Kurva szar autók – a Tesla csak nem bír magával

A legszarabb autójuk, a Model 3 elkezdte felfalni a Model S és a háziasszony SUV Model X piacát, 4-6 hónapra nőtt a rendelési idő.

A Tesla Model 3 felhasználói tapasztalatokról már írtunk itt, tényleg kurva szar, 8 ezer mérföld alatt a tulaj fejezi be otthon a gyártást:

Tegyük hozzá, hogy az Egyesült Államokban, ahol 7500 dollár adó visszatérítés jár a tisztán elektromos (azaz a helyi piacon elsősorban Tesla) autók után.

Mi állhat a háttérben? Egész biztosan nem az európai és ázsiai piac, oda a korábbi készleteket sem sikerült eladni, akkor mégis mi történhetett?

A hivatalos magyarázat szerint átütemezés alatt állnak az értékesítési csatornák, a piaci igényeknek megfelelően.

Ez középnyugati és déli akcentusra lefordítva annyit tesz, hogy bedugult az egész gyártás, a Model 3 körüli problémák átgyűrűztek a sokkal drágább, de használható modellek felé.

Miután hazudtak mindenről minden online csatornán, végül a Tesla erőforrásokat vont el, csak hogy ne legyen akkora égés és valamennyire utolérjék magukat a legolcsóbb autójuk szállításaival.

A részvényeseknek kiment egy levél, idézem:

combined Model S and Model X net orders in Q4 were just shy of Q3’s all-time high

“A negyedik negyedéves rendelések elmaradtak a harmadik negyedéves csúcsoktól.”

Még véletlenül sem arról van szó, hogy ha nem tudnak szállítani, akkor a potenciális vevők nem rendelnek?

Százezer Model S és Model X gyártását tervezték 2018-ra, de láttunk már nagyra törő terveket, amikből semmi nem valósult meg.

Annyit sikerült viszont elérni, hogy a tényleges szállítási határidő minden valószínűség szerint későbbre tolódott – a jelenleg készletről szállíthatókon kívül – minden autójuknál, mint az igénybe vehető adókedvezmény leírásának végső dátuma.

7500 dollár extra kiadás (kb. 2 millió forint) pedig elég sok vevőnek fájhatott.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
%d bloggers like this: