Kurva szar autók – a Citroen új frontot nyit?

Hagyományosan az elektromos autók gyártói a meglévő autópark leváltását célozták meg.

Teljes értékű és méretű limuzinokkal, egyterűekkel és SUV-kkal a közepes és a luxus kategóriákban is. Ennek van egy olyan oka, hogy egy nagyobb autóba több akkumulátor fér, tehát nagyobb lesz a hatótáv is.

Kivételt képezett talán a kedvenc kis szeretetgombócunk a BMW i3, ahol egyértelműen a tömeg csökkentésére mentek rá, ezzel sikerült a kis méret mellett is elfogadható hatótávot elérni a megcélzott külvárosi és ingázó közönség számára. De gondoltak a nagyobb távolságok kedvelőire is, egy hagyományos benzinmotor segítségével megoldható a menet közbeni töltés, így korlátlanra növelve a hatótávolságot.

A Citroen az új koncepciójával viszont teljesen más útra lépett. Az Ami One névre keresztelt kis csöppség a kerékpár és robogó kiváltására szolgáló “urban mobility object”, azaz városi mozgó tárgy, méretre akkora, hogy keresztbe is befér a hagyományos parkolóhelyekre – vagy ha úgy tetszik, egy helyre kettő is kényelmesen le tud parkolni. Kétüléses és nem kell hozzá B-kategóriás jogosítvány, mert a sebességét 45 km/h-ban limitálták, ezzel együtt a hatótávolsága elérheti a 100 km-t, ami egy napi külvárosi szaladgálásra vagy a belvárosba bejutásra bőven elég.

A finanszírozási konstrukció is érdekes, nem eladásra tervezik, hanem car-sharing keretében az utolsó 5-10 km megtételére a tömegközlekedési csomópontoktól, hétvégi bérbeadásra városnézéshez vagy akár néhány hónapos rövid tartamú átmeneti bérletre.

Ennek megfelelően nem kulccsal nyitható, egy mobil appra küldött QR kód teszi lehetővé az indítását a megrendelt szolgáltatásnak megfelelően.

Egy vezeték nélküli mobil töltő is helyet kapott a kor elvárásaihoz igazodva, ezen felül egy 5″-os központi kijelző felel az sofőr és az utasa tájékoztatásáért valamint a multimédia funkciókért.

Mivel egyelőre csak koncepcióról van szó, nem valószínű, hogy ez lenne a végleges formája és hamarosan viszontlátnánk a közutakon, ilyenkor általában további megfontolások alapján véglegesítik a terveket, mert egy hasonló járművel a világ nagyobb piacait is meg szeretnék célozni, Kína és az Egyesült Államok az európaitól eltérő igényekkel is előállhat.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!