HOLDKOMP

Kis lépés ez az árnyékos oldalon…

Cuccok

Jeanneau Sun Odyssey 44 DS

Néha szeretek elmélázni azon, hogy egyszer igazán gazdag ember leszek és legalább feleannyi pénzem lesz, mint Bluenak. Befut a holdkomp és még legalább négy, vagy öt ember is fogja nézni én meg végre azt csinálhatok, amit mindig is akartam: ugyanezt.

Na, ebben az esetben mindenképpen bérelnék magamnak egy Jeanneau Sun Odyssey 44 DS-t. DS azaz Deck Saloon változatot. Aztán körbehajóznám vele az egész spliti öblöt és gondosan visszavinném. De előtte hadd meséljek nektek erről a hajóról.

A Sun Odyssey egy vitorlás, ez nagyjából elsőre látszik. Ezen belül egy bermuda vitorlázató sloop – a vitorlások döntő többsége ilyen. A gaffok, a ketchek és a schoonerek úri huncutságok, arra rendes embernek nincsen szüksége. A sloop mindenre jó. Sloop minden egyárbocos vitorlás, aminek van egy orrvitorlája és egy nagyvitorlája. Esetleg cutterré változhat, ha felhúznak mellé még egy Code Zero nevű hatalmas orrvitorlát, vagy ha egyszerre van felszerelve viharvitorlával és orrvitorlával, két rolleren az orrban. De ez most mindegy. 44 láb hosszú, ami megközelítőleg tizenhárom és fél méter, de őszinténszólva ez csak olyan szempontból fontos, hogy a kikötőben mennyit kell fizetni a kikötésért, mert menettulajdonságaiban és kapacitásában annyira felette áll az átlagnak, hogy nem is érdemes gondolkozni rajta.

A deck saloon az istenek ajándéka. Arra jó, hogy amikor lemész a szalonba, akkor se igazán “le” mész, hanem majdnhogynem vízszintesen. A szalonból klasszul kilátni körbe, ezért reggeli ántottakészítés közben is lehet nézni a monikiniző csajokat, akiket magaddal vittél. Takkváltós vitorlája van, ami skipper (kapitány) szempontból baromi kényelmes dolog: csak tekered a kormányt és arra megy, amerre te akarod. Varázslat, vitorlákkal. Lényegében felhúzod a vitorlákat, nagyjából belövöd az irányt és baszatod neki. Mivel rollos (árbocba betekerős) vitorlái vannak, ezért természetesen minden valamirevaló hajós puhapöcsnek fog nézni, de cserébe lehet nézni őket, amikor izzadnak a vitorlacserével, amikor élénkül a szél. Ez gyakorlati szempontból annyit jelent, hogy a mitfahrereknek zavartalan napozás biztosított, mert a kapitány mindent meg tud oldani egyedül.

Bent a tökéletes luxus honol. Nagyszerű kabinjai vannak, hibátlanok a tulajdonosi változatban (charter változatban felosztják kétfelé). Nagy és széles franciaágy, amit a kikötőben és horgonyon is lehet értékelni. A konyha teljesértékű, ahogy a nappali is olyan, hogy el tudnám tölteni az öregkoromat. De legalábbis az egyhetes csártert Splitben.

Nagyjából félmillió dollár. Egy nedves álomért nem is sok.

HOLDKOMP