A közösségi média továbbra is egy torz öncenzúra?

Alig több mint egy hónapja írtam a véleményszabadság egyoldalú, önkéntesre kényszerített korlátozásáról.

A helyzet nem hogy változni nem látszik, de a két online véleményformáló óriás, azaz a Google és a Facebook kart karba öltve dolgoznak azon, hogy negatív vélemények sehol ne jelenhessenek meg.

Mert ha nem jelennek meg, akkor mind egy csodaszép, pozitív világban élünk, ahol mindenki csak a jót mondhatja el a másikról. A közösségi médiában.

A facebook hosszú idő óta próbálja értelmezni a lefele mutató hüvelykujj hatását.

Ilyen ügyekkel nem tudnak mit kezdeni:

–  Meghalt a kolibrim unokaöccse. Vettem neki egy másikat. Az pedig megölte a kolibrimet.

– XIV. Lajos végbélsipolyát kivágta a borbély. Majdnem elvérzett seggen át.

– Lezuhant egy repülőgép, meghaltak háromszázhuszonöten.

– Sakálok faltak fel egy családot. Miután kiszáradtak a sivatagban és elkezdték egymás vérét inni.

A vélemény kifejezésének egyetlen módja volt-van-lesz: thumbs up. Hülyeség azzal érvelni, hogy az együttérzés vagy hasonló kifejezése. Nincs más opció.

A BBC tudósítása szerint ismét elkezdték egy szűk fókuszcsoporton tesztelni az ellenérzés, negatív vélemény megjelenítését, ezúttal hátha. De nem.

Ezzel nem lehet eladni tampont – amitől majd tudsz biciklizni. Csökkenne a rekordokat döntögető reklámbevétel.

A facebook amúgy tökre ingyenes.

Rákot kaptam vacsorára.

Lájk.

%d bloggers like this: