HOLDKOMP

Kis lépés ez az árnyékos oldalon…

AktuálisAutó-motorCuccok

Kurva szar autók – a Citroen új frontot nyit?

Hagyományosan az elektromos autók gyártói a meglévő autópark leváltását célozták meg.

Teljes értékű és méretű limuzinokkal, egyterűekkel és SUV-kkal a közepes és a luxus kategóriákban is. Ennek van egy olyan oka, hogy egy nagyobb autóba több akkumulátor fér, tehát nagyobb lesz a hatótáv is.

Kivételt képezett talán a kedvenc kis szeretetgombócunk a BMW i3, ahol egyértelműen a tömeg csökkentésére mentek rá, ezzel sikerült a kis méret mellett is elfogadható hatótávot elérni a megcélzott külvárosi és ingázó közönség számára. De gondoltak a nagyobb távolságok kedvelőire is, egy hagyományos benzinmotor segítségével megoldható a menet közbeni töltés, így korlátlanra növelve a hatótávolságot.

A Citroen az új koncepciójával viszont teljesen más útra lépett. Az Ami One névre keresztelt kis csöppség a kerékpár és robogó kiváltására szolgáló “urban mobility object”, azaz városi mozgó tárgy, méretre akkora, hogy keresztbe is befér a hagyományos parkolóhelyekre – vagy ha úgy tetszik, egy helyre kettő is kényelmesen le tud parkolni. Kétüléses és nem kell hozzá B-kategóriás jogosítvány, mert a sebességét 45 km/h-ban limitálták, ezzel együtt a hatótávolsága elérheti a 100 km-t, ami egy napi külvárosi szaladgálásra vagy a belvárosba bejutásra bőven elég.

A finanszírozási konstrukció is érdekes, nem eladásra tervezik, hanem car-sharing keretében az utolsó 5-10 km megtételére a tömegközlekedési csomópontoktól, hétvégi bérbeadásra városnézéshez vagy akár néhány hónapos rövid tartamú átmeneti bérletre.

Ennek megfelelően nem kulccsal nyitható, egy mobil appra küldött QR kód teszi lehetővé az indítását a megrendelt szolgáltatásnak megfelelően.

Egy vezeték nélküli mobil töltő is helyet kapott a kor elvárásaihoz igazodva, ezen felül egy 5″-os központi kijelző felel az sofőr és az utasa tájékoztatásáért valamint a multimédia funkciókért.

Mivel egyelőre csak koncepcióról van szó, nem valószínű, hogy ez lenne a végleges formája és hamarosan viszontlátnánk a közutakon, ilyenkor általában további megfontolások alapján véglegesítik a terveket, mert egy hasonló járművel a világ nagyobb piacait is meg szeretnék célozni, Kína és az Egyesült Államok az európaitól eltérő igényekkel is előállhat.

HOLDKOMP