HOLDKOMP

Kis lépés ez az árnyékos oldalon…

AktuálisAutó-motorCuccokTech

Kurva szar autók – Tesla Model 3 – Braking News

Nem csitulnak a kedélyek a Tesla Model 3 legújabb fiaskója, a drámaian szar fékút körül.

Mint arról korábban mi is írtunk, a Model 3 átlagosan 152 ft* (46 méter) fékutat produkált a Consumer Reports tesztjei során:

*1 ft = 1 láb ~ 0,3 méter, beírva a google kereső konverálja oda-vissza

Kurva szar autók – Tesla Model 3 már megint

És ezzel messze elmaradt minden korábban tesztelt autótól. Ugyancsak érdemes megjegyezni, hogy a Tesla azonnal cáfolt, azt állították, hogy a méréseik szerint 128 ft (39 méter) a fékút a sima nyári gumin, 132 ft (40 méter) a Michelin 4 évszakosán. Hát, nem. A kettő közötti 130 ft fékutat egyetlen egyszer, az első fékezéskor produkálta a Model 3, onnantól teljesen összevissza, hol hosszabb, hol sokkal hosszabb fékezés után állt meg, így jött ki a penetráns 152 ft átlag.

Az európai autók fékútja 38 méter körül van, de gumitól függően inkább sokkal alatta, a 35 méter sem ritka. A Lamborghini Aventador 30 méteren képes 100 km/h-ról megállni és a Tesla mindig azzal érvel, hogy verhetetlen mindenben, gyorsulásban, fékezésben. Szóval mindenben IS.

De mint kiderült a Car and Driver is tesztelte a fékeket és még sokkal rosszabb eredményeket kaptak. Ők a 60 helyett 70 mph (112,4 km/h) sebességről fékeztek és valami egész elképesztően szar 196 ft (közel 60 méter) fékutat is mértek, hatalmas szórással 176 ft (53,6 méter) átlag jött ki. Ez egy teljes autónyinál is hosszabb, 6 méteres szórás. Azaz ennyivel több és kevesebb is lehet, szóval összesen akár 12 méter differencia. Zebrán haladó gyalogosokra számoljátok át.

Mindenesetre maga Elon Musk is beszállt a buliba, szokás szerint Twitteren:

Különösnek találta, hogy a szerintük kiváló fékek miért szaródtak el, mikor más tesztekben nem jelentkezett hasonló. De utánajárnak és frissítik a következő tervezett software update során.

Természetesen nem hagyta szó nélkül a Consumer Reports eredményeit sem, szerinte ők a hülyék, mert korábban a Tesla nem találkozott ilyennel.

Hát, Elon, a Consumer Reports sem, szóval valaki megint kicsit füllentős.

És lássunk csodát, két és fél órával később maga Musk erősítette meg, hogy volna itt azért tennivaló:

Szóval egy kis firmware tuning és kész is, hipp-hopp, még az eredeti specifikációnál is sokkal jobb lesz! Sőt bármi másnál IS! Kíváncsian várjuk.

DE! Nem lehet, hogy eleve csak úgy lett volna szabad forgalomba kiengedni egyetlen egy autót is, ha kiszámíthatóan meg is tud állni?

HOLDKOMP