HOLDKOMP

Kis lépés ez az árnyékos oldalon…

Tech

Sznob vasárnap – prémium márka lett a Semmi

Carl Pei mert nagyot álmodni. A OnePlus társalapítója elhatározta, hogy valami újat, valami teljesen mást és szokatlant fog csinálni, osztott-szorzott és tető alá hozta a bámulatosan csak Nothing néven elkeresztelt brandet, hogy a jövőben túlárazott szarokkal nyűgözze le az ilyesmik iránt fogékony közönséget.

A “túlárazott szar” természetesen az Apple védjegye, ezért alaposan fel kell kötnie a gatyókát annak, aki ilyen babérokra törne.

De ne szaladjunk ennyire előre, ejtsünk pár szót arról, hogy mi is az a OnePlus, hátha akad olyasvalaki, aki még nem hallott róla. Nos kérem, a nevezett márka azzal a célkitűzéssel indult útjára, hogy a kínai piacon elérhető legjobb hardvert rakja össze mobiltelefonok formájában és ezzel törjön borsot az olyan gigászok, mint a Huawei, a leánya Honor(ka), a minden szegmenst uraló Xiaomi és a rivális koreai piacvezető Samsung orra alá.

Ez a törekvés rendkívül sikeresek bizonyult, nem volt elég, hogy a mobil termékvonalak csúcsát az ARM processzorokból a leggyorsabbakat kiválasztva célozták meg, a kijelzőkben is ragaszkodtak a legjobbhoz, sőtmitöbb a legjobbabbhoz, a megfizethető kategóriába pozícionálva az OLED tematikát. Az OLED varázsszó a végtelen kontrasztot takarja, ahol a fekete pixelek tényleg feketék, egyetlen foton sem szüremlik át rajtuk, ellentétben az általánosan használt IPS panelekkel, ahol néhány éve a betekintési szögek 178 fokosra feltuningolása mellett az 1:800 kontrasztarány (a legsötétebb és legvilágosabb pixel fényességének aránya a megjelenített tartalomban) már elfogadhatónak számított, de a mai napig ha valaki 1:4000 fölé tudja vinni ezt a mutatót, akkor már sokan elégedetten csettintenek.

A OnePlus-t többször összemosták a hasonló Oppo márkával, a hasonlóság vitathatatlan, a OnePlus 6T és az Oppo R17 mint ha csak ugyanazok volnának, ahogy a OnePlus Nord N100 sem tagadhatja le a hasonlóságot az Oppo A53-al, még a Dash Charge és VOOC gyorstöltési technológiáik is szinte tökéletesen ugyanazok.

De ez már a múlt, ugorjunk át a közeljövőbe.

London based consumer technology company

Carl Pei egy frissen alapított londoni céggel, eléggé decens pedigrével indult neki az újabb kihívásnak, olyan tech hírességek befektetői támogatásával, mint az iPod feltaláló Tony Fadell, a Twitch társalapító Kevin Lin, a Redditet irányító Steve Huffmann és a Youtuber Casey Neistat.

Nothing’s mission is to remove barriers between people and technology to create a seamless digital future

A termékekről egyelőre szó szerint semmit nem tudhatunk, legfeljebb annyit, hogy nem szoftver előfizetésekkel, hanem a nyers vassal, a hardverrel akarnak nagyot gurítani, a küldetéstudat legalább adott, le akarják bontani a határokat a fogyasztók és a technológia között egy hibátlan digitális jövőben.

Az elképzelés szerint a legjobb technológiának gyönyörűnek kell lennie, természetesnek és intuitívnak. Ha kellően fejlett, maga a technológia törvényszerűen háttérbe szorul és tulajdonképpen olyan mint ha ott se lenne.

Éppen mint a semmi.

Semmiügyi összefoglalónk az alábbi posztban volt olvasható:

A semmi

HOLDKOMP