Kurva szar autók? A Uniti One talán pont nem.
Egy egészen érdekes tisztán elektromos ultra-kompakt megoldással jelentkezett a nemrégiben indult svéd Uniti, akik elsősorban az elővárosok lakóit és az ingázókat tekintik célközönségnek az első kisautójukkal.
A 2020 elején a brit és svéd piacon debütáló apróság a McLaren F1-hez hasonlóan egyetlen első üléssel rendelkezik, így a két felnőtt méretű utas viszonylag kényelmesen kinyújtózhat a meglepően nagy lábtérben.
Ilyenkor természetesen a csomagtartó kapacitása jelképes, de arra pont elég, hogy amikor a gyerekeket el kell vinni oviba vagy iskolába, a néhány táska beférjen.
Ha viszont haza kell cipelni a barkácsboltból egy mázsa tűzifát grillszezonban vagy két zsák cementet, akkor sincs ok a kétségbeesésre, ledöntött ülésekkel 760 literesre bővíthető a csomagtér. A háromnegyed köbméter nagyjából kétszerese a középkategóriás kompaktok felhajtott ülésekkel jellemző térfogatának.
Az ingázóknak nyilván ennél is fontosabb a hatótáv. Az alap 12 kWh akkupakk 150 km-t ígér, a feláras 24 kWh-s pedig arányosan több 300 km-t.
Akik esetleg olvasták a sorozatunk korábbi részeit és visszaemlékeznek, mennyit ekéztük az agyon hype-olt Nissan Leaf-et, ott mind a hatótáv, mind az akku élettartam messze elmaradt a várakozásoktól. Legyen itt egy diagram a legnagyobb példányszámban értékesített tisztán elektromos kisautó mért hatótávjáról:
Igen, épp csak 87 km a valóság, az ígéret a 24 kWh-s esetében ennek kb. a duplája volt. És a degradálott Leaf akkuk 5-7 év elteltével horror áron cserére szorultak.
A Uniti One beltere vezető-orientált, láthatóan adtak a formatervezésre a látszólagos egyszerűsége ellenére is.
Az árazása 18600 fontnál indul, ehhez most 3500 font állami támogatás társul, így előrendelésben már 15100 fontért meg lehet szerezni.