Amerikai história Z – kézműves budipapír
Sötét felhők gyülekeztek a Világ Legerősebb Nemzete egén, amikor márciusban az első felvásárlási cunami lesöpörte a helyi nagyközértek polcait és a hétköznapi élet egyik legfontosabb összetevője – a budipapír – eltűnt, mint ha soha nem is létezett volna.
A helyzet odáig fajult, hogy szemfüles rendőröknek kellett lecsapniuk rablóbandákra, a híroldalak sorra szalagcímekben tudósítottak hol 66, hol 31 guriga váratlan eltűnéséről és a gonosztevők lefüleléséről.
Azonban azokat, akik eljutottak a Holdra nem olyan fából faragták, hogy a kezdeti nehézségek feletti csüggedésben lógó orral meghátráljanak és azonnal feladják, a beszerzési menedzserek ha nem találnak közvetlen utat az áruk forrásához, szorgos munkával felkutatják a még fellelhető, felesleges készleteket.
Pontosan így történt, a Trader Joe’s áruházlánc májusi podcastja szerint a csapatuk leleményességén nem foghatott ki egy holmi globális pandémia, egyhamar rájöttek arra, hogy ha az emberek nem mennek szállodákba, akkor a kongó szobák mellékhelyiségeiben se lesz szükség ánuszrózsa ápolásra, szabad a pálya.
Mindössze tíz napba telt leszervezni a logisztikát és az egyenként csomagolt gurigák ott sorakoztak a raktáraikban eladásra várva.
Akadt viszont egy óriási bökkenő. Az odáig rendben van, hogy a raktárból az áru kikerül a polcra, a polcról a bevásárlókocsiba, a kocsiból a pénztárszalagra, de történet ott véget is ér ha az eladási folyamat egy váratlan fordulattal megszakad, a gép ugyanis nem tudja beolvasni a terméket. Mert a csomagolásán nincs vonalkód, hiszen a szállodákban nincs rá szükség.
For a lot of retail businesses, that would be a make or break deal. But we figured out that, you know what, our crew is smart, they’re capable, we can figure out how to do this. We can ring it up manually. And that’s what we’ve been doing.
Matt Sloan a TJ’s termékfelelőse számolt be arról, hogy a bátor és elszánt kollégáik összedugták az összedugnivalójukat és egymás fejét vakargatva kifundálták az ultimát megoldást: saját maguk ragasztották rá a termékre a címkét! Ilyet még a legrutinosabb polcfeltöltő veteránok sem láttak emberemlékezet óta.
Egy olyan világban, ahol a 12-es megapakkért elkérnek 14 dollárt és 55 centet, az ár sem mellékes, ezért a manuálisan etikettezett rollnik hamarosan az eladótérben kötöttek ki, mindössze 69 centes, nyálcsorgatóan vevőhívogató áron és a furfangos szélszesek még egy tréfát is kieszeltek, ezzel a felirattal:
a hotel toilet paper experience in your own bathroom
Mert ugyan ki ne szeretné otthon, a szentély magányában is úgy érezni magát mint az Élet Császára egy menő szállodai szobában?
Különösen egyenként, csak neki csomagolt kézműves budipapírral.