Rally-bohóc
Ken Block nevével sokan találkozhattak már, rendre megjelenik a médiában valami látványos videóval, a Gymkhana sorozatot sokan követik youtube-on.
2005-ben jelentkezett be az autóversenyzés világába, egy Subaru WRX STi volánja mögött, az amerikai rally széria N csoportjában. Azóta is versenyez, jelenleg a WRC-ben, ha jól tudom. Azért ez a bizonytalanság, mert versenyzőként sosem gurított igazán nagyot. Nem rossz pilóta, de nem is tartozik az élvonalba. Mit lehet ilyenkor tenni, hogy meg is éljen a versenyző valamiből, és még azt is csinálja amit szeret pénzcsinálás közben? Hát például lehet készíteni vagány videókat amiket zabálnak a youtube-on, kell szerezni több szponzort akik szívesen hirdetnek ezekben a klipekben, és kész is vagyunk. Ha van mellé még valami saját márkás termék is, akkor meg pláne jók vagyunk, ingyen reklám mindig jó, mehet is a rally-bohóckodás.

Block mögé többen is felsorakoztak, a legnagyobb támogató a Monster Energy. Rengeteg pénzt öntöttek a Block által grundolt rally csapatba, ez lett a Monster World Rally Team. A DC Shoes logóját is gyakran látjuk a képernyőn, a cipőmárkát Ken Block és egy bizonyos Damon Way alapította még a kilencvenes években amikor nagyon pörgött a deszkás cuccok árusítása. Ez szépen lassan lefutott, így Block hamarosan elkezdte áthelyezni az érdekeltségeit a Hoonigan cuccokba. Mindenféle motorsporttal kapcsolatos pólót, hátizsákot, matricát stb árulnak. Az arculatba tök jól beleférnek a Gymkhana videók, ahol az ifjúság a nyálát tudja csorgatni valami gépszörnyre amint épp füstölő abroncsokkal tépi szét maga alatt az aszfaltot.
Szóval látszik, hogy bár nem kiemelkedő versenyző a cikk alanya, azért pénzt csinálni azt tud. Ami kell is, mert a motorsport rohadtul költséges. Egy rally csapatot fenntartani nem kis pénz, a versenytechnikát kifizetni pedig egyenesen horror. Lássuk milyen gépekre futotta az összeszedett pénzből.
Az első Gymkhana videóban egy Subaru Impreza WRX STi szerepel. A teljesen lekönnyített szörny boxer motorja több mint 550 pacit tudott megindítani ha kellett, a hozzá tartozó 600 Nm-es nyomaték sem volt kevés éppen.

A következő híres kocsi ami gyakran füstöli maga alatt az abroncsokat, az a Ford Fiesta ST RX43. Block átnyergelt a Subaru versenyautókról, a mai napig Ford Fiesta volánja mögött indul a rally versenyeken. A videóban szereplő kocsi laza 650 lóerős, gondolom az 550 nem volt elég. Halkan jegyzem meg, hogy a Lamborghini Huracán felmérgelt verziója van 640 lóerő körül…

A legújabb agymenés egy teljesen megvadított 65-ös Ford Mustang. A Hoonicorn névre keresztelt szörnyeteg az első szereplései során 850 ló körül teljesített, jelenleg a dupla feltöltős motorja etanolt éget el, miközben kiprésel magából 1400 lóerőt. A nyomatékáról nincs pontos adat (legalábbis nem találtam), de igazából mindegy is, mert az teljesen biztos, hogy bőven 1000 Nm fölött van. Kéne otthonra is. Szántani, a négyes ekét tuti vinné.

Végezetül pár videó, hogy legyen mit nézegetni ebédszünetben.
Subaru:
Fiesta:
Mustang:


