Utazz sehova! – hatalmas siker a légitársaságok új ajánlata

Mindössze alig tíz perc kellett ahhoz, hogy az ausztrál Qantas légitársaság legújabb járatának összes jegyét elkapkodják a repülés helyi szerelmesei.

Pedig a hétórás utazás valójában nem visz sehová, a kiinduló és érkezési reptér egy és ugyanaz.

It’s probably the fastest selling flight in Qantas history

A megkérdezett szóvivő is keresgélte a szavakat, a cég százéves fennállása óta példa nélküli, hogy ilyen gyorsan elfogytak volna a felkínált repülőjegyek. Még csak azt sem mondhatjuk, hogy valami olcsó fapados repülésről volna szó, hiszen a széles törzsű, hosszabb, interkontinentális járatokra tervezett Boeing 787 Dreamliner fedélzetén eltöltött idő sok mindennek mondható, csak éppen olcsónak nem.

A jegyárak a kb. 575-2750 dolláros (USD) tartományban oszlottak meg kényelemtől és utazási osztálytól függően a 134 ülés között, nem is kell túl sok fejszámolás ahhoz, hogy megtippeljük: a teteje valahol átszámolva 825 ezer Ft környéke lehetett.

Alig egy hónappal korábban Alan Joyce, a társaság vezérigazgatója még elkeserítő értékesítési adatokról számolt be, a határok lezárását követően a nemzetközi utasforgalom 97,5%-kal csökkent, ami akárhogy is nézzük, az alapítás óta a legrosszabb üzleti környezetnek tekinthető, ezért a munkavállalók ötödétől az elmúlt időszakban már meg kellett válniuk.

Ugyanakkor a pilóták engedélyeinek meghosszabbításához szükséges, hogy rendszeresen repüljenek, így Ázsia más országainak légitársaságaihoz hasonlóan jött a nagy ötlet, hogy mi lenne ha, nem csak perzselnék a kerozint, hanem lenne valami kézzelfogható, bevétellel járó haszna is a fel- és leszállásoknak. A sehová sem tartó járat így aztán Ausztrália hátországának megtekintése mellett alacsony átrepüléseket fog végezni a Nagy-korallzátonynál, hogy végezetül a Sidney-öböl felett egy operaházas látványrepüléssel áthúzva érkezzen vissza a kiindulópontjára.

A Taiwan-i EVA korábban a legendás Hello Kitty repcsivel kedveskedett apák napja alkalmából a járat rajongóinak, a japán ANA pedig egy kilencven perces repülés erejéig hadrendbe állította az egyik Airbus A380-asát a Hawaii-szigetek feletti céltalan röpködésre.

A fanyalgók természetesen ezúttal sem maradtak távol, az online fórumokon azonnal beindult a károgás, hogy mégsem kellene talán klímakatasztrófa idején hasonló karbonlenyomatú szórakozásokat kitalálni, mert amúgy is mindmeghalunk, minek tovább rontani a helyzeten.

A Qantas sem volt rest visszavágni, egy frappáns riposztban közölték, hogy márpedig ők megfizetik az árát, szépen leróják a repülés emissziója után kötelező szén-dioxid kvóta vásárlásokat.

Az interhálók kifent nyelvű népének több sem kellett, erre még jobban felhorgadtak, hogy márpedig a befizetés nem csökkenti a kibocsátást, úgyhogy menjenek a francba.

Ennyi torzsalkodás után némi megnyugvásra adhat okot, hogy ha már repülni sem lehet, még A-ból A pontba sem, mert ellenérzéseket vált ki, legalább az ízletes légi elemózsiáról nem kell lemondania mindazoknak, akik a thai légitársaság pop-up étteremmé alakított, földön veszteglő gépein fogyaszthatják el a nélkülözés idejében számukra oly kedves, íncsiklandó légi falatokat.

Természetesen a szociális distanciálás szigorú szabályainak betartásával.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!