Kurva szar autók – A BMW

A BMW 1913-ban kezdte meg az autók gyártását, ekkor még Rapp néven, később ezt BMW-re változtatták, ami a Beszoptad Bayerische Motoren Werke AG rövidítése.

Logója a 4 db kék és fehér cikkre osztott kör azt a szopórollert szimbolizálja, amivel a BMW-k tulajdonlása jár.

A BMW kelet európában egyfajta kultusztárgy, mint a zebracsíkos kanapé vagy a 4 generációval ezelőtti Iphone. Kevés olyan autómárka van azonban ami a valóságban ennyire távol lenne minőségileg a neki tulajdonított hamis imidzstől.

A BMW esetében általában nem esetleges hibákról beszélhetünk, hanem a tervezett avulás nevű csodálatos jelenségről. Trükkös kis bajor mérnökök szépen kiszámolgatják, hogy melyik alkatrész nagyjából mikor mondja fel a szolgálatot x év után ahhoz, hogy te lehetőleg ne kapjál agyvérzést a dühtől, viszont évtizedekre biztosítsd vásárlásaiddal a 4. birodalom Németország jólétét.

A probléma ott kezdődik, hogy a kis bajor csodamasinák a tervezett avulás mellett további komoly hibákat is tudnak produkálni, ilyen pl. a hatodik generációs 520-as dieselek spontán öngyulladása.

A BMW alapvetően 3 féle autót gyárt : Tank méretű több tonnás monstrumokat, fenntarthatatlan sportautókat, és olcsó szemetet a bmw logotól megrészegült plebsznek, drágán. Utóbbi kategória a legnépszerűbb.

A kinézetük szubjektív dolog, vannak jobban sikerült darabok, és vannak, amelyeket egy kínai autógyártónak nem néznének el, viszont mivel ezeken is rajta van a szopóroller logo senkinek nem tűnik fel, hogy milyen ordenáré rondák.

Legyünk őszinték, ha a Csingiling autógyár ezekkel a formákkal jönne ki, lenéző vigyorral legyintenénk a kis butusokra.

A felső sorban látható E65-ös kódjelű autóval külön foglalkoznunk kell.

Nézzük ugyanezt az autót hátulról.

Na, pontosan ez történik ha a legendás Chris Bangle a sikereitől megrészegülve odaengedi a pakisztáni takarítónőt a tervezőasztalhoz.

Azt gondolná az ember, hogy belül van a lényeg, és legalább egy műszakilag időtálló rusnyaságot alkottak, de sajnos nem. Ez a BMW 7-es lett minden idők egyik legnagyobb átlagköltségével javítható autója amerikában. 2650 USD-t  hagyhat ott az átlagban 30 munkaórás szervízre a szerencsétlen tulajdonos. A motortér annyira tele van zsúfolva ennek a tanknak a működtetéséhez szükséges elektronikával, hogy egy csavart sem lehet benne leejteni, nincs hova.

A 7-es után térjünk rá az 5-ös BMW-kre. Ezek minden idők legmegbízhatatlanabb, és legtöbb hibát produkáló BMW-i. Nem olyan sok verzióját érinti, csak a 2006, 2007, 2008, 2010, 2011, 2012, és 2015-ben gyártott típusokat. Minden fontosabb elektromos és mechanikus alkatrészük komoly meghibásodásra hajlamos, az átlagos szervíz költség itt is eléri a 2500 dollárt.

Az X3-as a legkevésbé vezethető BMW különdíjért indult és ért el komoly sikereket. A hangos és kemény futóműve jóformán vezethetetlenné teszi az autót rossz úton, az autó pattogása az úthibákon kisteherautó sofőröknek ismerős lehet.

Ha még régebbre megyünk a palettán olyan csodákra akadhatunk mint az E36-os. Semmi nem hozza úgy a zebracsíkos “lakatos montekárló” életérzést mint egy jó kis E36-os. Egy átlagos példány még ott is olajat ereszt ahová nem töltöttél, a futóműve pedig remekül alkalmas arra, hogy minden fekvőrendőrön odaverjük az alját. Nem azért mert alacsony, hanem azért mert a dögnehéz autó annyira gyorsan kinyírja a lengéscsillapítókat, hogy lebólint a legkisebb úthíbán is. Annyira alulmotorizáltak leszámítva az M3-ast, hogy szinte sírnak gázadásra, hogy hagyjuk már békén.

A legperverzebb dolog egy BMW-ben a pillanatnyi fogasztésmérő. Érthetetlen módon évtizedeken át belerakták minden egyes autóba ezt a mechanikus szerkezetet.

Ez az a mutató ami a képen jobboldalt alul látszik, gyakorlatilag arra való, hogy elvegye a a sofőr kedvét a vezetéstől ugyanis még a legpórébb 316osban is folyton a maximum állásban van ami 20 literes átlagfogyasztást jelent 100 kilométerre.
Gyakorlatilag a legkisebb gázadásra is kiakad, és mivel állandóan a szemed előtt van fájdalmasan figyelmeztet arra, hogy nem csak a szervízben fogsz évente milliókat hagyni, hanem a benzinkúton is.

Összességében kijelenthető, hogyha a BMW francia vagy olasz autógyártó lenne, már régesrég csődbe ment volna.

Zárásul : gyártott azért a BMW jó autókat is, pl az M3-ast vagy az M5-öst. Ezek fenntartási költsége egy közepes méretű afrikai ország éves GDP-jével azonos. Ha nincsenek fölösleges millióitok, ne vegyetek bmw-t. Ha vannak akkor pedig lapátoljátok be szépen a kandallóba és tüzeljétek el télire, de akkor se vegyetek bmw-t.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Kolyok12

    ezjó

  • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

    Jeje. 😀
    De szerettem. Mindig volt valami baja, általában költséges. Az éves szervizköltsége, kopó-fógyókkal 30e km/év futással 3-500e Ft között volt, cserébe a hivatalos márkaszervizben leköptek, hogy a faszt akarsz itt a 10 éves szaroddal.
    Minden típushibába belefutottam. A sor6 gyenge kormányműve, az eldurranó első gátló, minden keréken állandóan elromló ABS szenzor. Soha nem működő tolatóradar. Elektronikusan vezérelt pillangószelep. Hogy tud elromlani?
    Kutyacsont! Azon mi tud elromlani? Hát elromlott.
    Egy 100 Ft-os 6,3mm-es saru? Azon mit spórolhattak? Benne volt a tankban a hátsó ülés alatt, az üzemanyagszivattyún, rendszeresen lelazult a hőterheléstől számtalan vidám percet okozva az elvileg csak gyári célszerszámmal nyitható nőgyógyász kézügyességet igénylő szűk rekeszben. Rutinból ment harmadjára a kisműtét.

    • Kolyok12

      ipari hulladék kurva drágán.

      • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

        A faszt.
        A legkényelmesebb ülés, gecire ki volt találva. Nekem a sportüléses verzió volt, állítható combtámasszal, 1000-1600 km-eket egy seggel le lehetett tekerni. A benzines mindkét oldalon változó szelepvezérlésű sor6 motor valami állat, nagyon finom technika, csak a V8-at szerettem jobban.
        Persze itt most összesűrítettem 7 év keserűségeit, de azért szorozd ki éves 30e km-el.

        • Kolyok12

          elhiszem, de attól, hogy kényelmes az ülés, még egy ipari hulladék marad. még a saját szervizesei/értékesítői se tartják semmire.

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

            Nem csak az ülés kényelmes.
            Magyarországra a leginkább lerúgott szar E46 jön dízel verzióban és minden bajával együtt. A lakótelepi prolik azt veszik, viszik és sírnak.

          • Kolyok12

            hát, van benne az extra szar szekció is, ez tény :). pedig az ember nem gondolná, hogy van lejjebb, de mindig megoldják.

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

            Az E46 18d és 20d a legnépszerűbb importautó.
            Ez sokat elmond. A többsége lerúgott hulladék.

          • Kolyok12

            az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy nem én vagyok a bmw célközönsége. egyrészt nem vagyok suttyó hülyegyerek, akinek feláll a logótól, megvesz valami lerúgott fost, de pénze már nincs tankolni, másrészt a vezetés élményét is pont leszarom, az nekem egy szükséges rossz, a legjobb az, ha nem kell volán mögé ülnöm, de ha kell, az már mindenképp el van baszva, úgyogy mindegy mi van alattam, csak ne rohadjon le. a régi kocsikat mondjuk szeretem, de csak nézegetni.

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

            Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy én vagyok a BMW célközönsége.

          • Kolyok12

            fura, pedig nem gyártanak titánból.

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

            Meh.
            Az Audi gyárt(ott) space frame néven olyan bódét, ami nem csak csinos, de kívánatos is.
            Otthonra is kéne.

          • Kolyok12

            most akciós a bmw óra a győri bömbi szalonban. csaxólok.

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

            Erről érdekes lenne egy kimutatás, hogy melyik brand éves értékvesztése a legmagasabb?
            A top-3 szinten ott lehet a BMW.

    • mokusON

      Nekem csak egy 316 coupém volt, fingom nincs miért vettem meg. Egyetlen pozitívuma, hogy szép volt kívül belül. Egyébként egy felgyújtásra érdemes hulladék volt.

      • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

        A Bangle 7er egyébként nekem tetszik, de közismerten bizarr az ízlésvilágom.
        Így nézegettem a 745i hirdetéseket, most már utánad is dobják, csak vidd el, az valami híresen szar.
        Kéne.
        De már ráálltam az igazi ipari szopórollerre, Nissan. Az mekkora egy szar. Egyszer már belefutottam, akkor megfogadtam, hogy no more, de másodjára még jobban megmutatta a jappáni.

  • taro

    hehe, amikor egyszer földváron egy leszakadt kipufogócsövet szereltünk vissza dróttal meg csőbilinccsel…

  • vau

    BMW FÓRUMRA VELE! 😀

  • vau

    Btw sose volt BMW-m, de hazudnék, ha azt állítanám, hogy nem akartam. Egymilliószor elgondolkoztam rajta, hogy vegyek egyet, aztán mindig viszakoztam. Állandóan riogatott az autószerelőm, hogy ezt nem kéne, meg hogy ha igen, akkor is max benzinest vegyek.

    Most jutottam el megint odáig, hogy lassan a Mazda csereérett és kellene helyette valami más, de az újautó árak annyira felmentek, hogy ami gazdaságilag a “tökéletesen, de tényleg teljesen indokolatlan” kategória alatt van, arra meg nem szívesen cserélném. A hét év garis Kia nálam a racionális és egyben elképesztően szomorú döntés lenne.

    • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

      Sokan nem tudják, de a Kia SUV dízel kötelező szervize 1,8 millió Ft.

      • vau

        Dízel menjen csak a munkagépekbe. Ha nem lakossági részecskeszűrőtlenített és EGR szelep kiszedett izé, akkor épp hogy csak kicsit rosszabb, mint a benzines, de legalább büdi.

        • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

          Szoktak rácsodálkozni.
          A 7 év gari is olyan, hogy pár alkatrészre nem vonatkozik.
          Motor, hajtáslánc.
          Ettől eltekintve tényleg jó.

          • vau

            Jaja. Fatherstack most vett új Kiát, szereti.

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

            Munkatársamnak van saját Kiája.
            Eléggé gecijó.
            Így beálltunk nevetgélve a 17 centis padkára a két SUV fostalicskával. Az enyém ugye 13 litert fogyaszt benzinből, az övé 8 körül dízelből.
            Mondtam neki az 1,8 milliót, nem volt őszinte a mosolya.

          • fatherstack

            Ugy emlékszem kb a radiora nem vonatkozik meg kopó cuccokra. Motor, hajtaslancra sztem pont igen, de basszus megnezem.

    • Kolyok12

      vegyél hyundait. az ugyanaz, de akkor nem kiát vettél. érted.

      • vau

        Az ugyanaz.

        • Kolyok12

          hátigen.

        • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

          Benzines Hyundai.
          Elég jók lettek, szerintem nem kérdés, a megbízhatósági listákat vezeti.

      • nulla

        Most egy Hyundai-t hajtok. Szigoruan racionalis dontes volt, utalom. Kenyelmetlen, kicsi, es ronda is. Ellenben, keveset fogyaszt, szervizelese filleres. Visszavagyom a Volvoba.

    • ApuElcseszettÉleteVagyok

      vegyél egy
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      (szitroent)

      • vau

        Jóvan, a viccnek is van határa.

    • Odiv Gy1LM

      Vegyél egy Daciát. Lehet, hogy megbánod, de ki nem szarja le, olcsó volt.

      • vau

        True dat. Ismi vett és szereti. Onnan tudom, hogy milyen a hátsó futómű. Nyilván jól esik szarozni, de amúgy a betöltőnyílást meg a vicces szélesítéseket leszámítva a fosszter egy őszinte autó. A belső ergonómiát teljesen egyértelműen direkt baszták el, hogy valaki a renault-t is megvegye.

  • orizatriznyák

    Na, kocsiban nem, de motorban szeretnék állítólag az jó.

    • nulla

      Nekem volt, azota sem vagyom masra.

  • :/

    A középtájt láthatóval tanultam meg vezetni 😞
    Arra nem emlékszem hogy bármi komoly baja lett volna.
    Az i3-as meg egyszerűen szuper, ha tehetném csak azzal járnék de mindig lenyúlják előlem.

  • Sergio Cattani

    Mokus, nem neked volt valami japan szarod, ami miatt kozos haztartasba koltoztel a szereloddel, vagy vmi ilyesmi?

    • vau

      Az a nemtom volt. Meg nekem van még japán szarom, amit csak tankolni kell. Meg néha turbót felújítani a 70 ezret futott kocsiban. 😛

    • mokusON

      3 toyotám is volt, meg egy hondám, azok egészen rendben voltak.

  • Bajszos Cigány

    Vegyetek Franciát, köszpusz

  • antal lakatosbrendon imre

    én szívesen vennék egyet. aztán otthagynám az erdőben és hazasátálnék