Kurva szar autók – A Tesla

A Tesla szar. Lehet kurva okosakat mondani róla, meg a jövő így, meg a jövő úgy. De a Tesla alapvetően fos. Ki nem járt már úgy, hogy az autója a segge alatt lerohadt a bús francba és ne ült volna ott a semmi közepén, hogy most tutira agyérgörcsöt fog kapni és az árokba borítja ezt a szart. Na, a Tesla pont ilyen, de legalább kiszámíthatóan csinálja mindezt, napi szinten. Mivel nincs Teslám, nem is nagyon lesz egyelőre, ezért sajnos az igazoltan elképesztő menettulajdonságairól és a belső elrendezéséről (leszámítva talán a végtelenül ostoba tabletes vezérlést, amit a kínaik is erőltetnek a Volvoban) most nem ejtek szót.

Valószínűleg kapni fogok savat az arcomba, mert hogy insane módban mekkorát lép és hogy mennyire innovatív, hogy végre valaki megcsinálta sorozatgyártásban azt, amire mindenki vágyott és hogy igazából Elon Musk maga az élő isten. Ezzel van pár probléma.

Takarékos, környezetkímélő, csak idő kell neki, hogy kiforrjon.

Szeretik a Teslát úgy reklámozni, mint az első szériagyártott elektromos autó. Ami persze majdnem igaz, tulajdonképpen csak kicsivel előzte meg Thomas Parker 1884-es elektromos autója, illetve az elektromos autó piac az 1900-as években a piac 38%-át tette ki a gőzmeghajtású mellett, ami az teljes állomány 40%-át tette ki. A belsőégésű motorok 22%-on álltak. (Egyébként meggyőződésem, hogy a gőzmeghajtású modelleket látni fogjuk még, amint a távolabbi jövőben feltalálnak valami olyan fűtési mechanizmust, ami esetleg fúziós, vagy ehhez hasonló elven működik). A Detroit Electric, ami akkoriban nagyot ment a Ford T-Modell mellett az első világháború előtt rettentően alulmaradt a belsőégésű társával szemben. Míg az előbbiből tizenháromezret adtak el, a másikből 15 milliót, illetve már akkor látszott az elektromos autók legnagyobb problémája: 150 kilométeres hatótáv helyett 300-at lehetett megtenni egy felfingással a Ford autóiban, ami nagyon gyorsan közönségkedvenccé tette. Az ára meg az egytizede volt.

Csóközön a Teslának az első sorozatgyártott, nagyszériás elektromos autótól

Most mi is van? A Teslának sikerült megugrania, hogy most már 450 kilométert tud megtenni ideális körülmények között egyetlen töltéssel (feltéve ugye, ha veszünk hozzá egy jó síkabátot télen és nyáron szaunaköpenyben vezetünk), ezzel szemben egy átlagos, tetszőleges autó képes belenyalni a 800-900 kilométeres hatótávba különösebb sallang nélkül. Pár éhezőbajnok ennél is többre képes. Csodák csodájára a harmincmilliós ár helyett háromért.

Szóval olyan nagyon nagy haladás azért ezen a fronton nem történt, csak minden felskálázódott egy picit.

Az állítólagos nagy akkumulátor forradalom az istennek nem akar megtörténni, a “most már tényleg mindjárt tök jó lesz” szózatot gyakorolatilag évről évre hallottuk az elmúlt harminc évben, de még ha most hirtelen beköszöntene az akkumulátorforradalom, az is elképesztően sok időbe telne, mire a fejlesztés behozná és elérhető fogyasztási cikké emelné, de még ha ez a feltétel is teljesülne, az is csak arra lenne elég, hogy felzárkózzon a belső égésű motorokhoz. Szóval a tíz éven belüli akkumulátoros áttörésre személy szerint még egy picit várok.

De gazdaságos!

Lónak a faszát gazdaságos. Ha fogunk egy Teslát és egy komfortjában összehasonlítható (háhá, na mindegy), Mercedes Benz E-Klassét nézünk, akkor megdöbbentő különbséget kapunk. Szándékosan nem az elképesztően durva dízel modelljét, aminek a fogyasztása ténylegesen hat liter körül mozog, hanem a benzines alapmodellt veszem alapul, aminek a bruttó ára 14 millió forint, de legyen 18 millió az extrákkal. Tekintsünk el az olyan érvektől, mint a teljesítmény, cserébe én sem rugózok a hatótávon, vagy a csomagtéren, vagy azon, hogy a Mercedesnél olyan emberek ülnek többségében, akik nem az első autójukat és szervizhálózatukat csinálják. A teljes életciklusra levetített költségeket rettentően leegyszerűsítem, mert nem posztom tudományos alapossággal körüljárni a témát. De gondolatébresztőnek vegyük ezt a 18 milliót, a Tesla S 75D 33 millió. A különbségből 700 ezer kilométert autózhatunk a Mercivel és még mindig csak egálnál tartunk, ráadásul amúgy a közhiedelemmel ellentétben az áram sincs ingyen. Ezalatt a Tesla akksija úgy ötször megy tönkre. Nem merem kiszámolni a dolgot egy Priusszal, mert kiakad a mutató.

De környezetkímélő!

Itt egy klassz tanulmány, ami megmutatja, hogy ez sem igaz teljesen. Az elektromos autók a legdrágábbak és a legszennyezőbbek, mindezt úgy, hogy akkumulátorcserével nem kalkuláltak a kutatók. És ez csak az emisszió, a ritkaföldfém-kitermelés és a várható árfolyamemelkedés szintén nincs benn a pakkban, ahogy az elhasznált akkumulátorok elhelyezése sem. Könnyű a belsőégésű motort hibáztatni, mert az energiahordozójának melléktermékét azonnal kiadja, őszintén magából, míg az akkumulátorral mókázó jappik hordozzák magukkal a környezetterhelési adósságukat, hogy aztán a másodkézbe átkerülő új tulajdonos legyen az, aki végül gondoskodik róla valahol a tápláléklánc végén. De végülis az atomerőművek elhasznált fűtőelemeivel kapcsolatban is hasonlóan szoktak érvelni: az legyen más gondja.

Persze megy az okoskodás, hogy csak azért ilyen lesújtó ez az egész, mert nem zöld energiát használunk. Ha még azt is belevesszük az akkumulátor-forradalom mellé, hogy meg kell várni a zöldenergia-forradalmat, akkor egyrészt lekaparom az arcom, másrészt az emisszió a tanulmányból is jól láthatóan elsősorban nem a fenntartásához szükséges áram megtermeléséhez megy el. Abban is bőven van szerepe, de akkor megintcsak mondom: még ha csak összehasonlítható is a kibocsátása a rendes autókéval, akkor már szar az egész. Értelmetlen.

A Tesla kipufogócsövei

Az akkumulátorai kobalt-oxidot tartalmaznak, ami súlyosan karcinogén. Persze Mongóliában ássák el a szovjetek az elhasznált szart, szóval nem gond. Bár elvileg igaz, hogy a központilag összegyűjtött környezetszennyezés jobban kezelhető technológiailag, de gyakorlatilag a lerohadt akksikat úgyis valami harmadikvilágbeli diktatúra pusztájának közepén fogják leönteni egy UNESCO által is védett táj kellős közepére. És afrikában termelik ki, ki a faszt érdekel, csak a nagyvárosokban élnek emberek. Itt van egy remek cikk arról, ami fogalmat alkothat arról, hogy mit gondolnak a környezetvédelemről azok, akik kitermelik. Amúgy a finomításhoz legalább annyi olajat használnak el, amivel egy átlagos egyes szívódízel Polo eljárna egy életcikluson keresztül, de kit érdekel. Harmadikvilágbeli lúzerek, születtek volna milliomosnak.

Leszarom, menjünk le vele Horvátországba, jaszkarizni a parton!

Oké. Szándékosan jó fej leszek és nem azt mondom, hogy menjünk síelni. Ha komoly tél van, akkor fűteni kell, ráadásul nem csak a belteret, hanem az akksit is. Ugyanis az akksit is fel kell fűteni, hogy működjön. Ebben az esetben lőttek a hatótávodnak, legalább a felére csökken, szóval én a családdal nem hogy Ausztriának, de Donovalynak sem indulnék neki.

Horvátországba megyünk viszont. Én a közismert szarautó és benzintemető CX-7-tel megyek.  Tegyük fel, hogy nincs komoly nyár,ezért nem kell légkondiznod. Ha hűteni kell, szerencsére a légkondícionálás nincs olyan borzalmas hatással a távolságra, csak 5-10% körüli visszaesésre számíthatsz. A Tesla saját kalkulátora nagyvonalúan 112 km/h-ra engedi kalkulálni a maximum sebességnél a fogyasztást, ugyanis a mesebeli 450km-es hatótáv 75km/h sebességre van megadva. A vizsgált modellünk bekapcsolt légkondival 250 mérföldet, kikapcsolttal 270-et tud menni papíron.

A Teslának a 755km-es Budapest Split túrához egy töltésre van szüksége, és teljesen üres akksival fog beesni Splitbe, ami eléggé ciki a csajokra nézvést. De ott végülis állhatunk és tölthetjük. Ez azt jelenti, hogy 112-vel haladva 9 órába telik neki leérni a partra, beleszámítva egy ebédelős megállást a töltőállomáson. Ha ott is óhajtjuk használni, akkor 11 óra, gyorstöltéssel, bár a második gyorstöltést már nem igazán szereti, illetve nem is kapja meg a teljes hatótávolságot, ezért rettentő nagyvonalú az egy töltéssel lemenetel is.

Persze ha lenne ugye töltőállomás, mert az egyébként nincs. Ha extrapoláljuk a teljesítménycsökkenést a Tesla saját kalkulátora alapján, körülbelül 25 mérföldet veszítünk minden plusz tíz km/h-hoz, ami azt jelenti, hogy a Tesla a valóságban három töltéssel tudna csak leérni, ami figyelembe véve a gyengülő akkuteljesítményt közel 14 órás utat jelent, ha a pályán nem gyorsítunk, nem lassítunk, az autópálya kapukat gyakorlatilag ellenállás nélkül törjük át és 130km/h-val haladunk. Tehát kijelenthetjük, hogy a Tesla 112 km/h környékén bír viszonylag civilizáltan leérni. Nem is érdemes kiszámolni, hogy milyen az, ha megtapossuk. Meg persze azt sem számoltam bele, hogy bizony van ebben az útban rendesen szerpentin, ami a szolíd, több mint két tonnás szerkezetet azért rendesen terheli.

A Mazda egy szomjas szar, de megy, mint a barom. Ha 112 km/h-val haladunk, az nagyságrendileg 450 kilométeres hatótávot jelent és ebbe már a hülyeség is belefér a kigyorsításokkal. Nem tudom, hogy milyen vele 70-nel menni huzamosabban. Hét óra, és ebbe belefér a pisi is. Ha elméleti síkon egy idióta vagyok, és az autóval 200km/h-val óhajtok lekamikázézni, akkor a hatótávolság 400 kilométer alá csökken, ezáltal legalább két, egyenként tíz perces tankolásra is szükségem lehet. Ebben az esetben elméleti négy óra alatt vagyok lenn Splitben.

Mondjuk ez utóbbi forgatókönyv kevésbé fiktív, mint a Tesláé, mert a Mazdát legalább ténylegesen meg tudnám tankolni.

Jó, csak simán kell, mert jópofa!

Az egyetlen elfogadható érv a Tesla mellett, hogy egy klassz játék, gazdag embereknek. Nekem is kéne, bár lehet, hogy akkor már inkább egy Fisker Karma. Ha megvenném, tuti, hogy nem magyarázkodnék utána, hogy mennyire környezetkímélő meg gazdaságos. Technikailag ugyan egy huszonnégy órás versenyen le lehet tolni egy triciklivel, de rövid távon nagyon fasza.

Annak ellenére, hogy autónak kurva szar.

Gondolkoztam, hogy beleírom a cikkbe, de aztán csak ilyen lábjegyzet maradt belőle: azt hiszem akkor döntöttem el, hogy a faszom az elektromos autókba, amikor egyszer voltam olyan marha és vidéken hagytam a lakáskulcsomat, ami konkrétan Pesten, a lépcsőházban jutott eszembe. Éjfél volt és aznap mentem oda is, így nagyjából ötszáz kilométert mentem aznap. Egy Teslával kényelmesen megvárhattam volna a másfél óra töltési időt, hogy aztán még két és fél órát autózzak. Persze, nem kötelező balfasznak lenni, de mondjuk valószínűleg felgyújtottam volna a kocsit, ha ez megtörténik. 
Persze mondják, azt is, hogy a Renault Twizzyben cserélhető rendszerű akkupakk van és hogy ez is milyen jó érv. Nem tekintem érvnek: tök jó lesz, ha egy leszakadt montenegrói benzinkútnál éjjel fogják cserélni a lemerült autóakkumulátoromat dongfeng gyártmányú, háromszázezret futott, de feltöltött akksira a harmincmilliós autómba.
  • D. Pin Trouble

    És ez így is van.
    Amúgy kíváncsian várom, mikor jutunk el oda, hogy böhöm teherűrhajók hordják majd a leharcolt akksikat meg a radioaktív szemetet a Napba. Gondolom, ehhez Afrikának és az óceáni árkoknak teljesen meg kell telnie.

    • vau

      Ahhoz azért picit több kobalt kéne és bár nem érintettem ennyire a témát, de kezd kurvára elfogyni.

      • D. Pin Trouble

        Ha elfogy, lesz más..

    • 

      Ha elkezdjük elhordani a Földről mind a cuccokat, amiket az itteni cuccokból csináltunk megvariálással, akkor el fog fogyni a Föld előbb vagy utóbb.

      • orizatriznyák

        Majd építünk egy másikat a megvariált cuccokból.

      • D. Pin Trouble

        Jó, komolyabb tudományos megfontolás nem állt a felvetés mögött, de nemtom, mi a jobb, a Földön eltemetni dolgokat nyolcvanezer évre, vagy végleg elveszíteni ezeket.
        Mire hiányozna, tudnánk hozni más bolygókról

        • ipsirc

          Elég pesszimistán gondolkodsz, hogy ha nem feltételezed, h a következő ezer évben nem talál ki az emberiség semmiféle újrahasznosítási technológiát… De hogy 80ezer év alatt se nézed ki belőlünk… elég lehangoló.

          5000 éve gyakorlatilag kövekkel meg botokkal dobáloztunk, most meg… szerinted ennyire a plafonon lenne a fejlődés így 2017-ben?

  • SpaceWolf

    Btw a hibridekben az akksik meglepően jól bírják. Csak beugrott a Priusról.

    • vau

      Majd a Tesla Model 3!!!

      Az már akár 15 millióért nyújtja azt, amit egy B Merci, csak épp még kisebb hatótávval és sokkal sokkal pronyóbban. Lassan eljutnak oda, hogy a többiek nem véletlenül gyártanak Nissan Leafet meg Priust.

      • SpaceWolf

        Faszomat a Model 3-ba. 🙂 Sosem értettem miért vannak ennyire megőrülve a cuccért.
        A Toyota meg hatalmasat gurított a Prius szériával, akármenniyre ocsmány a verda.
        Ezt érdemes átfutni:
        https://www.consumerreports.org/cro/news/2011/02/the-200-000-mile-question-how-does-the-toyota-prius-hold-up/index.htm

        • D. Pin Trouble

          Csak ne lenne aaaanyira csúnya meg lomha.

          • SpaceWolf

            Csúnyának csúnya. Azért sem arra esett a választás kocsivásárlásnál.
            Lomha? :))) Hát nem az. Én is azt hittem a hibridekről, hogy ilyen nyugger cuccok. 100 km/h alatt nincs túl sok ellenfél.

          • D. Pin Trouble

            10 mp felett van a 0-100, ennél bármelyik közepesen szar dízel is jobbat tud manapság
            Max a nyomatékot érzed nagyobbnak

          • SpaceWolf

            Mostani modellekkel van tapasztalatom, egy 130 lovas Auris-t nyúzok nap mint nap. Előtte egy Avensis volt, nem ment rosszul. De az Auris megeszi dinamikában. Az autópályát viszont utálja, 100 fölött érezni, hogy fogy a power a hagyományos meghajtáshoz képest.

          • nulla

            Auris hybrided van? Irnal rola bovebben? Nagyon erdekelne.

          • SpaceWolf

            Dobj egy mailt a kérdésekkel ide: spacewolf@holdkomp.rocks

          • nulla

            Koszi, kesobb kuldom az emailt.

          • nulla

            Ment a level!

          • SpaceWolf

            Rendben. Nem ígérem, hogy még ma megy válasz, de holnap mindenképp.

          • fatherstack

            Legújabb prius plus 11.3 mp alatt ér százra. Nem csak a dizelek, de a sima 1.6-os benzinesek is 10 alatt gyorsulnak (pl Kia Ceed 1.6 – 9.9 mp). Azér hibrid kéne, de nem a gyorsulás miatt.

  • orizatriznyák

    Ilyenkor jön jól, hogy nem vagyok dúsgazdag és nem is hoz lázba az autó téma, mert ha az lennék akkor tuti vennék ilyen autókat, de így marad a rotációskapa kis utánfutóval…

    • 

      A csettegők egy művészet.

      • SpaceWolf

        Felénk ketyerének hívják.

        • 

          minden csettegő ketyere, de nem minden ketyere csettegő

  • :/

    Arról nem is beszélve, hogy egyszerűen nincs annyi bányászható speciális anyag amennyi a rengeteg akkumulátor gyártásához szükséges. Már a mobilokkal kapcsolatban is kongatták a vészharangot 😕

    • orizatriznyák

      Talán a só lehet majd a jövőnk kulcsa…

      • :/

        Abból mondjuk van elég 😊

        • orizatriznyák

          Akkor szerintem megoldottuk ezt a problémát is. 🙂

          • :/

            Jöhet a Nobel 😊

          • orizatriznyák

            Na, hát ez van, ha roppant éles elmék találkoznak. 🙂

      • 

        vagy a krumpli

        • orizatriznyák

          És tojás. Meg is ebédeltünk a Nobel mellé.

          • 

            Azt mondjuk nem tudom, hogy egy “elhasználódott” krumpli-zsebtelep az fogyasztásra vajon még mindig alkalmas-e, de majd megkérdek egy elektro-dietetikust.

          • orizatriznyák

            Következő Nobel-díjunk témája…:)

    • Szar viccek

      kiszámoltad? :p

      • :/

        Igen 🙄

        • Szar viccek

          ok

  • ApuElcseszettÉleteVagyok

    first world problem.

  • mlui

    Na, hát akkor Teslát nekem. Horvátországot rühellem, úgyhogy nem mennék oda nyaralni. de ha mégis, rühellek továbbá egy seggel ezer kilométereket utazni, úgyhogy éjszaka tudnék tölteni egy szállodában.
    Ha meg vidéken hagynám a kulcsomat, hívnék egy lakatost/ elmennék egy haverhoz aludni/ elmennék szállodába aludni 🙂

    • vau

      A tacskót meg feltolom a seggembe és adok neki enni bigmeket, másnap meg megmondom a munkahelyen, hogy azért nézek ki ilyen szarul és vagyok klottgatyában, mert a Tesla. 😛

      • SpaceWolf

        Az utóbbi sztorit kifejthetnéd egy posztban. :)))

        • vau

          Velem mindig vicces dolgok történnek.

      • mlui

        Te többet szenvedsz mint Nicolas Cage.

      • Magister Ludi

        egyesekben felmerülhet a kérdés, hogy mit keresel hiányos öltözetben az erkélyen (na nem bennem, mert én hiszen a szomszédok esztétikai nevelésében), főleg, ha ez az az erkély, ahol a darázskolóniádat is neveled

        • vau

          A darazsakat kiirtattam, a terasz meg… na mindegy.

          • Magister Ludi

            Na! akkor hatásos volt az irtás tűzzsonglőr nélkül is, ez szuper! 🙂

  • Bernard Black

    az az ősvillanykocsi annyira menő, hogy az kéne otthonra is.

    • D. Pin Trouble

      El nem tudom képzelni, hogyan tudták akkoriban összerakni az akksikat, hogy elbírja az autó és még menjen is.

  • Szar viccek

    jellemzően nem mennek tönkre az akksik. Vannak 4-500 ezret futott teslák 90%-os eredeti akkuval.

  • Szar viccek

    “Ha megvenném, tuti, hogy nem magyarázkodnék utána, hogy mennyire környezetkímélő meg gazdaságos.”

    Pedig jogosan magyarázkodhatnál, mert azzal hogy egy ilyen terméket megveszel kurva drágán, azt az invenciót finanszírozod meg a saját pénzedből, ami majd 10-20-30 év múlva lesz elérhető árú a tömegek számára.

  • nulla

    Csak félve kérdezem meg, hogy mi a helyzet a hibridekkel? Benzines-elektromos, vagy a disel-elektromossal?
    Amúgy nekem melóba járni kéne egy Tesla, ha nem lenne ilyen kurva drága. Itthon tudnám tölteni a napelemes árammal.

    • Szar viccek

      mi a kérdés? 😀

      • nulla

        Kerdes, az az hogy a fenti cikk fenyeben mi a velemeny ezekrol?

        • Szar viccek

          jók

          • nulla

            Koszonom, erre voltam kivancsi. Maris megyek venni egy plug in hybridet. 😀

          • Szar viccek

            a toyota hibrid rendszer nagyon össze lett rakva, golyóálló. legalábbis a régebbi modellek biztosan

          • nulla

            Egy Lexussal szemezek mar honapok ota. Igaz nem plugin, de azert nem rossz. A masik a Volvo dizeles pluginja lenne, de azt meg nem merem a dizel miatt megvenni napi 12kilometerre nem igazan jo. legalabbis ezt momdjak a hozzaertok, a dizel nem szereti a rovidtavokat.

          • Szar viccek

            Mitsubishi outlander phev?

          • nulla

            Nem kössz. Az már túl jó nekem. 😉

          • Szar viccek

            túl proli v mi?

          • nulla

            Nem kicsit, és kompenzálni is csak egy nagyobb és drágább kocsival tudok.

          • Szar viccek

            mibű?

          • nulla

            Hitelbűl mi másból!?!?!?!

    • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

      Opel Ampera. Nem kérdés. Range extender nélkül el se indulnék amíg nem úticél, hanem a villanykutak alapján kell tervezni az útvonalat.
      Van a BMW-nek is ilyen opciója.

      • nulla

        Nem tetszik, a BMW I8 az igen, de az meg nem praktikus.

        • vau

          Hozzá tudsz ám szokni, az i3-mat annyira megszokta a szemem, hogy a kis virsli gumijaival esküszöm tetszik.

          • nulla

            Tudod, izlesek es pofonok. Nem mondom, hogy ronda, de nekem nem tetszik. Mondjuk a Toyota uj pluginje sem jon be, az nekem mar tul extrem kinezetu.

          • vau

            Hát ilyen kis eklektikus, feltűnő. Nyilván a célközönség is ezt keresi. Amúgy mi a faszért ne venne bárki inkább egy sima kettes bömbit harmadannyiért?

      • vau

        Parkol az irodaházban vagy három, elég sokszor szemeztem velük.

        • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

          A Tesla Model 3 szarautós posztomat megemlíthetted volna. 😀

          • SpaceWolf

            Szarunk mindenre és mindenkire. 🙂

          • vau

            Bocs, beteszem!

    • vau

      Elméletileg, de tényleg csak elméletileg jobbak az életciklusra levetített emissziós adataik a belsőégésűeknél és az elektromos autóknál is. Pedig én az egyik legnagyobb ellenségük voltam. Viszont nincs erőltetett töltés, ami ugye az akkugyilkosság, mert ha kifogy a szufla, akkor lehet generátornak használni a belsőégésű motort, illetve a plugineket fel lehet ugyanúgy tölteni.

      Nemtom.

  • Rezsoke[mundus vult decipi]
    • vau

      Annyi szart rendeltem mostanában és a fele gáz…

      • Rezsoke[mundus vult decipi]

        Bazmeg, mer hagyod bedaraljon a fogyasztoi tarsadalom

        • vau

          Haggyad már, ez a legjobb dolog a világon. A létezés egyedüli értelme a szarságok halmozása 😛

          • Baldr

            lófaszt

      • ApuElcseszettÉleteVagyok

        akkor még elég jó aránnyal dolgozol

  • hogymástnemondjak

    a tesla ugyanazér’ szar a benzineshez képest, mint az elektromos cigi a hagyományoshoz képest.

  • hogymástnemondjak

    hogy néz már ki a Fisker Karma?

  • Kolyok12

    ez egy nagyon jó írás, tovább is küldtem. jutalomból választhatsz:
    https://doghealthinsider.com/wp-content/uploads/2015/03/Dog-Treats.jpg

  • Kovacs Bela

    Na mi van? 2 napja kifutott a téma? Na mindegy ezt ideteszem a gőzgépekkel kapcsolatban.

    https://youtu.be/dWPQvuIyJUk?t=202

  • Zoltán Há

    Jó lenne, ha nem lendülnél bele a spammelésbe a blog.hu-n.

  • Zoltán Há

    Átfutva ezt az izét, elég primitív lelke lehet a szerzőnek…

  • molnibalage

    Egyetérek a cikkel, teljes mértékben. Az a glória ami Must feje felett van az már régen túl van az irritáló szinten. A Tesla egy vicc, ahogy a powerwallos hülyesége is. A Falcon 9, az már valami.

  • A Fisker is csak addig néz ki királyul, amíg el nem kezded használni…

  • Baldr

    Montammá’ ezerszer, csak sose’ hiszitek el: Biciklizni kell, meg gyalogolni. Ugyan mi a fasz dolgotok van ezeknek a hatótávolságán túl, úgy őszintén…?

%d bloggers like this: