Kurva szar autók – Tesla Cybertruck
Hét évvel az eredeti tervek és több hónapnyi előzetes hájpolás után Elon Musk végre bejelentette a Tesla első hivatalos pick-up modelljét.
A platós mindenes kisteherautók hagyományosan az amerikai piac kiemelkedő eladási számokat produkáló járművei, mondjuk egy Ford F nélkül elképzelhetetlen volna a kisvárosi utcakép. Talán nem is véletlen, hiszen amikor ki kell vinni a telekre egy közepes kupac trágyát vagy pont hiányzik öt mázsa sóder, nincs is praktikusabb mint fellapátolni hátra, aztán a küldetés teljesítését követően egyszerűen csak slaggal lecsapatni.
Most, hogy elérkezett a bemutató napja, a Tesla vezér a színpadra lépve előre figyelmeztette az értő közönséget, hogy valami olyat fognak látni, ami semmi máshoz nem hasonlít. És ebben kétségkívül igaza is lett.
A futurisztikus külső nem feltétlenül öncélú magamutogatás. Az élek és szögletes vonalak harmincszor hengerelt szerkezeti acél vázat rejtenek, a fő tervezési szempont a robusztus, strapabíró kialakítás volt.
A golyóálló üvegezés sem az utcai harcok vagy zombiapokalipszis idejére lett kitalálva, a tartósság és az esetleges baleseteknél üvegtörésből eredő sérülések minimalizálására került beépítésre.
A technikai adatok arról árulkodnak, hogy Elon Musk tartotta magát az eredeti ígéretéhez: praktikumban a legnépszerűbb Ford F150, menetdinamikában pedig akár egy Porsche kihívása sem jelenthet gondot. Az 1,6 tonna teherbírás, és a 2,9 mp 0-60 mph (96 km/h) gyorsulás legalábbis ezt sejtetik.
Három modellváltozatot terveznek, az egy-, két- és hárommotoros verziók negyven és hetvenezer dollár közötti induló áron kerülnek a szaküzletekbe.
Az alapmodell hátsókerék hajtású, a hatótávolsága kb. 400 km, csúcssebességre és gyorsulásra is ez a legszerényebb, de a 170 km/h és 6,5 mp így is bőven elég a dolgos hétköznapokra a hardware store és a kocsma között. A csúcsmodell kétszeres hatótávjával pedig akár le lehet menni a térképről.
Térjünk vissza még egy pár szó erejéig a dizájnra. A hatszemélyes utastér kisebb kivitelező brigádokat is kiszolgálhat, a pörköltszaft vagy BBQ szósz sem hagy nyomot, de legalábbis egy-két mozdulattal letörölhető.
A méretes napelemmel fedett rakodótér minden irányból síkokkal határolt, ennek megfelelően könnyen rakodható, a felhajtónak köszönhetően megspórolható egy-két targoncázás, egyúttal a távolabbi destinációkhoz eljutásra akár egy quadot is fel lehet dobni hátra.
A Teslának mostanában elég jól mennek a dolgai, a kínai üzem januárban elkezdi ontani a helyi piacra az import vámokkal és adókkal nem terhelt Model 3-akat, az akkumulátorgyártás felfutásával a befektetői bizalom is visszatérni látszik.
Interaktív TSLA csártunkon szokás szerint követhetők a tőzsdei események: