Tesla Tequila – ‘ola! ‘ola!
Elon Musk nem ismeri a tréfát, amikor egy poénról van szó és nem elég hogy elmegy a falig, ha teheti, még azon is át.
Olvasóink közül bizonyára többen emlékeznek még a S3XY forrónadrágra, ahol az S, a 3, az X és az Y valamilyen különös véletlen(?) folytán éppen a Tesla modellpalettáján rendelhető autókat reprezentálja, mégpedig a megjelenés sorrendjében.
Mivel egyetlen extrovertált multimilliárdos sem létezhet valami exkluzív italmárka nélkül, így történhetett, hogy amikor a Tesla kis híján csődbe ment (mint azóta kiderült valóban egy hónap se volt a teljes anyagi csődig a Model 3 gyártásának indítása körüli pénzügyi viharokban), ekkor írt arról a Twitterén, hogy Teslaquila palackokkal körülvéve még látszanak a megszáradt könnyei.
Aki képes arra, hogy megalapítsa a Boring Co-t, hogy unalmas lángszórót készítsen Nemlángszóró néven vagy fingógéppel egészítse ki az amúgy világraszólóan csendes autók hanghatásait, nyilván nem fog hagyni parlagon heverni egy hasonló mókát, így aztán izibe be is jegyezték a Teslaquila védjegyet.
Mi tartott akkor mégis ennyi ideig? – merülhet fel a nyájas olvasóban a kérdés – Miért nem árasztották el a nagyvilágot a Tesla térnyerésével a fantáziadús italos palackok?
A válasz prózaibb, mint gondolnánk. A tequila – azon túl, hogy meg kell termelni az agávét, le kell szüretelni és utána feldolgozva le is kell párolni – nem két nap alatt jön a napvilágra. Ebben az esetben egész pontosan 15 hónapon át francia tölgyfa hordókban érlelődött, azért, hogy az értő közönség mind a tíz ujját megnyalhassa. Aztán igény szerint egymásét is.
Mert félreértés ne essék, az ilyen tequilát nem sóval és citrommal kell elfogyasztani, de még csak nem is a benne érlelt kukaccal, hiszen az más káposzta, a meszkál.
Aki mindenáron meg akarja pocsíkolni, az európai kocsmakultúrában is érthetetlenül népszerű fahéj és narancs kombinációval teheti tönkre az ízélményt, az igazi ínyenc viszont önmagában fogyasztja, csakcsupán az élvezeti érték kedvéért.
A rossz hír, hogy egyelőre csak az Egyesült Államokban érhető el az online szaküzletek polcain és ott is csak olyan területeken, ahol a helyi törvények lehetővé teszik az alkohol tartalmú megrendelések kiszállítását. A törvény szigorú ugyanis és ki kell zárni, hogy 21 év alattiakhoz is eljuthasson a hasonló métely, még akkor is ha már nagykorúak és érettek a házasodáshoz vagy – horribile dictu – jogosítvánnyal rendelkeznek a nemrégiben tesztüzembe állított teljesen önvezető Teslák vezetéséhez.
Kétszázötven dollár egyértelműen nem sok a villámot formázó, a háztartási kézműves műalkotásokat megszégyenítő palackért, ami önmagában is lehetne minden nappali éke.
A holdkomp sznob vasárnapi skáláján tízből kilenc pontot érdemel, mert a koncepció és a megvalósítás is 10/10, azaz maxipluszjó, az értékesítési láncolaton azonban még volna mit csiszolni, ezért jár a levonás.
Bár ha azt vesszük, ettől talán még kívánatosabb az exkluzív csecse-becse.
Otthonra is kéne!
Szokásos interaktív csártunkon követhető, hogy milyen hatással volt a bejelentés a tőzsdei részvényárfolyamra.
[stockdio-historical-chart symbol=”TSLA” stockExchange=”NYSENasdaq” width=”95%” height=”380″ motif=”financial” palette=”Mesa” days=”60″]