Kurva szar autók – Lancia Thesis

Egy órája ülök a júliusi napon egy elhagyatott baranyai megyei falu eldugott kis utcájában. Várok. Autót akarok venni, és várok. Megbeszéltük az időpontot de nem jön, nem tudom hol van, és várok. Kezdek arra gondolni, hogy hülyeséget csinálok, és nem elsősorban azért mert a 6. cigit szívom el egy óra alatt és előbb fogok tüdőrákot kapni, minthogy megérkezzen az eladó, hanem főleg azért mert egy Lancia Thesist akarok megvenni, egy olyan tipust amiről az előző nap este elolvasott népítéleteket leszámítva az ég egy adta világon semmit nem tudok.

Olcsó. Nem buksz milliókat mert nagyon olcsó – nyugtat meg az egyik vállamon csücsülő kisangyal. A másikon lévő kisördög épp a röhögéstől fulladozva, a hasát fogva, görcsbe rándult testtel esik le a porba, miközben valamit az olasz autógyártásról motyog.

Régóta adom veszem az autókat, tudom, hogy a legfontosabb szabály, hogy ne vegyél hirtelen felindulásból autót. Olasz autót meg lehetőleg egyáltalán ne. Hirtelen felindulásból olasz autót venni pedig az a kategória mint Fukushimában bujócskázni, vagy Aleppóba menni nyaralni. Ehelyett a helyes módszer az, hogy várd ki a tutit, nézd végig a kínálatot, nézesd át szerelővel és vigyél rétegvastagságmérőt. Csupa olyan dolog ami a következő percben értelmét veszti mert jön az eladó.

Látom a poros kis utca végén ahogy a közel két tonnás hatalmas test befordul, lassan és méltóságteljesen végiggurul a lepukkant házak között miközben a gyöngyházfényezése az ezüsttől a kéken át a rózsaszínig játszik a színekben. A 30-as éveket idéző lámpák, a króm csíkok, és a hatalmas felnik naptól csillogó látványa sokkal vadabb mint a képeken. Iszonyatos a kontraszt a környezettel, annyira, hogy a kutyák is elhallgatnak amíg beparkol.

Meg fogom venni, állapítom meg szomorúan. Lelki szemeim előtt látom ahogy az eddig röhögőgörcsben fetrengő kisördögöm csendben főbe lövi magát.

Próbaút. Legalább ezt a szívességet tedd már meg magadnak, hátha 5 km után összefossa magát és megúszod – gondolom. Beszállunk, úristen de szép a belseje, alcantara bőr mindenhol, csodálom, hogy az indexkart nem azzal húzták be. Az eladó srác valamit a hűtött kartámasz és a klíma negyedik zónájának kapcsolatáról magyaráz, de egyáltalán nem bírok figyelni, teljesen leköt az igazi fából készült fabetétek és a hasított bőr világa. Ha választhattam volna anyaméhet, ez lenne az.

Elindulunk, felgyullad az első hibajelzés, ESP lámpa. Sebaj, minek az egy autóba egyáltalán. Közben egy göröngyös útra kanyarodunk. Kicsit rossz a futómű – szólal meg az eladó. Hallom – nyugtázom le sztoikusan az autó elejéből jövő nyöszörgés, dübörgés és kattogás szimfóniát.

10 km-re minden civilizációtól megkapom a volánt. Indítok, elektromos kézifék hibajelzés. Csak egy szíj hiányzik belőle, nyugtatgat az eladó (nem csak az hiányzott).

Nézzük hogyan megy, rálépek a gázra, és egész tűrhetően megindul a két tonnás jármű. Olyasmi vezetni mint egy kisebb yachtot, hajózunk az úton miközben mindenki őszinte csodálattal vegyes gyűlölettel minket bámul. Ha tudnátok, hogy kevesebbe kerül mint a 10 éves suzukitok – gondolom magamban. Ha tudnád, hogy akkor se kéne ha ingyen adnák – gondolják ők.

Józan ésszel csak a próbaút alatt jelentkező hibák okán ott kéne hagynom a kocsit úgyhogy bepróbálkozok egy az eleve nem túl magas áránál is pofátlanul alacsonyabb összeggel. Odaadja.

Basszus.

Elhozom, irány az M6-os. Az első nagyobb gázadásra 100 felett az egész kasztni remegni kezd. Ez persze nem derült ki a próbaúton mert nem mentünk 100 felett. A gázpedált egy hamvas szűzlánynál is finomabban simogatva feljutunk Budapestre. Biztonságban vagyok. Kiszállok, körbejárom a kocsit. Hatalmas, de elmondhatatlanul tetszik, tudom, hogy szeretni fogom bármivel is keserítse meg az életem.
Ekkor még persze nem tudtam, hogy alig kapni hozzá alkatrészt, sem azt, hogy az átlag magyar autószerelő a típust meglátva minimum halottnak tetteti magát, vagy elbújik a műhely sarkában. Arról sem volt fogalmam, hogy ennyiféle hibajelzést meg tud jeleníteni bármilyen autó műszerfala, és tanácstalan vagyok a hol elromló, hol megjavuló kütyük ügyében is.

Egy év telt el azóta, ennyi idő arra volt elég, hogy sok sok fórumolvasás után ráleljek azokra az emberekre, akik láttak már ilyen kocsit. Ennek és sok százezer forintnak köszönhetően eljutottunk oda, hogy a kattogó, nyöszörgő és dübörgő futómű már csak nyöszörög, a műszerfalon lévő karácsonyfaerdő pedig végleg a múlt ködébe veszett (leszámítva az esős napokat, és a nagyon rossz utakat, de ez kit érdekel ugye).

Összességében bármikor újra belevágnék, imádom a mai napig. Nektek pedig azt tanácsolom, hogy soha, de soha ne vegyetek Lancia Thesis-t.

Tudjátok kinek van ilyen autója? A pápának. Ért az autókhoz a pápa? Nem ért. Ti, ne csináljatok ilyen hülyeséget, a Vatikánnak nagyobb a kincstára.

  • orizatriznyák

    Oksa. Soha, de soha nem fogok Lancia Thesis-t venni.

  • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

    Sosa, ismétlem soha ne vegyetek impulzusvásárlóként Lanciát. Nagyköbcentis benzinest se. Imádni fogjátok, aztán felgyújtjátok egy kellemes koraőszi napon és beborítjátok a Dunába. Majd ahogy a hulló vörös és sárga levelek neszezésén játszik a szellő, boldogan nézitek, ahogy végre nem a pénzetek enyészik tova a semmibe, hanem imádatotok gyűlöletes tárgya.
    https://uploads.disquscdn.com/images/517461996e0d2ed8314e1a7142af482275424fecee08c1cfcd03eab57a826fb9.png

    • mokusON

      gratulálok 🙂

      • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

        Ebből a kupé mostanra youngtimer lett és megy felfele az ára elég szépen.

        • mokusON

          tudom, a szerelőm mostanra egész szép vagyont tudhat magáénak. 4 van neki.

          • ApuElcseszettÉleteVagyok

            és mennyi megy?

    • ApuElcseszettÉleteVagyok

      majdnem vettem ilyen kupét.

  • youloupukku

    a fórumolvasást kellett volna az elejére tenni. amióta kijött ez a jármű azóta tetszik. de túl sokat olvastam róla…..gyakran van melóm olaszországban, találtam néha fantasztikus áron de nem vitt rá a lélek egyre sem.

  • youloupukku
    • youloupukku

      2005….

      • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

        Követtem a sztorit. Csiki úr itt amúgy egy archetipikus öntudatos fillérbaszó magyar majomsegg volt, szal ja.

        Csiki úr már másnap elgurult az SPQR márkaszervizébe. Ott közölték, hogy a hibát csak akkor javítják garanciában, ha a 40000 kilométeres, a szervizkönyv szerint elmaradt karbantartást is elvégeztetik. Az autóban ekkor 55000 km volt. A hibát kijavították (díja több mint 700 000 forint lett volna, de hát garanciában ment), a szervizt számlával igazoltan, pár tízezer forintért elvégezték

        Vonjuk le a logikus következtetést: a Lancia szar.

    • mokusON

      ismerem a faszit, még mindig lancia thesis-e van 🙂

      • youloupukku

        mi lett a sztori vége? /bazmeg, hogy elment tizenkét év/

        • mokusON

          azt nem tudom sajnos, gondolom lemondott az spqr szeretetéről.

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

            Elég komoly flamewart csináltak totalkárék, pörgették a témát elég rendesen. Akkor indult be a bloghu is talán.
            De hát baszki 20e EUR? Mennyi volt az akkor? 5 millió Ft környéke?

          • mokusON

            legalább. azért annyiért még voltak jobb kocsik bármilyen függő is lettem.

          • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

            Amikor megjelent az Alfa 166 (az hogy nézett már ki), egyből ráugrott egy ismerős, azért az is khecc jó lehetett volna. Nem lett egy sikertörténet.
            Azt is vennék, rohadjanak meg.

          • mokusON

            egyik havernak volt. sírt. sokat. nagyon sokat.

  • SpaceWolf

    Ez nagyon jó volt! Egyrészt az írás, másrészt meg hogy nem én nyúltam bele egy ilyen dögbe. 🙂

    • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

      Azért az tudni kell, hogy persze itt is ekézzük az olasz autókat, de mondjuk végigjártam egy olasszal a Meteorákat, az Olymposzt, a berlini Love Parade-et, szóval amikor elhasítasz a német autópályán 200-al egy nyomi kis 1.6 fostalicskával az éjszakában a hannoveri világkiállítás felé Berlinből, azért az valahol adja.

      • SpaceWolf

        A 159 kombi az egyetlen autó amire a mai napig azonnal azt mondom, hogy KELL amikor csak meglátom. Köcsög olaszok, nagyon tudják hogyan kell kívánatos kocsikat gyártani.

        • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

          Egyértelmű. Van egy ilyen enyhe vörösbe hajló, de mogyorós jellegű barna bőr belső tere az egyiknek, na az beszarás. Majdnem BMW.

  • ApuElcseszettÉleteVagyok

    Szép ótó, jó ótó…
    https://akimg1.ask.fm/assets2/047/549/142/016/normal/saaaanyi.jpg

    Még mindig inkább ez mint a propellert tolni.
    Azok is csodaautó hírében állnak, aztán akinek van, azt mondja hogy vödör fos. Főleg miután szervízeltették…

    • SpaceWolf

      Múltkor ott kajáltam a büfében. Tényleg olyan fos, mint a filmben. 😀

      • ApuElcseszettÉleteVagyok

        nem is értem mit vártál… 😀

        • SpaceWolf

          Mentem repülni, és marta a gyomorsavam már a lábujjamat is… Muszáj volt valamit az arcba rakni. Kérdezte a srác, hogy mit adhat? Mondom, egy hamburger jól esne. Az nincs. Hát akkor mi van? Melegszendvics, semmi más… 😀

  • Emperor of Mankind

    Ez most jót tett a lelkednek hogy kiadtad magadból.

  • Bernard Black

    az a szomorú, hogy ennek hatására én is akarok egy lancia thesist

    mert hülye vagyok

  • taro

    a férfiak meg az ő kütyüjeik 😜

  • D. Pin Trouble

    Must have. Hat év SAAB után nem lehet annyira drámai.

  • Kibaszott gyönyörű műalkotás a Thesis, inkább egyfajta kerekekkel rendelkező szobor, és klubszoba egyben, mintsem autó. Csak ne az olaszok rakták volna össze… nekem elég volt a Népítéleteket átböngészni róla, hogy elmenjen a kedvem tőle, mert nincsenek felesleges százezreim, amiket beleölhetek egy ilyen megbízhatatlan szerelmi pénztemetőbe (öl, butít, nyomorba dönt, tudjátok…)

    Ami viszont olasz, és még mindig kísérti a gondolataimat, és talán egyszer engedek is neki, az az Alfa 155:

    https://www.cars-data.com/pictures/alfa-romeo/alfa-romeo-155_16_1.jpg

    Gyönyörű agresszív ékforma, vélhetően jól megy, isteni hangja van (naná, hisz Alfa…), jól felszerelt, relatíve olcsón hozzá lehet jutni, csak sajna elég sovány a hazai kínálat. Viszont Népítéleten se húzzák le nagyon, azok alapján egy kivételesen normálisan összerakott olasz autó benyomását kelti. Aztán persze a lasagne próbája az evés…

%d bloggers like this: