Kínát ellepik a KFC 5G önvezető automatái

Végre értelmet nyert a villanyhajtású járművek önvezető funkciója, ugyanis Kínában – és feltehetően a világon – először megjelentek a sofőr nélküli gyorsétterem food truckok.

Maga a food truck nem ismeretlen a világ többi táján sem, a koncepció, hogy felesleges mindenféle alapozással és építkezéssel szarakodni, ha egyszer van az embernek egy méretes kisteherautója. Elég csak kivágni az oldalát, beledobni egy minikonyhát és indulhat az önfeledt hot-dog árusítás ott, ahol épp a legnagyobb az igény helyszín és napszak szerint. A mozgóárusok mennek a profit után és nem a pénznek kell megtalálni az utat a fogyasztáshoz.

Ez az elképzelés ötvöződhetett a mindannyiunkat körülvevő disztópikus állapotokkal, amikor bármilyen emberi érintkezés egy potenciális fertőzéssel, hosszan tartó betegeskedéssel vagy akár halállal is végződhet. Mégis ki akarna kockáztatni egy kürtős kalácsért vagy töki pomposért három hetes kényszerbeutalót valamelyik lélegeztetőgépes üdülőbe?

Erre a dilemmahalmazra ad most csattanós választ a Yum (a KFC jogok kínai tulajdonosa) és a Neolix, akik a törpetruck fejlesztésében mutattak utat a világnak. A felkínált megoldás pofonegyszerű: az alig egy méter széles és közel két és fél köbméteres rakodóterű, 5G kapcsolaton keresztül kommunikáló egység gurul ide-oda Sanghaj forgalmas metróállomásai környékén és ha valaki rákívánna egy bundás csirkecombra, nincs más dolga, mint okostelefonnal leolvasni a fizetős QR kódot és máris nyílik az oldalajtó az ízletes csemegéhez.

Egy képzeletbeli dialógus kb. így nézhet ki a nap közepén a távoli AI diszpécserrel:

– Jó napot, kisasszony, mivel szolgálhatok?
– Kérek egy Twistert és két sajtburgert.
– Elfogyott, kérem válasszon a menüből!
– Akkor kérek három csípős csirkeszárnyat és egy capuccinot.
– Sajnos ebben az egységben egyik sincs.
– Akkor adjon abból, ami van!
– És még válogat is?

Szerencsére a gyártó és a vele szerződött gyorsétteremláncok felkészülhettek a hasonló esetek elkerülésére, a kisautó ugyanis azon túl, hogy egy töltéssel 100 kilométert képes megtenni, akár 50 km/h sebességgel roboghat vissza a központba, ha éppen kritikus szintre csökkennének a családi csirkevödör készletek.

De ami még ennél is izgalmasabb a villanyautózás hagyományos megoldásaihoz képest, hogy a “tankolás” pofonegyszerű, nagyjából fél perc alatt cserélhető az akkupakk, így nem kell órákat ácsorognia a robotizált minivagonoknak, várva az éltető elektronokra, hanem amíg az út közben lejelentett készlethiányt visszatöltik a rekeszekbe, a szervízcsapat forma-1 sebességgel végezhet a csereberével, így végül nem maradnak éhes száják a metrókijáratoknál.

Ínycsiklandó Norbi Update pizza a Velvet/TH képi ábrázolásán – nyami!

Hamarosan a Pizza Hut is csatlakozhat az értékesítési modellhez és akkor már a Norbi Update terjeszkedésének sem szabhat határt a cyberpunkot megszégyenítő szociálisan distanciált technológia.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!