Napi SpaceX – újabb Falcon Heavy esetek a Twitterrel

A legutóbbi, sikeres Falcon Heavy indítást követően elszabadultak a konteógyártók, ahogy arról be is számoltunkDe már ezt megelőzően is volt nagy agymenés az elhallgatott részletekről: a középső (core) gyorsítórakéta elvétette az óceáni platformját és 100 méterrel arrébb, 300 mérföld per órás (kb. 480 km/h) sebességgel csapódott a vízbe.

Akkora volt a titkolózás, hogy három órával az esemény után már sajtótájékoztatót tartottak, ahol beszámoltak róla, hogy a visszatéréskor két hajtómű nem működött megfelelően, ezért történhetett mindez.

A cél persze nem a tökéletes visszatérés volt, egy nappal korábban az űrbe jutás esélyeit tették mindössze 15%-ra, ahhoz képest ez a része hibátlannak mondható.

Elon Musk szokás szerint Twitteren osztotta meg a további fejleményeket:

Azaz nagyjából annyi történt, hogy a visszatéréskor szakaszosan üzemeltetett három hajtómű közül kettőnél a harmadik beindítást követően elfogyott a hajtómű begyújtásához szükséges folyadék. Majd hozzátette, hogy a hiba elhárítása innentől elég kézenfekvő.

A Twitter népe nem tagadta meg magát.

A kérdés és a válasz magáért beszél:

Azaz valamivel több gyújtós kell és akkor okés.

Ezt persze egyből tovább is gondolták:

Azaz lehetne akár a következő leszálló platform neve is az Add More Fluid.

A platformok egyébként önvezető hajók (drone ship), ilyen elnevezésekkel:

  • Of Course I Still Love You (ezt vétette el a core booster)
  • Just Read the Instructions
  • Shortfall of Gravitas (ezt még csak most fogják vízre tenni, a nevét egy M. Banks sci-fi regény után kapta.