Vérpezsdítő újdonsággal jelentkezett a Harley-Davidson

A kétkerekűek szerelmesei együtt örülhetnek a villanyhajtányok rajongóival, ugyanis megszületett a HD első huszonegyedik századi pedálhajtású elektromos üdvöskéje.

A Serial 1 névre hallgató járgány tisztelgés az eredetileg kerékpárok gyártására szakosodott műhely Serial Number One modellje előtt, ami 1903-ban látott napvilágot, még a modern korunk és jóformán az özönvíz előtt.

A Milwaukee-i gyártó teljesen komolyan gondolja, hogy beléphet ennek a piacnak a felső szegmensébe, olyannyira, hogy spinoff-ként létre is hozták a Serial 1 Cycle Company-t, ami kizárólag pedálos járművek gyártására szakosodhat.

Ennek azért van különös jelentősége, mert a pedál nélküli segédmotoros kétkerekűek használata jogosítványhoz kötött, így viszont a kellően merészek hajtási engedély nélkül akár 28 mérföld per órás sebességig száguldozhatnak olyan utakon is, amik a hagyományos motorkerékpárok elől lezárt kerékpárutak.

A bemutatott példány egyelőre csak prototípus, de könnyen meglehet, hogy már a szériaérett vagy ahhoz nagyon közeli kivitel, tekintve, hogy az értékesítés 2021 márciusában indul.

A stílusgyakorlatnak is tekinthető munkadarab teljesítményéről és akkumulátor-kapacitásáról egyelőre nem állnak rendelkezésre bővebb információk, az viszont már első ránézésre is látszik, hogy rendkívül letisztult a formavilág.

A gondozásmentes szíjhajtás, a középmotoros elrendezés, a vázba integrált világítás, a bőr borítások használata, a rejtett kábelezés az elől-hátul tárcsafékes kivitelt különösen kívánatossá teszik ezekkel a kövér, fehér kerekekkel a teljesen fekete felniken.

A Harley-Davidson nagy reményekkel egyfajta új kitörési pontot tervez az e-közlekedés várható felfutásával, a már egy éve kapható LiveWire motorkerékpárok promotálásába sikerült bevonni Ewan McGregor ismerős csapatát és a Patagóniából indult 13000 mérföldes Long Way Up túra az Apple TV+ streaming szolgáltatásának exkluzív műsoraként éppen a fiatal és tehetős célközönség érzelmi húrjain kíván muzsikálni a méretes vékettesek kiherélt kipufógói helyett, ezt az irányt erősítheti tovább ez a feltehetően prémium szegmensbe pozícionált drótszamár is.

A mostani trendek alapján a 2500-5000 dolláros árkategória várhatóan felső széléhez közelítő árcetli sokakat elriaszthat a beszerzéstől, de ha az ártól eltekintünk, a pedálozásért legkevésbé sem lelkesedő, de a csinosan csillogós holmik iránt vonzódó kétkerekezők is megtalálhatják a benne számításukat, így a holdkomp sznob vasárnapi kívánatossági skáláján simán eléri a 8,5/10 – kiváló – értéket. Csak azért nem többet, mert a BMW és Audi mellett az Aston Martin is beszállt ebbe a bizniszbe, tehát túlárazásban még bőven volna hová fejlődni. Emellett a klasszikus motorkerékpár gyártók közül a Triumph villanybicaja kifejezetten magasra tette a lécet.

Mégis ha mindent összevetünk minden mással, majd ismét megint minden mással IS, a végső verdikt:

Otthonra is kéne.

via Elektrek

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!