Bavaria Cruiser 46 – 2018

Egy hajó a háremnek.

Ha az ember nyaralni indul, akkor a 40-45 láb közötti vitorlásméret a legalkalmasabb arra, hogy ne menj a többiek idegeire. Ez a kedvenc méretem is, mert abszolut univerzálisnak tartom – már három emberrel is kényelmesen el lehet kezelni, de nem rettentően ijesztően dögnagy, mint az 50 láb feletti puncinedvesítő lakktenger dögök, amikkel nagyon német nagyon nyugdíjasok közelekednek. A Deck Saloon változatok számomra az ideális retirement hajók – ilyenen szeretnék szívrohamot kapni kilencven évesen.

Mivel felénk nem gyakoriak a kifújt karibi szelek és az óceáni hullámok, ezért a nagyobb hajók igazából csak nagyobb társaságoknak vagy az önérzetnek használnak. Félreértés ne essék, a hajóknál pont fordítva van, mint az autóknál: minél nagyobb, annál gyorsabb, tehát a méret és a vitorlázat ezeknél a jószágoknál tulajdonképpen hasznosul, ilyen értelemben nem beszélhetünk “feleslegesen nagy” hajókról.

Csak ésszerűen kezelhető maximális méretről.

Na, a Bavaria Cruiser 46 pont egy lábbal van efelett a méret felett. De olyan hedonista, hogy nem lehet rá igazán nemet mondani.

Eszméletlen szép állat és nagyon impozáns, amit a szériában rászerelt fürdőplatform tovább emel. Persze a kényelem és az újabb tervezési koncepciók miatt a hajó segge már olyan széles, hogy az ember izzad, mint kurva a templomban, amikor be akar állni vele a kikötőbe. Szerencsére ez az élmény kifele is megmarad, mert annyira kitolták a sarkokig a kormányokat, hogy erős oldalszélben egy átlagos adriai kikötőből nagyjából csak padlógázzal lehet kimenni anélkül, hogy a szomszéd kikötőköteleit elnyihálnánk.

Ami viszont továbbra is érdekes, hogy a németek nagyon értenek ugyan ehhez a bauhaus-jellegű hajóbelsőhöz és ráadásul olyan anyagokat használnak, hogy nem lehet ok a panaszra, de a kényelemben nagyjából mindig elvéreztek, legalábbis a kisebb hajóikon. A harmincakárhány lábas Bavaria Cruiserek úgy épültek, hogy direkt szar legyen. Valahogy a cockpitban az ülések pont úgy ívelnek, hogy szarul tudj hátradőlni, a székek csak picit kényelmetlenek és valahogy minden úgy egy nagyon picit el van baszva.

Ennek gyaníthatóan az az oka, hogy ha nem lenne egy picit szar minden Cruiser, akkor a kutya nem venne vagy bérelne Bavaria Cruiser Stylet, ami viszont zokognivalóan tökéletes belsővel rendelkezik és ergonómiában is hozza azt, amit kell. A C-Lineról meg ne is beszéljünk, arra nem mernék felszállni. De ha bármilyen hájfejűnek lenne minimális ízlése, akkor már rég bezsákolt volna belőlük.

Tehát a Cruiser a szegény ember luxushajója. Ennek ellenére azért érdemes megnézni a sajtófotókat (nem igazán ment még velük senki, április van és az elsőket mostanában szállították le, szóval másmilyen kép nincs), a csodaszép kis vázát leszámítva a hálószobában azért arról tanuskodnak, hogy itt minden csavar oda lett téve rendesen.

A Bavaria Cruiser azt a könnyen emészthető, teljesen befogadható luxust nyújtja, amire épeszű embernek szüksége lehet. Mivel ez a széria a kenyéradója a cégnek, ebből fog a legtöbb fogyni, a chartercégek már bevásároltak belőle és a nyáladzó hajósok már fenik rá a fogukat, hogy kipróbálják idén.

Árakat nem tudok: egyelőre kuncsorogni kell a gyárnál, hogy szállítsanak flottákat, mert ilyenkor viszonylag nagy az előrendelés, mert bejáratott méretkategóriáról van szó. Nem lövök nagyon mellé, ha 400 000 USD környékére tippelem, plusz mínusz ötvenezer dollár. Azért nem is fontos, mert tulajdonképpen jó eséllyel nem fog újonnan magánkézbe kerülni.

Ennek nem csak az az oka, hogy nem áldoz senki százmillió forintot egy ilyen szép játékra, hanem az, hogy ezek jellemzően kölcsönzőknek szánt változatok – a tulajdonosi Vision vonal az, amit a gazdag magánemberek fognak vásárolgatni.

Azért sem érdemes, mert nagyjából hasonlóan működik az áruk, mint az autóknak: egy szép állapotú, kétezres évek végi Bavaria Cruiser 46 nagyjából 30-40 millió forintért megkapható, viszonylag kevés ráfordítással lehet belőle elsőrangú második otthont fabrikálni.

Persze nyugdíjasoknak és életművészeknek, mert ha lebontod az amortizációt és az üzemeltetést arra a négy hétre, amennyi szabid van, akkor megkapod a világegyetem legdrágább hobbiját.

 

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!