Kurva szar autók – a Tesla Model 3 és Laguna Seca

Az ott egy fékbetét? Nem, az ott a nyers vas. Ennyi maradt a betétből egy kevés pályázás után.

Matt Crowley egy Tesla Model 3 tulajdonosaként úgy gondolta, hogy ha már azt állítják, hogy a Teslák remek sportautók a gyorsulásuk miatt, kipróbálja egy versenypályán ezt az egész sportolósdit.

Laguna Seca ideális választásnak tűnt. Ezzel egyet is értek, az egyik legjobb klasszikus amerikai versenypálya, remek szintkülönbségekkel, trükkös fordulókkal, szóval tényleg.

Laguna Seca, a legendás “dugóhúzó” kanyar

Nyilván nem optimális egy kis családi kompaktnak a pályázás, de Magyarországon is rendeznek Swift és Astra kupát, szóval pályázni akármivel lehet, csak van amivel kevésbé érdemes.

A közúti használat során a Teslák energia-visszanyerő rendszere biztosítja azt, hogy fékezéskor a mozgási energia nem hővé alakul a fékbetéteken és a féktárcsákon, hanem a villanymotor generátor módban visszatölti az akkumulátorba.

A versenypályán nincs ilyen, taposni kell a féket rendesen, aztán a fizika teszi a dolgát: a betét kopik és egyszer csak végképp elmegy a fékhatás, a fém-a-fémen sikoltása semmivel össze nem téveszthető hangot ad.

Pontosan ez történt. Matt erről kirakott egy videót, az insideevs kielemezte és erre a megállapításra jutottak:

A little math tells us the pads were gone after negotiating 45 turns in just nine miles.

A Tesla árfolyama a hírre tegnap zárásig 4,4%-ot zuhant.

Matt barátunk pedig befáradhat a legközelebbi Tesla szervizbe, jó eséllyel kicseréltetni az első féktárcsákat is.

Matt okos.

De neki legalább jutott a hetente legyártott kb. 650 darabból.

Nagyon friss és ropogós, hogy Palo Altoban egy új Tesla Roadstert lesifotóztak a  tesztpályán, amint lesznek konkrétumok, azt is leszarozzuk. 2020-ra ígérik, 620 mérföld hatótávval és 2 mp alatti 0-60 mph gyorsulással. A kettő persze egyszerre egész biztosan nem teljesül.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
%d bloggers like this: