Hé, haver, hol a kocsim?

Egy kollega mesélte, hogy a cég kihelyezte majd’ egy évre külföldre. A plusz pénz, a változatosság azért elég csábító, szerintem ezzel mindenki egyetért. Persze az azért nem mindegy, hogy hova küldik, ugye. A fent említett embert speciel Skandináviába küldték, és mivel szerintem rohadtul utálták, annak is az egyik legészakibb pontjára. Sarkvidéki környezet, hurrá.

Maga a meló állítása szerint érdekes volt, mert hatalmas kamionok fékrendszereit vezérlő elektronikákat és szoftvereket teszteltek. Úgymond éles körülmények között. Az eredmények egyébként azt mutatták, hogy igencsak meg tud változni a válaszidő, ha a hőmérséklet mínusz kurvasok alá csökken. És nem jó irányba mozdul el az egész rendszer teljesítménye, hiába szereti az elektronika, ha hűvösen van tartva, azért ott is vannak határok.

Elmondása szerint az kollegák elég jó fejek voltak, bár nem az a térdetcsapkodva-röhögős társaság gyűlt össze. Mindenesetre alapvetően rendesek voltak, és segítőkészek. Kivéve, ha valamelyikük helyére parkolt a gyanútlan magyar munkatárs. Akkor csúnyán rá lett morogva, hogy álljon csak a saját helyére. Az szerencsétlen meg nézett, mint a vett malac, ugyanis senkinek sem volt kiírva a neve a parkolókhoz. Csak megszokásból (vagy más okból ugye) mindenki minden nap ugyanoda parkolt az iroda mellett.

Téli móka

Aztán egy nap csak jött a megvilágosodás, amikor lepakolt vagy fél méter hó, és az isten sem különböztette meg egymástól a hókupacokat amik a parkolóban sorakoztak. A rutinosak rögtön odaléptek a saját kocsijukat rejtő hóbucka mellé, és pár perc ásás után már mentek is haza. Az amatőrök meg nyilván valaki más autóját ásták ki, mert fogalmuk sem volt, hogy melyik hóhalom rejti az ő nyereményüket. Végül közös erővel szabadították ki egymást. Összefogtak, és az összes megmaradt kocsit kiásták, ez csapatépítőnek kifejezetten jó. De azért egy órás lapátolás nélkül is egész jól meglettek volna.

Szóval más kocsiját kiásni szopás. Más autójával elhajtani meg azt hiszem tán bűncselekmény. Manapság ezt már csak kifejezetten rossz szándékkal lehet megvalósítani, de én még láttam olyat, hogy az egyik Wartburg kulcsa jó volt a másikhoz. És volt még jó pár márka aminél tévedésből nagy ritkán előfordulhatott, hogy nem a saját gépjárművével hajtott el valaki. Persze ha volt valami megkülönböztető jel a kocsiban, akkor ilyen tényleg nem fordulhatott elő. A tükörre akasztott batárnagy dobókocka, vagy a borzalmas fa görgős hátmasszírozó például egyedivé tehetett egy kocsit. Esetleg egy bólogatós kutya. Vagy vicsorgós.

  • Bernard Black

    már ha egyáltalán emlékszel rá, hogy úgy nagyjából hova parkoltál.

    http://holdkomp.hu/hova-picsaba-parkoltam/

    • SpaceWolf

      Baszki

  • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

    Az autó kiásós történet velem is megtörtént, szerintem megírtam a dolomitos rinyaposzt alatt kommentben.
    Konkrétan mész ki, leesett 50-80 centi hó és nincs autód.
    Hólapátod sincs, Luigi, a gondnok pedig úgy tárogat, hogy kisvártatva felszáll és elrepül. 😀

    • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

      Ja: és gyűlölöd az egészet.

    • Bernard Black

      ezért jó, ha van a kocsiban hólapát

      vagyishátizé

      • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

        A hóláncot is akkor kell felrakni, amikor az első hóbuckába csapódsz fékezhetetlenül. De a hó puha legalább, nem olyan mint a szalagkorlát. És mögötte a 100 méteres szakadék.

  • Gab

    Európa bajnokság, 90 hajó egy rakáson, szinte mindegyiken kék ponyva. Gab hajnalban odatántorog, elkezd egyet leponyvázni. Nézem, milyen tuti kis verda, új vásznunk is van?… Mellettem egy német szintén vakarja a fejét, morog a bajusza alatt…. Egymásra nézünk, enyhe félmosoly uralkodik el az arcunkon. Jobb szemöldököm felhúzom és elmászunk az éppen kinyitó bárba.

    • R2#metoo

      Biztos baromság amit kérdezek…de úgy tanul a gyerek, ha kérdez 🙂
      Szóval az ilyen rendezvényeken nincs kötelező alkoholszonda?

      • Gab

        Hát most majdnem ráköptem a billentyűzetre a KVmat:D
        -amúgy nincs, sőt:)
        (Meghát ez nem olimpiai hajóosztály, itt inkább a családias hangulat jellemző. Ez az esemény meg még az előző évezredben volt, ma már motorosvezetőket szoktak szondázni.)

        • R2#metoo

          Barlangászás, búvárkundkodás megvan, de ott tényleg kötelező az
          önmérséklet, ha élve meg kívánja “úszni” az ember.
          Szóval, holnap ácsolok is egy bárkát legott 😀
          Ez lehet az a sport amit a mátrix -eleddig- ádázul elrejtett előlem!

          • Gab

            Az, akitől én tanultam versenyszerűen vitorlázni elmúlt 40 amikor elkezdett vitorlázni. És jó pár bajnoki címet begyűjtött még utána. Úszni viszont sosem tanult meg:)

          • R2#metoo

            Ez máris több mint biztató számomra!
            Nem múltam még el 40…oh wait 😀 és a kraken sem ér utól a vad békés-óceánon.

          • Gab

            Minél kisebb hajóban kell elkezdeni, olyannal ami fel is tud borulni. És sosincs későn!:)

          • R2#metoo

            Példát kérek a petit hajóra! 🙂
            A borulás jól hangzik. Lehet hogy serendipity lesz sikeres a kifejezetten arra épülő
            MeouwTube Channel-ünk 😉

          • Gab

            Laser, de akár a fent említett kalóz is jó tanulni. Az első 10 órában nem árt, ha van aki tud segíteni. Utána célszerű egyedül gyakorolni, aztán sok-sok vízen töltött óra…
            Nem árt, ha a víz is van már 20 celsius, és egy éppen csak fodrozó szél.
            Igazából a legnehezebb az elindulás a kikötőből és a megérkezés a kikötőbe. Ezekhez kell némi gyakorlat. De az autó vezetés és a vezetés tanuláshoz teljesen hasonló a dolog.

          • R2#metoo

            Köszi!!
            Máris elképzeltem magam bőszen szivarozva a kormánykeréknél…mint valami Red kapitány 😀
            Aztán megnéztem a Laser-t és láttam, hogy jól gondoltam első említésedre a
            vitorlás kajakot 🙂
            Ezt találtam https://hajomania.hu/aprohirdetes/kereses/Laser 🙁
            Mire lehet számítani árban egy nem törött-hajónál Laser típusú? ( A Robinson Crusoe soh’sem volt igazán a nagy liblingjeim között )

          • Gab

            Nincs kerék, kormány középen van és rudas:)
            Igazából nem éri meg venni hajót, amíg nincs meg a saját elképzelésed, és a vizsgád. Vizsgát csak “nagy” hajón lehet tenni, megtanulni viszont csak kicsin célszerű.
            Agárdon Szanyát tudom ajánlani, most nem jut eszembe a rendes neve.
            Sok vizsga orientált vitorlás tábor van, 100-200.000 huf körül lehet egy vizsga. Mint az autóknál:)

          • R2#metoo

            Hm…nem point a vett papíros gagarin (…) de frankly szeretek annak fizetni aki a valódi szolgáltatást nyújtja.
            Mint a lovaknál 🙂
            Így vagy úgy megkreáltad azt aki leszek.
            Köszönöm!

          • Gab

            Szaniszló Péter
            http://www.szanya.hu/

          • Bernard Black

            vitorlázni kurvajó lehet, mióta olvastam a Fecskék és Fruskákat – nem ma volt, de kb évente újraolvasom a könyveket -, tökre szeretnék gyerekként megtanulni vitorlázni. arról mondjuk már lecsúsztam, de na.

          • Gab

            Az mekkora volt, amikor a tőkesúlyost megdöntve átmentek a zátonyon, a svertessel meg megkerülték:) És ezzel nyertek.

          • Bernard Black

            tervezek egy posztot, vagyis inkább egy sorozatot ilyen meghatározó gyerekkori olvasmányélményekről, Ransome tuti belekerül. A másik ilyen Herriot, szerintem aki időben olvasta, az legalábbis elgondolkodott rajta, hogy jó lenne állatorvosnak menni.

          • R2#metoo

            Nekem a Tom Sawyer és a Kramer contra Kramer volt a meghatározó gyerekkori olvasmányom.

          • 

            Vannak könyvek, amiket csak egy bizonyos korban lehet elolvasni, és ha lemarad róla az ember, akkor később már túlérik vagy túlhülyül rajta.

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★
    • Ziles Gizi

      Te hajós kapitány vagy? Olyan mint Jack Sparrow?

      • Gab

        Nem is tudod, hogy mennyire beletaláltál:)

        • Ziles Gizi

          Ma mesélj már. Milyen hajó? Vitorlás? Vagy mi? De tényleg!

          • Gab

            Az, de pici, két személyes. Keress rá: kalóz osztály.

          • Ziles Gizi

            Rákerestem! Ez a hobbid? Vagy ebből élsz? Ez mondjuk már személyes, ha nem válaszolsz nem durcizok be.

          • Gab

            mAgyarországon nincs profi vitorlázó, na jó, talán Zsombi. De ebből nem lehet megélni. Páran a melléktevékenységekből elvannak ( hajóépítők, vitorlakészítők,-javítók ) és van pár régi versenyző akik pénzért elmennek versenyekre, kevésbé gyakorlottabb hajótulajdonosoknak segíteni. De megélni…:)
            Mondjuk nem sok dolog van amiből ma meg lehet élni itt, de ez már nem ide tartozik:)

          • Gab

            Annyira nem lehet megélni, hogy jelenleg hobbi szinten is olyan 1-300.000 huf megy el egy évben. És nincs saját hajóm, onnantól hatványozódnak az összegek.

          • Ziles Gizi

            Értem. De izgalmas lehet vitorlázni. Akkor klassz hobbi.

          • Gab

            Feleségemet anno én tanítottam vitorlázni, aztán 3 évig együtt is versenyeztünk:)

          • Ziles Gizi

            Szerencsés hölgy. 🙂

          • Gab

            Hazaértem, megkérdeztem….azt üzeni, hogy “kappbe”, de lehet ez inkább nekem szólt:)

          • vau

            Bakóczyéknál a csemete tolta nagyon sokáig az olimpikonkodást, az is egy elég drága hobbinak bizonyult. 😀

          • Gab

            Nem szabad a versenyzést eröltetni. A vitorlázás inkább célszerű időtöltés kéne legyen. Sajnos ma a gyerekekből élsportolót akarnak faragni, így nem megy.

          • vau

            Szerette igazából, csak hát baszott drága. Most gyerekeket oktat.

          • Gab

            Hát…nézőpont kérdése a “drága”. Ilyenkor szoktam írni, hogy nem a zsemle drága, hanem a fizetésünk alacsony. Mondjuk ha megvetetik a ruhát, kesztyűt, be kell szállni a portorozi edzőtáborba… Újra az elit szórakozása lett a vitorlázás.

          • Gab

            Hobo után ( a vadászat alapelvei):

            A Vitorlázás alapelvei

            A vitorlázás a vitorlázó számára egyrészt alkalom a szigorú önfegyelem
            gyakorlására, másrészt eszköz a többi élőlény megismeréséhez és
            megértéséhez. Megtanít gondolkodni, szabadságszeretetre, jó ízlésre és tiszteletre nevel.
            Elvezet a természet és a hozzá tartozó jelenségek elmélyült megfigyeléséhez.
            A vitorlázás megfelelő irányba tereli a vitorlázó személyiségének alakulását.
            Olyan etikai értéket fejleszt ki benne, amely nélkül a vitorlázás csupán az ösztönök gyarló megnyilvánulása volna.

            -na ezt hiányolom a mai vitorlás oktatásból, de qrvára.

          • ✪☼­­

            Ezek szerint Fa Nándor vagy a Vadnai testvérek is amatőrök lennének?

          • Gab

            Nándi próbál megélni, mint a hajózással kapcsolatos dolgok gyártója ( stég, meg egyebek ) de nem hallottam, hogy az Adrián a saját jachtján köt üzletet.
            A Vadnai tesókba meg apuka tolt rengeteg pénzt. Még nem állnak “saját lábon” de szerintem nem lesznek profik, akik a vitorlázásból közvetlenül meg tudnának élni.

    • Do1grothy, a Vörös Cipellős

      Micsoda hobbi, gratulálok 🙂

%d bloggers like this: