Rendkívüli közlemény, megszakítjuk adásunkat – gumibotrány

Ádáz vita alakult ki arról, hogy akkor most száraz úton a téli vagy a nyári vagy a négyévszakos gumi a jobb?

7 fok alatt is.

37,5 méter vs 40,5 méter a féktáv.

Diagram fent, cáfolatokat várom Sergio és Bajszos komitársaktól.

Előzmény itt:

  • Bernard Black

    írd már át a címét braking newsra

    • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

      Hamarabb is szólhattál volna.
      Nem írom át, mert az URL-ben is ott a cím.

  • Bajszos Cigány

    Na és a forrásmegjelölés hol marad?

    Jelenleg ezzel ér fel a diagram
    http://nyugatifeny.hu/wp-content/uploads/2017/02/migrans-grafikon-1.jpeg

  • Rofä

    Reference Winter – jó név egy Star Wars karakternek?

    • orizatriznyák

      A Hoth bolygón.

  • mokusON

    ugyanez téli körülmények között
    http://navigator.medija.hu/files/374/3-01_eng.png

    • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

      Így bizony. Nálunk a Firestone van a nagy Subarun.
      Idézet magamtól (de jó, ma tündökölhetek végre) :
      Időben szóltam: jön a tél, váltsatok gumit.

      • mokusON

        egyébként azt nem osztom, hogy nedves úton -5-ben jobb lenne a nyári gumi. a téli sokkal puhább ilyen hidegben mint a nyári, elvileg jobban kéne fognia.
        nagy melegben meg nem kéne télivel járni mert túlmelegszik, és szétrobbanhat autópályán.

        • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

          Ez a nedves. Én azt gondolnám, hogy a mintázat sem mellékes, nem csak az összetétel. Az Aquaplanning egy nagyon régóta ismert jelenség. A sűrű mintázatú, lamellált abroncsok hajlamosabbak rá. Nincs igazság, igazából kompromisszumok vannak.
          https://uploads.disquscdn.com/images/87fdd4eb1a50795d4650a44a050f6f8c36120f9caa10c75274869555e8869d60.png

          • mokusON

            azt hol írja, hogy ezt minusz 5 fokban tesztelték ? nem találom magát a tesztet. mostmár érdekel.

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

            http://www.tyrereviews.co.uk/
            Nem csak hőmérsékleti tesztek vannak, körülményeket lehet szimulálni is a tapadás változtatásával, vagy akár a kormányzott, nem kormányzott kerék görgőkkel alátámasztásával.
            Elég vicces lenne egy vezetéstechnikai tréning ha nem tudnák nyáron 40 fokban képezni a mentősöket.

  • Bajszos Cigány

    A vredestein szerint meg ugyanakkora a táv, 5 fokon, szárazon.
    Tehát tényleg sokkal jobb 7 fok alatt a nyári .
    https://uploads.disquscdn.com/images/0fa3b0bb2c3f5c022f37970686a92096a5ecc5c0a190a1ee5af9b5e1fa73ec1e.png

    • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

      És ki nem találod kinek volt pl. Vredestein Snowtrack abroncsa, amikor épp az volt talán a legjobb az adott hajtásláncú autóra?
      Szerinted miért tesztelik kategóriánként, méretenként évről évre az ADAC, a különböző szakportálok vagy általános újságok a gumikat? Létezik univerzális igazság, amit kijelenthetsz?
      Engem persze nyugodtan lehülyézhetsz, ebből sosem csináltam problémát, de ha belegondolsz a fizikai, mechanikai, akármi oldalba, sokkal színesebb a kép, mint ovis módon lehülyézni egymást.
      A vélemény szabad, ha azt írod, hogy szarsz konkrét adatokat keresni, részemről ámen.
      Ha viszont konkrét adatokra és linkre is lehülyézel, azon kacagok egy jót, aztán mindkettőnknek jó napja van.

      • Bajszos Cigány

        A konkrét adat ott kezdődik hogy
        nincs
        leírva
        a
        hőmérséklet

        Hiteles grafikonok, haditechnikai tévedések

        • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

          Parancsolsz kérlek?
          Testkriterien
          Ganzjahresreifen werden bezüglich der Gewichtung wie Winterreifen behandelt.
          Trockene Fahrbahn (Gewichtung 15%, mit Notengrenzen): Fahrverhalten (Gewichtung 40%): allgemeines Fahrverhalten der Reifen unterhalb des kritischen Grenzwertes wie z.B. Geradesauslauf, Lenkansprechverhalten, Seitenführung Fahrsicherheit (Gewichtung 40%): Fahrverhalten im Grenzbereich wie z.B. Fahrspurwechsel, Kurvenstabilität Bremsen(Gewichtung 20%): Bremsweglänge bei ABS-Bremsung von 100 km/h bis 1 km/h, fünf Messfahrten pro Reifenmodell.Nasse Fahrbahn (Gewichtung 30%, mit Notengrenzen): Bremsen (Gewichtung 30%): Bremsweglänge bei ABS-Bremsung von 80 km/h bis 20 km/h auf Asphalt- und Betonfahrbahn, drei Wiederholungen mit jeweils fünf Messfahrten. Aquaplaning längs (Gewichtung 20%): Beschleunigung während einer Durchfahrung eines Wasserbeckens, Wassertiefe 7 mm, nur die linken Räder rollen durch das Wasserbecken, Messgröße ist die Aufschwimmgeschwindigkeit, bei der das betreffende Rad in einen Schlupf von 15% gerät, fünf Messfahrten pro Reifenmodell. Aquaplaning quer (Gewichtung 10%): schrittweise schnellere Fahrt auf Kreisbahn (Durchmesser 200 m) mit 20 m langem, fließwasserbenetztem Sektor, Wassertiefe 7 mm, Geschwindigkeitssteigerung von 65 km/h bis 95 km/h in Schritten von 5 km/h, Messgröße ist die Schwankung der Querbeschleunigung auf der Wasserstrecke, Eine Messfahrt pro Reifen und Geschwindigkeitsstufe. Handling (Gewichtung 20% für Zeitwertung, 10% subjektive Bewertung): schnellst mögliche Befahrung (im Grenzbereich) eines dauerberegneten, kurvenreichen Handlingkurses (Länge 1900 m) durch zwei Testfahrer, Messgröße: Rundenzeit, zusätzlich unabhängige subjektive Beurteilung der Reifeneigenschaften durch beide Testfahrer, jeder Fahrer absolviert pro Reifenmodell zwei Durchgänge mit jeweils drei Runden. Kreis/Seitenführung (Gewichtung 10%): schnellst mögliche Befahrung einen vollkommen dauerberegneten Kreisbahn, Messgröße: Rundenzeit, fünf Messrunden pro Reifenmodell.Schneebedeckte Fahrbahn (Gewichtung 20%, mit Notengrenzen): Bremsen (Gewichtung 40%): Bremsweglänge bei ABS-Bremsung von 40 auf 20 km/h, pro Reifenmodell drei bis fünf Durchgänge mit jeweils fünf Messfahrten. Anfahren (Gewichtung 20%): Beschleunigungsmessung bei niedrigen Geschwindigkeiten im Bereich von 10 bis 60% Schlupf, drei bis sechs Durchgänge mit jeweils sechs Messungen. Passfahrt und Handling (Gewichtung 40%): Passfahrt: Zeitmessung bei der Fahrt auf einer schneebedeckten Passstraße sowie subjektive Beurteilung von Traktion, Seitenführung und Balance der Achsen, zwei bis drei Durchgänge mit jeweils drei Messfahrten. Handling: Zeitmessung beim Befahren eines ebenen Rundkurses sowie subjektive Beurteilung von Traktion, Seitenführung und Balance der Achsen, zwei bis drei Durchgänge mit jeweils drei Messungen. Bewertet werden die Fahrzeiten (Gewichtung 10% der Schneewertung) und die gemittelten Beurteilungsnoten (Gewichtung 30% der Schneewertung) der Pass- und Handlingfahrten.Eisfahrbahn (Gewichtung 10%, mit Notengrenzen): Bremsen (Gewichtung 60%): ABS Bremsung auf Eisfahrbahn von 20 km/h auf 5 km/h, die mittlere Verzögerung wird ermittelt und bewertet. Seitenführungskräfte gemessen mittels Fahrzeug, das an Front und Heck an einem Schienensystem geführt wird und mit konstanter Geschwindigkeit über eine Eisfahrbahn fährt (Gewichtung 40%): Die Kraftmessungen erfolgen bei elf unterschiedlichen Lenkwinkeleinstellungen. Das Mittel dieser Kräfte dient der Bewertung.Geräusch (Gewichtung 5%): Innengeräusche (Gewichtung 50%): subjektive Bewertung des Innengeräusches durch zwei Personen bei Ausrollversuchen eines Fahrzeuges zwischen 80 km/h und 30 km/h auf Asphalt- und Betonfahrbahn mit stehendem Motor. Außengeräusche (Gewichtung 50%): Geräuschmessung nach ISO 362 auf Asphalt gemäß ISO 10844 bei beim Vorbeirollen mit 80 km/h und stehendem Motor.Schnelllauftest Prüfung auf Außentrommelprüfstand (Durchmesser 2 m) in Anlehnung an DIN 78051, zusätzliches mehrstufiges ADAC-Prüfprogramm, je nach Erstergebnissen mehrere Wiederholungen, Mess- bzw. Beurteilungsgrößen: erreichte Geschwindigkeitsstufe, Zeitdauer in der letzten Geschwindigkeitsstufe und Schadensbild, Bewertet wird das Bestehen der Normprüfung und der schärferen ADAC-Anforderungen.Kraftstoffverbrauch (Gewichtung 10%, mit Notengrenzen): Kraftstoffverbrauchsmessung mittel hoch genauer Verbrauchsmessanlage bei Konstantfahrt 100 km/h mit dem gleichen Fahrzeug auf einer Strecke von 2 km, zwei Durchgänge mit jeweils fünf Messfahrten pro Reifenmodell. Messgröße: Kraftstoffverbrauch in Liter pro 100 km.Reifenverschleiß (Gewichtung 10%, mit Notengrenzen): Konvoifahrten mit mehreren identischen Fahrzeugen über eine Strecke von 15 000 km pro Reifen, dabei wechselnden Fahrern und Reifen gegenläufig. Prüfstand: Über eine Strecke von 5 000 km wird die Konvoistrecke simuliert gefahren und mit Konvoitests abgesichert. Messgröße: Über die Fahrstrecke sieben lasergestützte Vermessungen des Reifenprofils, Hochrechnung der verbleibenden Laufleistung bis zum Erreichen der gesetzlichen Mindestprofiltiefe von 1,6 mm.
          Besonderheiten bei Ganzjahresreifen: Um dem Einsatz der Ganzjahresreifen gerecht zu werden, wurden z.B. die Tests auf trockener Fahrbahn im Juni/Juli im Vergleich zu Sommerreifen durchgeführt. Die Verschleißtests wurden zur einen Hälfte in den Monaten März bis Mai und zur anderen Hälfte im Juni gefahren.

          • Bernard Black

            ebből csak azt értem, hogy konstantfahrt, de nem értem, hogy jön ide, hogy folyton fingik valaki

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

            Azon gondolkoztam, mitől olyan csodás a germán.
            Ilyen szó:
            Kraftstoffverbrauchsmessung
            Ülsz egy bajod kocsmában, kezedben a literes korsó és kimondod?

          • orizatriznyák

            Nekem olyan mint a mordori nyelv. Meg nem szólalok rajta.

  • vau

    Nézd az annya picsáját, megint nincs rajta sapka!

    • SpaceWolf

      Nem vagyok fél napig aztán megy a hupákolás. Mi a fasz van itt?

      • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

        Pörgetjük a view számot.
        Én már tényleg röhögök, ez egyre jobb. 😀

        • SpaceWolf

          Nem is te lennél, ha nem bírnád ki műsor nélkül. 😀

      • orizatriznyák

        Fogad?

        • SpaceWolf

          Kezdek hozzászokni. Holnapig kibírom már. És akkor legalább olyan dokihoz mehetek akiben megbízom teljesen.

          • orizatriznyák

            Ez a beszéd!

  • Ladybird O1G GY4P

    Az igazság valahol félúton van.

    • orizatriznyák

      Megvárjuk?

  • ApuElcseszettÉleteVagyok

    én azt mondom, hogy a lánctalp az igazi.

    • orizatriznyák

      Na okés, de a fém, vagy a gumi?

      • ApuElcseszettÉleteVagyok

        ha 50 tonna önsúllyal párosul, akkor mindegy.

        • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

          Pff, na erről lesz a hétfői haditech tévedéses.

  • Bernard Black

    vesszetek össze gyorsan, én most utazom, de mire visszaérek, legyen ám balhé. és konstantfahrt

    • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

      Machen wir selber.
      Most tényleg kimegyek a közértbe, szerinted itt lehet hagyni a gyerekeket a játszótéren?

      • Bernard Black

        vegyél répát. én megálltam hazafele a kedvenc rockkocsmámban ránézni a kompra meg inni egy sört. erőt kell gyűjteni a takarításhoz

  • egyedi

    én nem értek hozzá, és még csak kettőt cseréltünk télire, mert a másik kilyukadt, és át kell szerelni, de az értő olvasást preferálom…
    ja és mindenki vezessen óvatosan!

    • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

      Nem kell ezt komolyan venni.
      Az online vitakultúra olyan amilyen, képzelj minden szereplő mögé egy fürdőruhás, fördőbugyis képet a balatoni strandon. 🙂
      Ez nem éles. A frusztráltak megmondják a magukét, de hát édes Istenkém, most miért ne tehetnék?
      Azért vagyunk, hogy itt is megtehessék.

      • egyedi

        mára nekem már elég volt a drámából, ezt már nem tudom komolyan venni. de ez a fürdőruhás teccik :)) valami továbbképzésen mondták egyszer, hogy munkahelyi konfliktus esetén kiváló megoldás ugyanez 🙂

        • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

          Ugye?
          Nekem amúgy jól áll a kurvaanyázás is kommentelőként, itt viszont otthon vagyunk, az picit talán más, de legalább nagyon röhögős. 🙂

          • egyedi

            mondjuk ez a külön poszt egy telitalálat 😀

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

            Ma eddig viszi a napot, lehet ki is fogok kapni a többiektől, mert amúgy jó lett volna a kontent. 🙂

          • egyedi

            aha. látom lelki szemeim előtt az újabb posztot, amiben a többiek téged ekéznek :DD

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

            Nagy szeri van és békesség. A háttérben levelezünk és gurulva kacagunk.
            Pár perc és lesz új poszt is, készüljetek. 🙂

          • egyedi

            addig kiteregetek 🙂

          • Bernard Black

            kérlek, engem ne képzeljetek el soha fürdőruhában. köszönöm.

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

            Okés.
            Bikiniben képzeltelek el.

          • Bernard Black

            az jobban is áll. remélem, kék

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★
          • Bernard Black

            partedli

    • orizatriznyák

      Én örülök annak, hogy engem ez a téli/nyári gumi kérdés nem érint
      nagyon. Rotációs kapával járok és csak attól függ a fékút, hogy hány
      darab választási malacot viszek az utánfutón.

      • egyedi

        én meg BKV-val főleg, szóval nagyon engem sem izgat 🙂
        de ha hozol disznót, szavazok rád :))

  • Sergio Cattani

    Hasznaltad a kepletet amit tegnap linkeltem neked? Tudsz benne varialni.

    A lenyeg: rugozhatsz a szarazfekezesen es a 2 meteren, de:
    – telen az esetek tulnyomo reszeben nem szaraz az aszfalt
    – forditott esetben (pl 1 centi ho, jeg takony barmi) hiaba nyertel a szaraz reszen 2 metert ha itt buksz 5-10 metert.

    Kell teli gumi telen Magyarorszagra, ez faktum, aki mast allit az felelotlen es hulyeseget beszel.
    Negyevszakos gumit venni Magyarorszagra penzkidobas.
    Jobb az alsokategorias teli mint a legjobb nyari – telen.
    Vegyel ballonosab, egyel vekonyabb gumit telre.
    6mm-s profil alatti teli gumi cserelendo.
    Legfontosabb: ha szarok az utviszonyok, menjel lassabban.