyen hülyeségre áldozni. Egy töltéssel le tudsz menni a Balatonig, de haza már nem, szóval érthető, hogy ha valaki csak pózerkedni szeretne a villanyhárlijával, akkor okés, de aki esetleg használni is szeretné, annak kevésbé jöhet be. A LiveWire névre hallgató modell fotója a címlapon.
Érdekes hónapot zárunk, zuhan minden prémium villanyos árfolyam, a nyeletlen fejsze ezekhez képest kutyafasza.
Korábbi Harley-Davidson beszámolónk itt olvasható: